طلاب با قدرت به شبهات وهابیت و دشمنان پاسخ دهند

حضرت آیت الله مکارم شیرازی
حضرت آیت الله مکارم شیرازی پاسخگویی به شبهات را وظیفه طلاب و روحانیان دانست و گفت: طلاب با شناخت به موقع شبهات وهابیت و دشمنان اسلام با قدرت به آنها پاسخ دهند.

خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی عصر امروز در دیدار جمعی از طلاب استان خراسان شمالی، با بیان این که طبق روایات کسانی که در مسیر کسب علوم دینی قدم می گذارند از جایگاه بالایی برخوردار خواهند بود، اظهار کرد: طبق روایات برای طلابی که در این راه قدم برمی دارند تمام موجودات زمین و آسمان استغفار خواهند کرد و هر قدمی که در این راه می پیمایند مسیر بهشت راه طی خواهند کرد.

وی با بیان این که طلاب علوم دینی باید قدر خود را بدانند و توجه داشته باشند که افتخار بزرگی نصیب آنها شده است، افزود: یکی دیگر از ویژگی های طلاب علوم دینی هدایت کردن انسان ها است که نزد خداوند اجر و پاداش بسیار زیادی خواهد داشت، شما باید توجه داشته باشید که حتی اگر یک نفر را هدایت کنید ثواب آن برای والدین و حتی اجدادتان خواهد بود.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که امروز دشمنان اسلام و تشیع با یکدیگر متحد شده اند، تصریح کرد: امروز دشمنان بیش از گذشته فعالیت می کنند و شما به لطف خداوند این توفیق را بدست آورده اید که در مقابل آنها قیام کنید، شما باید همت عالی داشته باشید و از خداوند درجات بالای علم و تقوا را بخواهید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که سه شرط برای رسیدن به موفقیت طلاب وجود دارد، بیان کرد: نخستین شرط رعایت نظم است؛ متاسفانه گاهی دیده شده است که درس در حال اتمام است ولی برخی طلبه ها تازه به کلاس درس وارد می شوند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که دومین شرط موفقیت داشتن پشتکار و استقامت است، تصریح کرد: رسدن به موفقیت دارای مشکلاتی است که انسان ها و طلاب باید برای کسب موفقیت این مشکلات را پشت سر بگذارند و با نشان دادن استقامت از خود به درجات موفقیت دست یابند، سومین شرط نیز داشتن خلوص نیت در کارها است.

وی با بیان این که طلاب امروز باید به مشکلات و شبهاتی که وهابیت و دشمنان مطرح می کنند، به خوبی آگاه باشند، بیان کرد: شما باید با فراگیری علوم دینی به این شبهات پاسخ دهید و در نشر علوم دینی و اسلام ناب محمدی در جهان کوشا باشید، قلم و بیان دو اسلحه کاربردی طلاب است که شما باید به خوبی این دو سلاح را فرابگیرید.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


2 + = 5