مدیر حوزه خراسان : تمدن سازی وظیفه امروز حوزه و روحانیت است

حجت الاسلام والمسلمین عاملی
 مدیر حوزه علمیه خراسان گفت: حوزه باید وارد موضوع تمدن‌سازی شود، در غیر اینصورت افرادی این امر را بر عهده خواهند گرفت که اعتقادی به دین و نظام ندارند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت‌الاسلام والمسلمین عاملی، مدیر حوزه‌ علمیه‌ خراسان در دیدار با مسئولان موسسه «مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام»، پیرامون تمدن‌سازی اسلامی، اظهارداشت: حوزه علمیه باید به طور جدی وارد موضوع تمدن‌سازی شود، در غیر اینصورت افرادی این امر را بر عهده خواهند گرفت که اعتقادی به دین و نظام ندارند.

وی جذب نخبگان خراسانی از سراسر کشور را اقدامی در جهت تقویت حوزه‌ی علمیه‌ خراسان معرفی کرد و وجود دیدگاه‌های متفاوت را زمینه‌ساز تکامل نهادهای دینی و مؤسسات مذهبی دانست.

حجت‌الاسلام والمسلمین عاملی در مورد دغدغه‌ مقام معظم رهبری درباره ارتقاء علوم عقلی در حوزه علمیه، خاطر نشان کرد: تشکیل کمیسیون ویژه‌ علوم عقلی از برنامه‌های اولویت‌دار حوزه خراسان است که البته احتیاج به فعالیت‌های خاص و وحدت و هم‌افزایی عمومی دارد.

وی با ابراز خرسندی از فعالیت گروه‌ها و مؤسسه های فرهنگی و مذهبی در مشهد، اظهار داشت: انسجام، تعامل و عقلانیت باید به عنوان اصول حاکم بر تعاملات نهادهای حوزوی مورد نظر قرار بگیرد.

مدیر حوزه‌ علمیه‌ خراسان تاکید کرد: انسجام، در بسترسازی و ریل‌گذاری جهت حرکت همه‌جانبه و عمیق نهادهای حوزوی برای پاسخ به منویات رهبر معظم انقلاب حرف اول را می‌زند.

وی فعالیت‌های مؤسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام و روحیه‌ انقلابی و ولایی هیئت مدیره‌ این مؤسسه را تحسین‌برانگیز عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: در این مؤسسه توجه بسیار خوبی به مطالبات مقام معظم رهبری شده و یکی از اهداف ما نیز حمایت از مؤسساتی است که چنین روحیه‌ای دارند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 4 = 6