نام‌گذاری فرزندان کردهای ترکیه به نام امام خمینی(ره)

خمینی
  امام خمینی(ره)، دارای آنچنان شخصیت والایی هستند که در میان کردهای ترکیه نیز نام ایشان با احترام خاصی برده می­شود و ارادت آنها به اندازه ای است که نام فرزندان خود را نیز امام خمینی(ره)، مطهری و بهشتی می­گذارند.
به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت­الاسلام علیرضا یشیل کایا از طلاب ترکیه ای، امروز  در نشست علمی «دفاع مقدس و رمز ماندگاری آن»، در مجتمع آموزش عالی فقه(حجتیه) قم با بیان اینکه دغدغه من در زمانی که در ترکیه حضور دارم، مقابله با فرهنگ غرب و تهاجم دشمنان به اسلام ناب است، گفت: خدا را شاکرم که پس از نهضت­های مکرر در تاریخ شیعه، انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی(ره) به پیروزی رسید.

وی ادامه داد: امام خمینی(ره)، دارای آنچنان شخصیت والایی هستند که در میان کردهای ترکیه نیز نام ایشان با احترام خاصی برده می­شود و ارادت آنها به اندازه ای است که نام فرزندان خود را نیز امام خمینی، مطهری و بهشتی می­گذارند.

این طلبه ترکیه‌ای با تاکید بر اینکه خود را پیرو امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری می­دانم، ابراز داشت: طلاب غیرایرانی باید پیام انقلاب اسلامی ایران را که همان وحدت جهان اسلام و تقریب مذاهب است را به مردم کشورهای خود برسانند.

حجت­الاسلام یشیل کایا، با اشاره به حساسیت­های مذهبی کنونی در ترکیه، یادآور شد: یکی از دلایل حساسیت­های مذهبی، ارائه ندادن صحیح و کامل مبانی تقریبی در میان مردم این کشور است.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


6 + = 14