انکار قدرت آمریکا یک ژست سیاسی نیست

عضو هیأت امنای اتاق فکر و تبلیغ حوزه علمیه خراسان در حرم ثامن الحجج(ع) گفت: انکار قدرت آمریکا و این که هیچ غلطی نمی تواند بکند، یک ژست سیاسی نیست بلکه یک مسأله اعتقادی است زیرا سیاست ما براساس اعتقادات ما رقم می خورد.
 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام مرتضی دهشت، عضو هیأت امنای اتاق فکر و تبلیغ حوزه علمیه خراسان، ظهر امروز در ادامه مبحث «نقش امام راحل در گسترش اسلام ناب محمدی» در حرم مطهر رضوی اظهار کرد: بر مبنای حدیث سلسله الذهب که امام رضا(ع) در جمع مردم نیشابور بیان کردند، هر کس بگوید لااله الاالله و اقرار به توحید کند وارد دژ محکم خداوند شده است، سپس ادامه دادند: به شروطها وأنا شروطها، لااله الاالله وقتی شما را بیمه کند که من علی بن موسی الرضا شرطش باشم.

این استاد حوزه علمیه تصریح کرد: «لااله الاالله» دارای چهار شرط توحید ذاتی، توحید صفاتی، توحید افعالی و توحید ولایی است که آثارش فقط در دین اسلام مشاهده می شود؛ یعنی پذیرفتن خداوند به وحدانیت و این که هیچ کس در عالم کاره ای نیست.

وی با گریزی به سخنرانی امام راحل در بهشت زهرا مطرح کرد: این فرموده امام خمینی که «آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند» یک ژست سیاسی نبود، بلکه یک مسأله اعتقادی است، زیرا اعتقاد و سیاست ما توأم باهم است و سیاست ما براساس اعتقادات ما رقم می خورد.

حجت الاسلام دهشت بیان کرد: امام خمینی(ره) از هیچ چیزی جز خدای یگانه در عالم ترسی نداشتند و برمبنای توحید افعالی آن جمله را به صراحت بیان کردند، ایشان می دانستند در عالم فقط اراده خداوند و لطف اولیای الهی مؤثر است.

عضو هیأت امنای اتاق فکر و تبلیغ حوزه علمیه خراسان تصریح کرد: اگر به قدرت الهی معتقد نباشیم نه تنها آمریکا بلکه کشورهای حاشیه و گروه های مزدور، تکفیری ها و سلفی ها هم برای ما تهدید به شمار می روند و در ما رعب و ترس ایجاد می کنند.

ارتباط توحید ولایی با اسلام ناب

سخنران حرم مطهر رضوی متذکر شد: این جمله که  آمریکا هیچ غلطی نمی کند از ایمان قوی نشأت می گیرد که اگر معتقد به توحید افعالی باشید، یقین می کنید فقط ذات مقدس خدا در عالم هستی مؤثر است.

حجت الاسلام دهشت با بیان این که امروز دشمن هم به اینتجه رسیده است، خاطرنشان کرد: به فضل الهی ایران چنان به قدرت رسیده است که آمریکایی ها برای تردد در خلیج فارس از جمهوری اسلامی اجازه می گیرند و این قدرت نظام جمهوری اسلامی مدیون عملکرد امام راحل است.

وی با بیان این که چهارمین شرط لااله الاالله و توحید در اسلام ناب محمّدی، «توحید ولایی» است، گفت: توحید ولایی یعنی «لااله الاالله» ای که ولایت خدا، ولایت رسول الله، امیرمؤمنان(ع) و سایر معصومان با آن همراه هست؛ کسی که توحید ولایی را پذیرفته است به طور یقین اسلامش اسلام ناب محمدی است.

متصل بودن رأس نظام به ولایت الهی

عضو هیأت امنای اتاق فکر و تبلیغ حوزه علمیه خراسان افزود: توحید ما ولایی است بنابراین خدای متعال و ائمه معصوم بر ما ولایت دارند و به تبع آن ولایتی که از جانب آن ها به ما رسیده را نیز پذیرفته ایم، نصرت جمهوری اسلامی از سوی خدای متعال حاصل توحید ولایی ما است چون رأس نظام و ولی ما متصل به ولایت الهی است.

حجت الاسلام دهشت ادامه داد: امام راحل دارای این ولایت بود که فرقش با دیگران شیطانی بودن ولایت آن ها است، درست است که عربستان ولایت دارد اما شیطان بر آن ها ولایت دارد، چه شیطان انس که امام فرمودند شیطان بزرگ آمریکا است و چه آن شیطان اصلی که ابلیس است و امروز بر گردن خاندان کثیف نامسلمان سعودی حاکم اند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


9 + 4 =