نهضت و سلوک امام الگویی از عاقبت اندیشی و عاقبت بخیری است

حجت الاسلام شریعتی تبار با اشاره به اهمیت عاقبت بخیری در آموزه های دینی، گفت: امام خمینی(ره) در نهضت، سیر و سلوک شخصی و زندگی سیاسی مبارزاتی خود الگویی عینی و جامع از عاقبت اندیشی و عاقبت بخیری را به نمایش گذاشتند.
 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام شریعتی تبار، مدیرعامل بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی پیش از ظهر امروز در نشست علمی «عاقبت اندیشی با رویکرد اخلاقی کلامی» بر ضرورت گرامیداشت ایام الله و مناسبت ها با رویکرد پژوهشی و علمی، تأکید و اظهار کرد: با توجه به شخصیت جامع امام خمینی(ره) که منشأ برکات بسیار از جمله انقلاب اسلامی ایران بود، شایسته است مراکز پژوهشی و تحقیقاتی یکی از عرصه های کاری خود را شخصیت، اندیشه ها و سیره امام قرار دهند.

وی با اشاره به تأکید روایات نسبت به تدبر و اندیشیدن در عاقبت و نیز تلاش برای عاقبت بخیری، گفت: امام خمینی(ره) در نهضت، سیر و سلوک شخصی و زندگی سیاسی مبارزاتی خود الگویی عینی و جامع از عاقبت اندیشی و عاقبت بخیری را به نمایش گذاشتند.

حجت الاسلام شریعتی تبار با اشاره به فراز پایانی وصیتنامه امام خمینی(ره) که به آرامش و طمأنینه خود برای سفر آخرت اشاره می کنند، افزود: بدون تردید این آرامش و عاقبت بخیری حاصل اخلاص و کار برای خدا است.

مدیرعامل بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی با اشاره به آیه شریفه «أن تقوموا لله مثنی و ثلاث و رباع…»، مبنای حرکت اولیای خدا را کار برای خدا دانست و افزود: اخلاص، آثار و برکات زیادی همچون حکمت، تلاش، صبر و نترسیدن از غیرخدا دارد چنان که شاهد بودیم چشمه های حکمت از قلب به زبان ایشان جاری شده بود.

وی اضافه کرد: این که امام با این که در هیچ دانشگاه علوم سیاسی درس نخوانده بودند، در عرصه های سیاسی اینچنین نقشه های دشمن را پیش بینی می کردند و همه سیاستمداران دنیا در برابرشان کم می آورند از آثار اخلاص ایشان بود.

 حجت الاسلام شریعتی تبار، عمل به تکلیف و تکلیف گرایی را از دیگر برکات اخلاص معرفی کرد و  یادآور شد: چنان که از آغاز تا پایان نهضت امام مبتنی بر اخلاص و تکلیف گرایی بود، امروز هم در مدیریت نظام به این شاخصه ها نیازمندیم.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 2 = 7