ایران در خط مقدم مبارزه با تروریسم است/ عربستان منشأ خونریزی، قتل و تکفیر است

نخستین جلسه درس خارج فقه آیت الله مکارم در سال جدید تحصیلی
حضرت آیت الله مکارم شیرازی از جمهوری اسلامی ایران به عنوان پیشگام در مبارزه با تروریسم یاد کرد و گفت: عربستان سعودی سرچشمه درگیری ها، قتل ها و خونریزی ها است.

خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی صبح امروز چهارشنبه در آغاز درس خارج خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با تاکید بر این که ریشه تکفیری ها، خشونت ها و خونریزی ها و داعش در عربستان سعودی، وهابیت و تعلیمات محمدبن عبدالوهاب است و در این جای تردید نیست، گفت: عربستان سعودی گروهی تشکیل داده تحت عنوان مبارزه با تروریسم؛ شما با خودتان مبارزه کنید.
وی از رفتار منافقانه آمریکا و غرب در قبال تروریسم و گروه های تروریستی نیز انتقاد کرد و گفت: آمریکایی ها مدافع اینها هستند و داعش را تقویت کرده اند؛ دیگران نیز نفت غصبی آنها را می خرند و اسلحه به آنها می دهند و بعد ما را متهم به حمایت از تروریسم می کنند و این از عجایب روزگار است.
این مرجع تقلید با بیان این که ما در خط مقدم و اول مبارزه با تروریسم هستیم، گفت: در عراق و سوریه ما در خط نخست مبارزه با تروریسم و افراطی ها هستیم، هیچ گروهی مثل ما با تروریسم و خشونت ها مبارزه نمی کند، بعد ما را متهم به حمایت از تروریسم می کنند!
استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم یادآورشد: بسیار عجیب است آنهایی که ترور و تکفیر در خانه شان پرورش یافته، می شوند مخالف تروریسم و ما که مخالف حقیقی تروریسم هستیم و با آنها مبارزه می کنیم را متهم می کنند.
وی افزود: آمریکایی ها و عربستان سعودی این قدر به خودشان و دنیا دروغ نگویند، دنیا متوجه شده سرچشمه تکفیر و قتل و خونریزی کجاست.
حضرت آیت الله مکارم شیرازی یادآورشد: اینها چقدر در مکه و مدینه عالمان مخالف خود را کشتند، الان آنهایی که در اروپا می روند جنایت می کنند، تعلیم یافته مراکز علمی عربستان سعودی هستند؛ حالا اینها دم از مبارزه با تروریسم می زنند و ائتلاف تشکیل می دهند.
این مرجع تقلید تاکید کرد: باید اسناد این مهم در اختیار مردم دنیا قرار گیرد تا حقایق برای شان روشن شود، اگر بخواهیم تروریسم ریشه کن شود باید صادقانه با مسائل برخورد کنیم؛ مطبوعات مهم غربی ها اخیرا به این موضوع پرداخته و می پردازند که ریشه تروریسم در عربستان سعودی است.
وی یادآورشد: اخیرا عربستانی های گفته اند ما کاری به وهابیت نداریم، این مساله واضح تر از آن است که بتوانند پرده روی آن بیافکنند، امیدواریم منطقی تر فکر کنند و با ریشه ها برخورد نمایند.
استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم در ادامه درس خارج فقه خود با استناد به روایاتی به بیان اوصاف منافقان پرداخت.وی اظهار داشت: کسی که دروغ می گوید، کسی که وعده می دهد و خلف وعده می کند، کسی که خیانت در امانت می کند، از مصادیق نفاق است چراکه ظاهر و باطن او متفاوت است.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی در عین حال نفاق را دارای مراتب مختلف دانست و گفت: دروغ، خلف وعده و خیانت در امانت نیز شاخه هایی دارد، یک وقت انسان به مردم دروغ می گوید، گاهی انسان به خودش دروغ می گوید، گاهی هم به خدا دروغ می گویند.

وی بیان داشت: این سه اصل اگر رعایت شود، جامعه به یقین سالم خواهد بود؛ کسی به کسی دروغ نگوید، کسی خیانت در امانت نکند، وعده های دروغین به مردم و جامعه ندهد.

وی افزود: الان سران دولت ها مثل آمریکا و دیگران پیمان می بندند و راحت می شکنند، وعده ها می دهند و به آسانی تخلف می کنند، به راحتی دروغ می گویند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 2 = 4