راه نفوذناپذیری، تجهیزشدن به سلاح علمی در کنار اسلحه نظامی است

IMAGE633933768234022500
گروه حوزه‌های علمیه: مفسر قرآن و صاحب تفسیر نمونه گفت: راه نفوذناپذیری تجهیز کشور به سلاح علمی در کنار اسلحه نظامی است زیرا کشوری که همه چیز در خودش دارد نباید دستش نزد بیگانه دراز باشد.
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) آیت‌الله العظمی جوادی آملی امروز ۱۲ خردادماه، در آخرین جلسه تفسیر خود در مسجد اعظم در ادامه تفسیر سوره فتح  گفت: آیه پایانی این سوره فرموده است که مومنان و پیروان پیامبر به همراه ایشان باید به گونه ای باشند که هیچ قدرتی نتواند در آنان نفوذ کند همان طور که کسی تصور نمی‌کند با بیل و کلنگ سراغ قله دماوند برود.
وی ادامه داد: منظور از نفوذناپذیری حمله کردن به دیگران مگر کفار دشمن نیست بلکه باید مسئولان و مردم طوری باشند که در مقابل دیگران احساس عظمت داشته باشند و دشمنان ایشان را نفوذناپذیر بدانند.
آیت‌الله جوادی آملی اظهار کرد: برای نفوذناپذیری دو امر توام با یکدیگر لازم است یعنی هم باید اسلحه و قدرت سپاه و ارتش و بسیج باشد و هم سلاح علمی حوزه و دانشگاه کارساز است و یکی بدون دیگری کارساز نخواهد بود  زیرا نفوذناپذیری تنها از سرزمین نیست و مرز زمینه هم لازم است.
این مفسر قرآن تصریح کرد: یعنی حوزه و دانشگاه باید طوری باشند که هر شبهه‌ای که ایجاد شد به آن پاسخ دهند و جوانان و مردم را از شبهات بیرون کنند.
این مرجع تقلید گفت: بر طبق این آیه وقتی پیامبر و پیروانشان همه خشم خود را نسبت به بیگانه اعمال می‌کنند نسبت به آشنا خشم‌ستیزی دارند از این رو برای مبارزه با بدی باید در درون با بدی مبارزه کرد و نه با بد و یا باید با مخالفت مبارزه کرد و نه با مخالف.
این مفسر قرآن با بیان اینکه مردان الهی سیئات را بر می‌دارند و مشکلات مخالفشان را حل می‌کنند نه اینکه بخواهند مخالف را از سر راه بردارند تصریح کرد: پس برای نفوذناپذیری باید زیر پا محکم باشد وگرنه کسی که زیر پایش لغزنده باشد نمی‌تواند نه غربی و نه شرقی بگوید.
تاکید بر حذف ربا
این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه کشور همه چیز دارد ولی باز هم منتظر قاچاق کالاست اظهار کرد: تا قاچاق کنترل نشود اقتصاد مقاومتی ایجاد نخواهد شد.
وی با تاکید بر مبارزه با ربا اظهار کرد: وقتی دشمن تهدید می کند که گزینه نظامی روی میز دارد آن را باور می‌کنیم ولی اینکه ربا دشمنی با خداست را قبول نداریم.
این مفسر قرآن تصریح کرد: اگر سیستم بانکی اصلاح نشود و همچنان ربا وجود داشته باشد مشکلات بر سر جای خود باقی خواهد بود.





دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


3 + 3 =