شکوفایی اقتصادی تنها با اجرای اقتصاد مقاومتی محقق می شود/ با شعار نمی توان کاری از پیش برد

آیت الله نوری همدانی
حضرت آیت الله نوری همدانی از برخورد شعاری با مقوله مهم اقتصاد مقاومتی انتقاد کرد و با بیان این که شکوفایی اقتصادی تنها با اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی حاصل می شود، از دولتمردان خواست تمام همت خود را برای تحقق این سیاست ها بکار گیرند.
حضرت آیت الله نوری همدانی ضمن تبریک ایام ولادت حضرت زهرا (س) و گرامیداشت روز ۱۲ فروردین با بیان اینکه رهبر انقلاب سال جدید را با نام” اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل” نامگذاری کردند گفت: حقیقتا اقتصاد مقاومتی با شعار درست نمی شود و این عرصه نیازمند به اقدام و عمل جدی است.

این مرجع تقلید گفت: متاسفانه در حال حاضر اقتصاد مقاومتی در رسانه ها تنها به عنوان یک شعار درآمده و امیدواریم اقتصاد مقاومتی مانند موضوعات دیگر در جامعه فراموش نشود.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم اضافه کرد: اگر اقتصاد مقاومتی ایجاد شود قطعا اشتغال رونق پیدا خواهد کرد، کارخانه ها حمایت خواهند شد و مشکلات معیشتی مردم نیز از بین خواهد رفت.

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه جامعه اسلامی نباید اقتصادش محتاج کشورهای دیگر باشد اظهار داشت: خداوند در انسان ویژگی هایی قرار داده که اگر انسان این امتیازات را شناسایی و آن را شکوفا نکند، قطعا به سعادت نخواهد رسید؛ بنابراین اگر انسان در شکوفایی استعدادهای خود گام بردارد هیچ وقت به هلاکت نخواهد رسید.

وی به جمله اوباما که گفته بود که ملت ایران یا باید سازش کند یا تسلیم شود اشاره کرد و گفت: این جمله دقیقا شبیه همان جمله یزد در مقابل امام حسین(ع) است.

این مرجع تقلید گفت: ملت ایران با اجرای اقتصاد مقاومتی در کشور قطعا به غرب نشان خواهد داد که “هیهات من الذله” و هیچ وقت حاضر نیست تن به ذلت بدهد و حقیقتا اجرای اقتصاد مقاومتی باعث نجات کشور خواهد شد.

این مرجع تقلید که در دیدار استاندار قم و هیات همراه وی سخن می گفت، تاکید کرد: مسئولین باید به فکر معیشت، اشتغال جوانان و حمایت از کارخانه های تولیدی در کشور باشند، منابع زیادی در کشور وجود دارد، پول های زیادی در بانک ها قرار دارند همه اینها باید صرف تولید، اشتغال و صنعت کشاورزی شود تا کشور بتواند شعار سال را به اقدام و عمل تبدیل کند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 1 = 7