آیت الله استادی دبیر شورای عالی حوزه شد/ انتخاب مدیر حوزه در جلسات آینده

مسؤول دبیرخانه شورای عالی حوزه های علمیه از برگزاری جلسه شورای عالی حوزه های علمیه در شب گذشته خبر داد و اعلام کرد که در این جلسه آیت الله رضا استادی به عنوان دبیر اول شورای عالی حوزه انتخاب شد.
 حجت الاسلام عبدالفتاح نواب مسؤول دبیرخانه شورای عالی حوزه های علمیه در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، گفت: جلسه شورای عالی حوزه، شب گذشته در قم تشکیل و دبیران اول و دوم و هیات رییسه انتخابات شدند.

وی بیان کرد: روال قانونی بر این است که انتخابات برای دبیر اول،‌ دبیر دوم و امنای مالی انجام می شود و در این دوره آیت الله رضا استادی به عنوان دبیر اول انتخاب شدند.

حجت الاسلام نواب گفت: شب گذشته در جلسه شورای عالی حوزه آیت الله رضا استادی به عنوان دبیر اول و آیت الله مرتضی مقتدایی به عنوان دبیر دوم شورای عالی انتخاب شدند.

وی همچنین درباره انتخاب مدیر حوزه های علمیه کشور گفت: بزودی مدیر حوزه های علمیه از سوی اعضای شورای عالی حوزه انتخاب و به مدت دو سال انتخاب خواهد شد.

مسؤول دبیرخانه شورای عالی حوزه های علمیه اظهار داشت: همچنین در این جلسه با اشاره به مطالبات رهبر معظم انقلاب و مراجع عظام تقلید تاکید شد که جلسات شورای عالی حوزه هر هفته دو جلسه جهت تسریع در امور و برنامه های حوزه تشکیل شود.

وی درباره ترکیب اعضای جدید شورای عالی حوزه گفت: آیات رضا استادی، مرتضی مقتدایی، سید هاشم حسینی بوشهری، سید احمد خاتمی، جواد مروی، سید محمد غروی و علیرضا اعرافی  اعضای دور هفتم شورای عالی حوزه هستند.

حجت الاسلام نواب اظهار داشت: برای اعضای دوره هفتم شورای عالی حوزه های علمیه آرزوی موفقیت داریم و امیدواریم که برای حوزه های علمیه منشا برکت باشند.

گفتنی است، شورای عالی حوزه‌های علمیه متشکل از شماری از مدرّسان و بزرگان است که سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی کلان در بخش‌های مختلف آموزشی، اخلاقی، تبلیغی و اجتماعی حوزه علمیه قم و سایر حوزه‌های وابسته به آن را بر عهده دارد. نامزدهای عضویت در این شورا از سوی جامعه مدرسین به رهبر انقلاب و مراجع تقلید معرفی می‌شوند و پس از تأیید، به عضویت شورا در می‌آیند.

‌بر اساس اساسنامه شورای عالی حوزه، اعضای این شورا سیاستگذاری و برنامه ریزی کلان در بخش های مختلف آموزشی، اخلاقی، تبلیغی، سیاسی، اجتماعی، پژوهشی و معیشتی حوزه های علمیه خواهران و برادران را برعهده دارند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


8 + = 12