منشور روحانیت امام در حوزه علمیه مهجور است/ همایش تحجر و اسلام آمریکایی برگزار می‌شود

رییس شورای سیاست گذاری همایش بین المللی تحجر و اسلام آمریکایی به غفلت حوزه در تبیین و گسترش منشور امام خمینی(ره) اشاره کرد و گفت: انتظار طبیعی از حوزه این بود که مهم ترین پیام امام را گسترش و برای طلبه ها تبیین، شرح و تفسیر کند اما حوزه در این باره غفلت کرده است.

خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مرتضی امینیان، رییس شورای سیاست گذاری همایش بین المللی تحجر و اسلام آمریکایی، بعد از ظهر امروز در نشست خبری همایش بین المللی تحجر و اسلام آمریکایی که در فرهنگسرای انتظار برگزار شد، منشور روحانیت امام خمینی(ره) را محور این همایش عنوان و اظهار کرد: در این همایش به گونه ای این منشور را برای عموم مردم و به ویژه طلاب بیان می کنیم تا یادآوری این پیام را داشته باشیم.

وی منشور روحانیت را مهم ترین پیام امام خمینی(ره) به روحانیان دانست و گفت: در این پیام از علما تجلیل داشته و نقش علما را در اعتلاء پرچم دین و خدمات فرهنگی به جامعه بیان کردند.

حجت الاسلام امینیان افزود: بنیانگذار انقلاب در منشور روحانیت نخست خدمات حوزه در جامعه را بیان و سپس آسیب ها و چالش هایی که حوزه با آن ها مواجه است را مطرح می کنند.

رییس شورای سیاست گذاری همایش بین المللی تحجر و اسلام آمریکایی به زمان صدور منشور روحانیت و اهمیت این منشور اشاره و ابراز کرد: امروز سالروز صدور این پیام است که امام خمینی(ره) ۲۷ سال قبل آن را صادر کردند و با توجه به این که این منشور سه ماه قبل از ارتحال ایشان صادر شد نشان از اهمیت این پیام است.

وی به غفلت حوزه در تبیین و گسترش منشور امام خمینی(ره) تأکید و بیان کرد: انتظار طبیعی از حوزه این بود که مهم ترین پیام امام را گسترش و برای طلبه ها تبیین، شرح و تفسیر کند اما حوزه در این خصوص غفلت کرده است.

بی توجهی حوزه علمیه به منشور روحانیت

حجت الاسلام امینیان افزود: عملکرد حوزه علمیه عدم توجه و حذف منشور امام خمینی(ره) است و این سؤال مهم مطرح می شود که چطور مهم ترین پیام امام در حوزه مهجور مانده است؟

رییس شورای سیاست گذاری همایش بین المللی تحجر و اسلام آمریکایی به نتیجه بی توجهی حوزه علمیه به منشور روحانیت اشاره و خاطرنشان کرد: نتیجه این بی توجهی حوزه علمیه عدم آگاهی حوزه و طلاب جوان نسبت به این پیام مهم است.

وی متضرر شدن برخی از افراد را دلیل جلوگیری از انتشار منشور روحانیت دانست و گفت: چون این پیام تکلیف زا است و انسان از تکلیف خوشش نمی آید و از مسؤولیت و تکلیف شانه خالی می کند بنابراین در پی نادیده گرفتن این پیام است.

حجت الاسلام امینیان ظرفیت مشور روحانیت را برای بسط و گسترش فراوان بیان و خاطرنشان کرد: این منشور قابلیت این را دارد که یک واحد درسی در حوزه را به خود اختصاص دهد و مؤسسه حق پژوهی این پیشنهاد را یک سال قبل به حوزه داده است اما استقبالی نشده است.

رییس شورای سیاست گذاری این همایش، برگزاری همایش هایی مانند این همایش را وظیفه حوزه علمیه دانست و گفت: وقتی حوزه علمیه در این خصوص کاری انجام نمی دهد این مؤسسه نسبت به برگزاری این همایش اقدام کرده است و آمادگی این را دارد که اگر در سال های آتی حوزه در این امر ورود کرد با آن ها همکاری داشته باشد.

برگزاری همایش تحجر و اسلام آمریکایی در ۱۲ و ۱۳ اسفند

وی از برگزاری این همایش در ۱۲ و ۱۳ اسفند خبر داد و گفت: این همایش با حضور مهمانان و صاحبنظران بین المللی در تالار شهر برگزار می شود و از سخنرانی بزرگانی از جمله آیت الله اراکی بهره برده می شود.

حجت الاسلام امینان به برنامه های این همایش اشاره و ابراز کرد: پیوست هایی در خصوص تحجر و اسلام آمریکایی در همایش امسال وجود دارد و نیز از میرزا جواد آقا تهرانی به عنوان فقیه بصیر تجلیل می شود.

رییس شورای سیاست گذاری همایش بین المللی تحجر و اسلام آمریکایی خاطرنشان کرد: نخستین همایش تحجر و اسلام آمریکایی به صورت استانی در سوم اسفند ۹۲ برگزار، همایش دوم نیز به صورت ملی برگزار و سومین همایش نیز امسال به صورت بین المللی برگزار می شود.

وی از برگزاری این همایش در سال های آینده خبر داد و گفت: در سال های آینده این همایش با کیفیت بهتر برگزار خواهد شد.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


4 + = 11