اگر بگوییم آمریکا منجی است، خیانتکاریم/ نابودی رژیم صهیونیستی در حال تحقق است

خبرگزاری فارس: اگر بگوییم آمریکا منجی است، خیانتکاریم/ نابودی رژیم صهیونیستی در حال تحقق است

امام‌ جمعه نیشابور گفت: آمریکا بعد از ۷۰ سال هنوز به نتیجه برنامه‌های خود نرسیده و این سخن امام خمینی(ره) که به خیابان‌ها بریزید و با فریاد اسرائیل را نابود کنید در حال تحقق است.

حجت‌الاسلام اسماعیل مقری‌موذن ظهر امروز در خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته که در محل مصلای شهر نیشابور برپا شد، با گرامی داشت سالروز شهادت شهید صدوقی و تبریک عید فطر، در پاسخ به این سؤال که چرا ما در روز قدس راهپیمایی می‌کنیم اظهار داشت: برای این سؤال مهم دلایل مختلفی وجود دارد که اولین آن انجام تکلیف شرعی است.

وی ادامه داد: دلیل دوم این است که باید موضع خودمان را در جنگ ظالم و مظلوم اعلام کنیم و صف خود را از ظالمان جدا کنیم. این یک جنگ تاریخی است که ما باید همان‌جایی بایستیم که انبیاء الهی قدم گذاشتند و هیچ‌یک از تمسخرها نباید مانع این تصمیم درست شود.

امام‌ جمعه نیشابور تصریح کرد: سومین دلیل این است که حقیقت و تجلی شخصیت عاطفی خود را بیان کنیم که این تجلی باعث رشد پیدا کردن خودمان می‌شود و نشان می‌دهد که نسبت به اطرافمان بی‌تفاوت نیستیم.

مقری‌موذن خاطرنشان کرد: دلیل چهارم این است که این راهپیمایی هم بر مردم فلسطین و هم بر مردم جهان تأثیر می‌گذارد، این حرف و تدبیر امام خمینی (ره) آن‌چنان در جهان رشد کرده است که امکان ندارد نامی از فلسطین و روز قدس برده شود و یادی از امام نیاید، این سخنان امام مانند وحی آسمانی در سرتاسر جهان تکثیر شد و امروز همه‌جا راهپیمایی روز قدس را شاهد هستیم.

وی تأکید کرد: آمریکا خودش اسرائیل را برای بهره‌برداری در منطقه ایجاد کرد تا به منافع خود برسد و زمین‌های مردم فلسطین را به‌زور گرفتند و مردم را از سرزمینشان بیرون کردند تا بتوانند طرح‌های پلید خود را در منطقه پیاده کنند.

امام‌ جمعه نیشابور گفت: وقتی امام خمینی (ره) با پیروزی انقلاب اسلامی این روز را اعلام کرد این تلنگر در مردم فلسطین ایجاد شد که ما خود دارای سرزمین هستیم و در برابر این زیاده‌خواهی‌ها به مقاومت پرداختند و همه برنامه‌های غرب را بر هم زدند.

مقری‌موذن ادامه داد: این اقدام امام آن‌قدر تأثیرگذار بود که آمریکا بعد از ۷۰ سال هنوز به نتیجه برنامه‌های خود نرسیده و این سخن امام خمینی (ره) که در خیابان‌ها بریزید و با فریاد اسرائیل را نابود کنید در حال تحقق است.

وی با اشاره به پنجمین دلیل برای حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس بیان کرد: امروز فلسطین یک معیار است، دشمن انسان‌های بی‌گناه را به خاک و خون کشیده و همه نوع جنایت انجام می‌دهد، آیا ما نیز مانند سازمان ملل باید سکوت کنیم؟

مقری‌موذن با بیان این تکلیف شرعی، تأکید کرد: این حضور را نباید کم و بی‌تأثیر دانست، همان‌طور که پیامبر(ص) وظیفه‌اش این بود که به ما نماز یاد دهد وظیفه دیگرش احیای حس حق‌طلبی و حمایت از مظلوم بود، در کجای تورات و انجیل اجازه چنین جنایت‌هایی داده‌ شده است؟

خطیب جمعه شهر نیشابور با محکوم کردن اقدامات رئیس سازمان ملل در حذف نام عربستان از لیست جنایتکاران در پی دریافت پول گفت: واقعاً برای سازمان به‌اصطلاح ملل متأسفم.

وی با اشاره به دیدارهای مقام معظم رهبری با اقشار مختلف مردم و مسئولین در ماه مبارک رمضان بیان کرد: یکی از محورهای تمام صحبت‌های ایشان معرفی کردن دشمن به دنیا و مردم بود و از همه خواسته‌اند برای این مسئله تلاش کنند.

مقری‌موذن با اشاره به خواست مقام معظم رهبری از مسئولین قوه قضاییه مبنی بر شکایت از آمریکا در دادگاه‌های بین‌المللی و بردن آبروی این دولت مستکبر در جهان تأکید کرد: آمریکا قابل‌اطمینان و اعتماد نیست.

وی با اشاره به صحبت‌های یکی از کاندیدای ریاست جمهوری آمریکا مبنی بر پاره کردن توافق‌نامه هسته‌ای و صحبت‌های رهبر انقلاب در پاسخ به این زیاده‌گویی‌ها تصریح کرد: از دولت و مسئولین آمریکا این کار بعید نیست چون معاویه نیز توافق‌نامه را پاره کرد.

امام‌ جمعه نیشابور گفت: این خیانت به شهدا، نظام و انقلاب است که فکر کنیم آمریکا منجی ماست، همه ما آمریکا را دشمن می‌دانیم.

وی با اشاره به صحبت‌های اخیر وزیر خارجه آمریکا تأکید کرد: حتی آن‌هایی که در کافی‌شاپ‌های ایران هستند هرگز اجازه ورود آمریکا به این سرزمین را نخواهد نداد، ما آمریکا را رها نخواهیم کرد و او را مجازات می‌کنیم، چون با دروغ، فریب و جنایت مخالفیم.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


7 + 4 =