اشغال فلسطین عامل اصلی مشکلات منطقه است

arm
شیخ الازهر مصر رمز رسیدن به آرامش و عدالت جهانی را حل مشکلات فلسطین دانست و خاطرنشان کرد: عامل اصلی مشکلات منطقه اشغال فلسطین است.

خبرگزاری رسا، احمد الطیب، شیخ الازهر مصر، با اشاره به ضرورت گفت‎وگو بین ادیان گفت: ادیان با وجود اختلافات، اشترکات بسیاری دارند به طوری که گفت‎وگو میان ادیان را می‎توان گفت‎وگو مومنان دانست.

وی تاریخچه گفت‎وگو میان ادیان را طولانی توصیف کرد و افزود: من تاکنون در ۱۰ کنفرانس گفت‎وگو ادیان در آمریکا، اروپا، روسیه و آسیا شرکت کردم. عدم تحمیل آرای خود به دیگران یکی از نکات بسیار مهمی است که باید در گفت‎وگو میان ادیان رعایت شود.

شیخ الازهر در بخش دیگر سخنان خود خاطرنشان کرد: بسیاری از کسانی که در مورد قضیه فلسطین صحبت می‎کنند، سخن و عملشان برابر نیست به طوری که اشغال فلسطین به عامل اصلی بسیاری از مشکلاتی موجود در منطقه تبدیل شده است. ما از کشورهای غربی می خواهیم که برای رسیدن به آرامش و عدالت جهانی مشکل فلسطین را حل و فصل کنند.

وی یکی دیگر از مشکلات جهان را دیدگاه کشورهای غربی در مورد مسلمانان دانست  و تصریح کرد: غربی‎های می‎پندارند که خودشان انسان‎های متمدن و مسلمانان عقب افتاده هستند و بر این اساس درصدد نجات کشورهای اسلامی از توحش برآمده‎اند. اروپایی‎ها فراموش کرده‎اند که همین تمدن اسلامی موجب شده است که آنان از ظلم و تاریکی نجات پیدا کنند.

الطیب ادامه داد: ما به عنوان شرقی‎ها، تمدن کشورهای غربی را به درستی درک نکرده‎ایم و تمدن آنان را مساوی با مادی گرایی و بی‎اخلاقی می دانیم و جنبه های انسانی و علمی غرب را نادیده گرفته‎ایم و در نقطه مقابل، غربی ها نیز اسلام و تمدن اسلامی را نفهمیده‎اند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


2 + = 6