می, 2016

 

ویژه نامه تبلیغی مهدویت

ویژه نامه تبلیغی مهدویت ویژه جشنهای نیمه شعبان در پایگاه اطلاع رسانی اتاق فکر تبلیغ کاری از کمیته علمی پژوهشهای راهبردی و تدوین محتوای تبلیغی اتاق فکر تبلیغ


نزدیکی وهابیت و صهیونیزم برای مقابله با ترویج فرهنگ مهدویت/ سلفی‌ها از طالبان برای تحریف نشانه‌های مهدی موعود استفاده کردند

یکی از علمای لبنانی با اشاره به تحولات منطقه تاکید کرد که صهیونیسم، آمریکا و عربستان سعودی درصدد نابودی اندیشه مهدویت هستند.


مقصر اکثر جدایی ها در زندگی های مشترک مردان هستند

کارشناس امور خانواده در بیان علت اصلی اختلافات و جدایی ها در زندگی زناشویی، گفت: در طی سال ها مشاوره در امور خانواده دریافته ام که علت اکثر جدایی ها، مردان هستند.


دشمن ، پروژه بدبینی مردم از روحانیت را عملیاتی کرده است

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی گفت: هر چند دشمنان و غربی ها در تلاش اند که علما و روحانیون را در چشم مردم کم اهمیت جلوه دهند و از چشم مردم بیندازند، اما روحانیت همچنان مطمئن ترین مرجع گروه های مختلف اجتماعی است.


مسئله مهدویت در جامعه به خوبی تبیین نشده است

استادحوزه گفت: در کشور ما به مسئله مهدویت به خوبی پرداخته نشده است و بی‌اطلاعی مردم از روایات مربوط به مهدویت موجب شده است که عده‌ای درصدد فریب مردم برآیند.


بعضی تولیدات هنری مروج روحیه کفران نعمت هستند/ تبلیغ دینی با دو جنبه هنر و بصیرت ماندگار خواهد شد

معاون تبلیغ حوزه های علمیه، هنرو بصیرت را از مهمترین ارکان تبلیغ خواند و ابراز داشت: کسی که عبادت می کند، ولی بینش و بصیرت ندارد؛ مثل کسی است که راه را گم می کند و از مقصد دور می شود .


متاسفانه هنوز علم حدیث در حوزه جای خود را پیدا نکرده است/ مجتهد پروری در حدیث الزامی است

آیت الله ری شهری تربیت مجتهد در حدیث را از ملزومات علمی در حوزه های علمیه دانست.


برگزاری گفتمان مهدوی در مدارس علمیه مشهد

عضو تاق فکر تبلیغ خراسان و مسئول ستاد مردمی دهه مهدویت از برگزاری گفتمان های مهدوی در مدارس علمیه خراسان رضوی و اجتماع عظیم منتظران، در روز نیمه شعبان خبر داد.


جوانان با جریان‌های ضد انقلابی و ضد ولایی مبارزه کنند/ جوان‌گرایی در جامعه نهادینه شود

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان این که جوانان باید با جریان‌های ضد انقلابی و ضد ولایی مبارزه کنند، تأکید کرد که جوان‌گرایی باید در جامعه نهادینه شود.


پدرم عصمت دوران کودکی را نگه داشته بود

ایشان به هیچ کرامتی ازخود اعتراف نکرد، بلکه درتمام عمرآنها را کتمان می کرد و از کسی هم که فهمیده بود، عهد می گرفت تازنده است به کسی چیزی نگوید.آقای بهجت از کودکی در اثر عبادت زیاد، پرده‌ها از جلوی چشمانش کنار رفته بود، بنابراین گناه را می‌دید و مرتکب آن نمی‌شد


عشق واقعی به قرآن با تدبر حاصل می شود/حق قرآن هنوز در حوزه های علمیه ادا نشده است

حضرت آیت الله مکارم شیرازی، تدبر به قرآن را برای حوزویان و مردم لازم دانستند و آن را موجب علاقه مند شدن واقعی مردم به قرآن کریم بیان کردند.


امریکا «طاغوت اعظم» و «شیطان اکبر» است/ امروز مهمترین وظیفه، تبیین و مبارزه برای روشنگری است

حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع شرکت کنندگان در سی و سومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم، ایمان به خدا و کفر به طاغوت را مبنای اصلی و واقعی اقتدار دانستند و با تاکید بر اینکه امریکا «طاغوت اعظم» و «شیطان اکبر» است، گفتند: امروز مهمترین وظیفه علما، روشنفکران و نخبگان، «روشنگری» و «جهاد تبیینی» در قبال فریبکاری های طواغیت است و امت اسلامی نیز باید فریب وعده های قدرتها را نخورد و از تهدیدهای آنها هم نهراسد.


پاسخ آیت الله العظمی مکارم به تفاسیر عجیب علمای اهل سنت از واژه «اولی الامر»

 بعضى از مفسّران اهل سنت مى گویند: «منظور از اولى الامر، حکّام و امراء و شاهانند! و هر حاکمى بر مسلمانان حکومت کند، عادل باشد یا ظالم، در مسیر صحیح باشد یا منحرف، دستور به اطاعت خدا دهد یا… به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حضرت آیت الله مکارم شیرازی در پاسخ به این پرسش که: علمای اهل سنت در تفسیر واژه «اولی الامر» چه مصادیقی برای آن ذکر کرده اند؟، بیان کردند: مفسران و علماى اهل سنّت در معنى «اُولِی الْاَمْرِ» اختلاف زیادى دارند؛ بعضى آن را به معنى صحابه و بعضىبیشتر بخوانید


رئیس مجتمع آموزش عالی المصطفی مشهد: طلبه موفق حاصل تلاش استاد است/ علم بدون حلم فایده ای ندارد

حجت الاسلام والمسلمین مهدوی مهر، طلبه موفق را حاصل تلاش استاد خواند و گفت: علم بدون حلم فایده ای ندارد و اگر نتوانیم دانش آموخته ای تربیت کنیم که قدرت کنترل خود در بحران ها را داشته باشد، نتیجه ای به دست نیاورده ایم. به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین مهدوی مهر، روز گذشته در اجلاس سالانه اساتید مجتمع آموزش عالی المصطفی مشهد، در اردوگاه ثامن الحجج(ع)، گفت: علم بدون حلم فایده ای ندارد و اگر نتوانیم دانش آموخته ای تربیت کنیم که قدرت کنترل خودبیشتر بخوانید


آیت الله نوری همدانی: خالی شدن شهرها از وجود علمای متنفذ و متعهد مصیبتی بزرگ است

حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به لزوم باسواد بودن طلاب و اهتمام در ارشاد مردم، گفت: یکی از مصیبت ها این است که علما که از دنیا می روند، در حال حاضر شهرها از وجود علمای متنفذ خالی شده و این مصیبتی بزرگ است. به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی در دیدار خواهران طلبه خراسان رضوی و جمعی از اعضای سازمان نظام پرستاری کشور پس از تبریک اعیاد شعبانیه خاطرنشان کرد: یکی از موضوعات بسیاری مهم این است که انسان مسؤولیت خود رابیشتر بخوانید