دبیر اتاق فکر تبلیغ خراسان: وحدت و بصیرت سبب تعالی جهان اسلام می شود

حجت الاسلام مشیری
حجت الاسلام مشیری وحدت و بصیرت را از اسباب رشد و تعالی جهان اسلام دانست که افزون بر آن همچون سدی در برابر توطئه ها و دشمنی های علیه اسلام مقاوم خواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام محمدهادی مشیری، دبیر اتاق فکر تبلیغ خراسان امروز در جمع زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی با قرائت آیاتی همچون «الذین معه اشدا علی الکفار رحما بینهم» «تریهم رکعا سجدا» «یبتغون فضلامن الله و رضوانا» «سیماهم فی وجوههم من اثر السجود» «ذلگ مثلهم فی التوریه» به سیره و سبک زندگی پیامبر در برخود با دوست و دشمن پرداخت.

 

وی در ادامه شرایط همراهان پیامبر در قرآن را اشاره کرد که دارای چه خصوصیاتی هستند و بیان داشت: عمل به قرآن و تدبر در آن کم است اگر به قرآن عمل می شد داعش شکل نمی گرفت. دشمنی با کفار و دوستی با دوستان از سفارشات راهگشای قران به پیامبر است که باید سرلوحه کار همه قرار گیرد.

 

دبیر اتاق فکر تبلیغ خراسان با قرائت آیه «ولن ترضی عنک الیهود و لا النصاری حتی تتبع ملتهم» ادامه داد: دشمن هیچ موقع از ما راضی نخواهد شد هر کاری انجام دهیم رضایتی نخواهند داشت مگر دست از اعتقاد و ایمان خود برداریم و مطیع آنها شویم که دیگر اثری از اسلام و مسلمانی نخواهد بود.

 

وی گفت: جنایات داعش بی نظیر است و این جنایات خود نشانگر ذات این فرقه است که بر خلاف ادعایشان نسبت به قرآن و دستورات آن بی توجه هستند به نوعی اسلام آمریکایی را علم افراشتند و به جنایت علیه مسلمانان می پردازند که اسلام را تخریب کنند و از سوی دیگر مسلمانان را از بین ببرند تا به اهداف اربابانشان نائل شوند.

 

حجت الاسلام مشیری آیات «هارون خشیت ان تقول فرقت بین بنی اسرائیل» «انماالمومنون اخوه» «والذین معه اشداعلی الکفار رحمابینهم» «واعتصموا بحبل الله جمیعا ولاتفرقوا» را مبنای وحدت قرآن و نیز سیره ائمه در رفتار اجتماعی دانست و وحدت و بصیرت را سبب رشد و تعالی جهان اسلام معرفی کرد.

 

وی در ادامه با انتقاد از کسانی که نسبت به مدافعین حرم و مبارزه در سوریه با تروریست ها اشکال می کنند به بیان کلامی از شهید حاج حسین همدانی پرداخت که ما وقتی سه چهار سال قبل به سوریه رفتیم با کشوری مواجه شدیم که حزب بعث آن، دیوارهای آهنین و درهای پولادینی به دور خود داشت و اجازه نمی‌دادند ما کار کنیم. در یک ارتشی رفتیم که برای نماز خواندن، تنبیه اخراج را قرار داده بودند! چه اتفاقی افتاد که فرمانده این نیروها امروز پشت سر حاج قاسم سلیمانی نماز جماعت می‌خواند؟ و در ماه رمضان روزه می‌گیرد؟ امروز وقتی به پادگان‌ها می‌رویم، فرمانده لشگر گارد، مهر کربلا برای نماز ما می‌آورد؟ بدانیم که اکثر اهل سنت پای کار هستند. بسیجی که ما در سوریه راه‌اندازی کرده‌ایم (حدودا ۴۲ تیپ، ۱۳۸ گردان که ۳۰۰۰۰ نفرشان به ایران آمده و آموزش دیده‌اند) از اهل تسنن هستند.سوریه عمق استراتژیک ایران است. سوریه به نیابت از ما در حال جنگ است. ما نیروی ایرانی به آنجا نبرده‌ایم. ایرانی‌هایی که به آنجا رفته اند، مستشارند. این برادرانی که شهید می‌شوند، در کنار یک فرمانده سوری هستند. جوانی به نام حسن در ظرف دو سال و نیم در آنجا تربیت شده که امروز ابوبکر بغدادی و تکفیری‌ها برای سرش جایزه میلیون دلاری گذاشته‌اند. در ظرف دو سال این اتفاق افتاده در حالی که ما فقط ۱۲ روز به او آموزش تیراندازی داده‌‌ایم. امروز فرمانده یک تیپ شده و ۱۳۰ روستا را آزاد کرده. به هر جایی که می‌خواهد حمله کند، قبل از حمله او، تروریست‌ها منطقه را از ترس، خالی می‌کنند. این ها افتخار و دستاورد ماست. جوانی را در آن‌جا به عنوان فرمانده گذاشته‌ایم که مردم وقتی بچه‌دار می‌شوند، او را دعوت می‌کنند تا اذان و اقامه را در گوش فرزندشان بگوید و اسم فرمانده ما را روی بچه‌هایشان می‌گذارند.اتفاقات خیلی بزرگی در آن جا روی داده که این ها را دشمن می‌داند ولی مردم ما نمی‌دانند.در حالی که در داخل، زمزمه‌هایی هست که چرا داریم برای سوریه هزینه. می کنیم؟

 

دبیر اتاق فکر تبلیغ خراسان در پایان به حفظ وحدت و نگاه با بصیرت به اتفاقات روز دنیا و تبعیت از ولایت فقه توصیه کرد که رمز ماندگاری و مقاومت اسلام شیعی و ایران اسلامی در برابر دشمنان است.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


6 + 4 =