عضو اتاق فکر تبلیغ خراسان: اتاق فکر مجموعه راهبردی مطابق با سیاست های فکری و فرهنگی است

حجت الاسلام دهشت با بیان این که باید اتاق فکر به عنوان پشتیبان در خدمت تولیت آستان قدس رضوی باشد، گفت: اتاق فکر مجموعه استراتژیک است که بحث های فکری را راهبردی می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، اساتید حوزه و دانشگاه و تاثیر گذاران در عرصه فرهنگی تبلیغی استان در بعد ملی و بین المللی و اعضای اتاق فکر حوزه علمیه خراسان در دیدار با حجت الاسلام و المسلمین رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی با بیان این که تولیت آستان قدس رضوی یکی از موهبت های الهی و نتیجه زحمات ارزشمند ایشان در خدمت خالصانه اشان بوده است، گفتند: در راه اسلام، عده ای از جوانان نمی دانند که پیش از انقلاب چه می گذشت و باید برای امام راحل(ره) دعا کنیم که این پایه و نعمت را ایجاد کردند و امروز مقام معظم رهبری در برابر همه می ایستند؛ بنابراین برای قدردانی باید هر کاری را برای استمرار انقلاب  انجام دهیم.
حجت الاسلام محمد مهدی رجبی، عضو اتاق فکر و تبلیغ، با تقدیر از کمک ها  و حمایت های مادی و معنوی آیت الله علم الهدی تصریح کرد: با حمایت حضرتعالی در این چند روزه که آثار آن دیده شده در آینده برای زائرین و خدمتگزاران کارهای موفق تری ارائه خواهیم داد.
حجت الاسلام دهشت، عضو اتاق فکر و تبلیغ حوزه علمیه خراسان، بدون شک باید اتاق فکر به عنوان پشتیبان در خدمت تولیت آستان قدس رضوی باشد  و ما خادم و سرباز نظام هستیم، خاطر نشان کرد:  اتاق فکر مجموعه استراتژیک است که بحث های فکری را راهبردی می کند و با توجه به شناخت از حضرتعالی به عنوان شخصیت فرهنگی و فکری  توانمند در اجرا می دانید آنچه که در حوزه آستان قدس رضوی وجود دارد، مطابقت های فکری و فرهنگی است.
وی افزود: برای اتاق فکر با همکاری حضرتعالی گسترش و تعمیق فرهنگ رضوی را در دستور کار قرار داریم زیرا که امروز در تمام دنیا سه مولفه تبلیغ، تجلیل و تحکیم وجود دارد،  ما همیشه باید از اتاق فکر ها بحث های کلان و تبیین ها را بخوانیم، حکم سه قسم داخلی، ملی و بین المللی دارد که در هر سه حوزه باید چشم انداز ها را داشته باشیم و در این مدت آثار پر خیر و برکتی تولید شده و نیروی جوان و کار آمد و بروز باید تولید شوند و پای کار بیایند.
عضو اتاق فکر و تبلیغ حوزه علمیه خراسان با بیان این که قطعا اتاق فکر احساس مسوولیت می کند که در کنار بزرگانی چون شما قرار بگیرد، تاکید کرد: یقینا خدمتگزاری به حضرت رضا(ع) مزد خدمات خالصانه حضرتعالی به نظام جمهوری اسلامی ایران بوده و  باید این فرصت را مغتنم شمرد ، برای جامعه اسلامی مباحثی چون اتاق فکر بایدتشکیل داد تا فکر ها، چشم انداز هاو خطوط کلی را ترسیم کند و اهداف کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت در پرتو آن تبیین شود.
حجت الاسلام دهشت با بیان این که  یکی از وظایف اتاق فکر در حوزه تبیین بوده و  اتاق های فکر باید توسط نخبگان و برجستگان تشکیل شوند، اظهار کرد: امروز در سیاست های کلی دنیا اتاق فکر ها تاسیس گذارند و این اتاق فکر ها می توانند در دو موضوع تجلیل و تعظیم نیز موثر باشند، همچنین  تمام محور های فرمایش مقام معظم رهبری به یک جمله برمی گردد و آن این است که ما باید تمام تلاش را در این حوزه بر این قرار بدهیم که خوبی و حسن کلام اهل بیت را بر همه مردم نمایش دهیم.
وی با بیان این که ما برای مشهد مقدس  در سال ۲۰۱۷ نیز برنامه داشته باشیم و آستان قدس در ۲۰۱۷ باید نقش پر رنگی داشته باشد، یادآور شد: بازتاب شهر مذهبی در جهان اسلام کم نیست، امروز مشهد پایتخت جهان شیعه خواهد شد و آستان قدس ثقل و مرکز ایران بوده است، همچنین حضرتعالی مطلع هستید که سال ۲۰۱۷ طرح جمهوری اسلامی پذیرفته شده و حضرتعالی به عنوان شخصیت برجسته باید حضور پیدا کنید زیرا که  آبروی نظام جمهوری اسلامی در خطر است و باید از این فرصت و ظرفیت استفاده  کرد.
حجت الاسلام دهشت با بیان این که نباید بگذاریم فرصت تبدیل به تهدید شود، گفت: سال ۲۰۱۷ به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام مطالبه سنگین بوده و آستان قدس رضوی باید پر رنگ حضور پیدا کند، همچنین شخصی برجسته، خدوم و خوش فکر هستند و امیدواریم این مجموعه در رشد و تعالی نقش داشته باشد، همچنین امروز جهان اسلام ظرفیت آنچنانی از مشهد وجود ندارد، همچنین از نظر آثار تبلیغی نیز امروز  شهر جلوه خوبی پیدا کرده و با گسترش ورود طلاب فاضل و عالم این کار ها نیز توسعه یافت.
عضو اتاق فکر و تبلیغ حوزه علمیه خراسان با بیان این که امروز در حوزه فرهنگی حرم کارهای موفقی تولید می شود و بنا به الزام های تبلیغی در سطح شهر بنا به تاکیدات حضرت آقا، کارهای موفقی در حوزه تبلیغ تولید شده است،  همچنین بحث زائر محوری و جلسات متعدد با نخبگان کشور  باید بیش از این ها حضورپیدا کرد، در حقیقت امروز ظرفیت فرهنگی عظیم آستان قدس باید در ترویج معارف اهل بیت استفاده کرد، مشهد پایتخت معنوی کشور است اما متناسب با این عنوان رشد نکرده و ساختارهای لازم هنوز فراهم نشده است.
وی با بیان این که در حوزه مدیریت فرهنگی نباید کار را در دقیقه آخر دنبال کنیم، تاکید کرد: حاشیه شهر یکشبه به وجود نیامده و یک میلیون و دویست هزار نفر جمعیت دارد و و ۲۶۰ موسسه فرهنگی می توانند در حاشیه شهر فعال شوند.
حجت الاسلام جاهدی، عضو اتاق فکر و تبلیغ حوزه علمیه خراسان، با بیان این که خدمات بسیار خوبی در زمان ایشان تولید شده و انتظار می رود آستان قدس کارهای ماندگاری را انجام دهد، تصریح کرد: اساسا امام رضا(ع) در خراسان کارهای زیادی انجام دادند که هجمه های علمی، فکری و فرهنگی را خنثی کرده و راه نفوذ را بر همه بستند و حرم نیز همین را می طلبد، کارهای فرهنگی هزینه بر است و باید مجموعه ای پای کار بیاید که توانایی هزینه کردن داشته باشد، از تربیت خدام حرم تا تعلیم همه زوار  و شهر مشهد باید اقدام کرد و تا سطح شهرستان ها در نگاه آستان قدس دیده شود. در حقیقت نباید نگاهمان را تنها به حاشیه شهر معطوف کنیم و آستان قدس برای دفاع از جایگاه معنوی خود باید کارهایی را انجام دهند.
وی ادامه داد: باید با برنامه فرهنگی و مدون در مساجد، هر کس بنا به کسب و کار خود به عنوان خادم امام رضا(ع)  کارت عضویت داشته باشد و همه را در مجموعه خدام افتخاری قرار داد.  همچنین حوزه علمیه مشهد باید در راستای اهداف آستان قدس عمل کند و هر چه به عنوان ابزار فرهنگی داریم باید رضوی باشد و آستان قدس می تواند ساماندهی کند. همچنین امور فرهنگی و دینی مشهد را باید توسعه دهیم تا با تجربیات حضرتعالی خلأها پر شوند و همه این مجموعه اعلام امادگی کنند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


9 + = 18