جهل عامل اصلی مشکلات بشری است

حجت الاسلام راشد یزدی
حجت الاسلام راشد یزدی جهل را عامل اصلی مشکلات بشری دانست و گفت: انسان باید ابتدا خودش را بشناسد تا بتواند معادن انرژی، تفکر و توانایی های خود را استخراج کند.

خبرگزاری رسا، حجت الاسلام راشد یزدی، خطیب توانمند حوزه در جلسه درس اخلاق این هفته دانشگاه علوم اسلامی رضوی، در سالن اجتماعات ساختمان شماره یک دانشگاه واقع در صحن هدایت حرم مطهر رضوی، با اشرف مخلوقات نامیدن انسان، دانستن و علم را مقدمه قدرت و توانستن معرفی کرد.

وی با بیان اینکه موجودی که می‌داند چیزی به عنوان مشکل در برابرش قرار نمی گیرد، جهل را عامل اصلی مشکلات و گره های زندگی انسان دانست.

این استاد اخلاق با بیان اینکه انسان موجودی اسبابی و ابزاری است، گفت: انسان باید ابتدا خودش را بشناسد تا بتواند معادن انرژی، تفکر و توانایی های خود را استخراج کند.

زندگی در روزمرگی خلاف علت غایی خلقت انسان
این خطیب توانمند حوزه تمام موفقیت ها را در گرو تلاش عنوان کرد و افزود: انسان باید مراقب باشد که زنجیرهای دنیا از پرواز او جلوگیری نکنند، ما آمدیم از زمین به آسمان برسیم.

حجت الاسلام راشد یزدی در ادامه زندگی در روزمرگی را خلاف علت غایی خلقت انسان دانست و عدم استفاده از انرژی ها و استعدادها را نوعی کفران نعمت معرفی کرد.

وی در ادامه با تأکید و توصیه بر تحصیل و درس خواندن، حقیقت اتلاف وقت را قتل و کشتن آن دانست.

خطیب توانمند حوزه با اشاره به اهمیت علم آموزی و کسب معرفت در اسلام، ادامه داد: در اعمال شب های قدر پس از توضیح بسیاری از اعمال در پایان می فرمایند مباحثه و یادگیری علم از همه اعمال در این شب ها افضل است.

در پایان حجت الاسلام راشد یزدی با تأکید بر تلاش در جهت علم آموزی، آرزوی نشاط و توفیق در عرصه‌های مختلف علمی معنوی را برای طلاب کرد.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 9 = 18