آیت الله نوری همدانی: غرب هیچ گاه با ایران صادقانه رفتار نکرده است/ علما برای تحقق فرمایشات رهبری چاره اندیشی کنند

درس خارج فقه آیت الله نوری همدانی در مسجد اعظم قم
 حضرت آیت الله نوری همدانی با تاکید بر این که غربی ها هیچ گاه با ایران اسلامی و ملت ایران صادقانه رفتار نکرده اند، این مساله را دلیلی برای عدم اعتماد به آنها ارزیابی کرد و راه حل مشکلات کشور را حمایت از بخش های تولیدی داخلی دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید امروز در درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم، با اشاره به بهانه جویی های آمریکا و غربی ها در خصوص پیشرفت های موشکی ایران، این مساله را درس آموز و عبرت انگیز دانست.
حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این که غربی ها قابل اعتماد نیستند و هیچ گاه با صداقت با ما رفتار نکرده و نخواهند کرد، گفت: آنها از این انقلاب که موجب بیداری ملت ها و ملت ایران شده سیلی خورده و به همین دلیل با ما مخالفند.
این مرجع تقلید یادآورشد: انرژی هسته ای، حقوق بشر و امثال آن بهانه است، آنها با اسلام و اصل انقلاب مخالفند، کسی که دم از دوستی با آنها بزند با فرهنگ اهل بیت(ع) بیگانه است.
 
وی بیان کرد: آنها زیر دست های مخملین، پنجه های چدنی دارند و همه باید بدانیم آنها مترصد فرصتی برای ضربه زدن به ما هستند.
این مرجع تقلید اضافه کرد: ما هر موقع با نرمش با آنها صحبت کرده ایم، حمل بر ذلت ما کرده اند، ما باید با تکیه بر ارزش های دینی و انقلابی، مواضع خود را به صراحت بیان کنیم.
وی ادامه داد: البته ما به دنبال قطع ارتباط نیستیم، اما از مواضع اصولی و به حق خود کوتاه نمی آییم.
 
حضرت آیت الله نوری همدانی در ادامه با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب بر اقتصاد مقاومتی و نامگذاری سال ۹۵ به عنوان سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل خاطرنشان کرد: باید با رونق تولید و حمایت از بخش ها و واحدهای تولیدی داخلی، وابستگی ها را مرتفع و مشکلات کشور را حل کنیم.
استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم همچنین با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم و هشدار ایشان نسبت به تضعیف حرکت و تفکر انقلابی در حوزه، اظهار داشت: این که ایشان فرمودند حوزه باید انقلابی بماند سخن بسیار مهمی است، حوزویان باید در این زمینه فکر کنند.
این مرجع تقلید با بیان این که علت محدثه علت مبقیه نیز هست، تصریح کرد: انقلاب اسلامی از این حوزه برخاسته است، حوزه و علما باید برای اجرایی کردن فرمایشات رهبری چاره اندیشی و راه های تحقق آن را بررسی کنند.
وی در بخش دیگری از درس خارج خود  امر به معروف و نهی از منکر را واجب کفایی دانست و گفت: بنا به احادیث وارده ترک امر به معروف و نهی از منکر موجب تسلط اشرار بر جامعه می شود.

وی بیان داشت: ما که می خواهیم فرهنگ اسلامی و عزت، عظمت و استقلال خود را نشان دهیم باید زمینه ها را نیز فراهم کنیم، در امر به معروف و نهی از منکر نیز همین گونه است و باید با زمینه سازی جلوی منکرات را بگیریم.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


3 + 8 =