مسلمان باید دین‌دان، دین‌دار و دین‌‌بان باشد

arm
حجت الاسلام فرازی‌نیا به ارتباط مردم با دین اشاره کرد و گفت: دین دانی یعنی معارف دین را متوجه بشویم، دینداری این است که به معارف دین عمل کنیم و دین بانی مراقبت از دین است.

خبرگزاری رسا، حجت الاسلام عباس فرازی‌نیا، مدیر ارتباطات حوزوی و امور فرهنگی حوزه تولیت آستان قدس رضوی و عضو اتاق فکر تبلیغ خراسان شب گذشته در حرم مطهر رضوی با بیان‌ این‌که می‌توان در هرجایی ایستاد و رو به حرم ائمه اطهار(ع) سلام داد، گفت: به دلیل این‌که ما میزبان امام رضا(ع) هستیم، همیشه و در هرجای از ایران که باشیم به حرم ایشان رو می‌کنیم و خدمتشان سلام می‌کنیم.

وی در ادامه افزود: بعد از زیارت حضرت رضا(ع) طبق سنت ایشان که هر زمان یادی از فرزندشان امام زمان(عج) در حضور ایشان می‌شد، دست خویش را بالای سر می‌گذاشتند و می‌فرمودند؛ اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج،‌ ما نیز این عمل را انجام می‌دهیم.

حجت‌الاسلام فرازی‌نیا به ثواب انتظار حضرت مهدی(عج) اشاره کرد و ابراز داشت: امام زمان(عج) همه جا حاضر هستند و ما با چشم‌های دنیابین خود نمی‌توانیم ایشان را ببینیم. ما منتظر ظهور حضرت هستیم نه منتظر حضور ایشان. این نکته ظریف و دقیقی است، به همین خاطر همیشه بعد از نماز و هر زمانی که از ایشان یاد می‌شود رو به قبله می‌ایستیم و به ایشان سلام می‌کنیم.

وی در ادامه اظهار داشت: ما باید هم دیندان، هم دیندار و همچنین دینبان بشویم. دیندانی ما این است که معارف دین را متوجه بشویم. دینداری ما این است که به این معارف عمل کنیم و دینبانی ما این است که از دین مراقبت کنیم. زیارت و انس به اماکن مقدسه ائمه اطهار(ع) و دفاع از حریم ولایت یکی از مظاهر این سه است.

مدیر ارتباطات حوزوی و امور فرهنگی حوزه تولیت آستان قدس رضوی به حکم فطریه اشاره کرد و گفت: عید فطر احکامی دارد که مختص به این روز است،‌ از جمله؛ غسل این روز و شب آن، احیای شب عید فطر و نماز این عید بزرگ.

وی افزود: زکات فطره و کفاره روزه از احکامی است که در این ایام مورد توجه قرار می‌گیرد. کفاره نوعی عذرخواهی از خداوند متعال است، همچنین خدمتی به مردم فقیر خواهد بود. معنای کفاره، پوشاندن است. به کافر نیز به دلیل این‌که حقیقت فطرت خویش را که خداپرستی است پنهان می‌کند و نمی‌پذیرد این عنوان را داده‌اند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


9 + = 15