حجاب در کلام نومسلمانان مسیحی

 

 

 

 

امروزه جامعه غرب روز به روز به سمت دوری از ارزش های انسانی و گرفتار شدن در اندیشه های مادی گروانه غرق شده و روز به روز با مشکلات مختلف روحی و روانی و جسمی روبرو می شود.بی تردید روی آوردن جامعه غرب به سمت حجاب به عنوان یکی از سفارشات ارزشمند ادیان الهی می تواند فواید و آثار ارزشمندی به ارمغان آورد.

 


حجاب از جمله مسایلی است که رعایت آن می تواند امنیت و آرامش جسمی و روانی را به ویژه برای بشر امروز به ارمغان آورد. مروری بر آثار ارزشمند حجاب در جامعه جهانی؛ لزوم توجه بیش از پیش به این مساله حیاتی را نشان می دهد.

امروزه جامعه غرب روز به روز  به سمت دوری از ارزش های انسانی و گرفتار شدن در اندیشه های مادی گروانه غرق شده و روز به روز با مشکلات مختلف روحی و روانی و جسمی روبرو می شود.

بی تردید روی آوردن جامعه غرب به سمت حجاب به عنوان یکی از سفارشات ارزشمند ادیان الهی می تواند فواید و آثار ارزشمندی به ارمغان آورد.

نوشتار موجود نمونه ای از سخنان نومسلمانان مسیحی است که با گرایش به اسلام به اهمیت و زیبایی حجاب بیش از پیش پی برده اند.

دیانا تران گوسو

«من در آمریکا معلم بودم. زمانی یک پسربچه سعی داشت حجاب مرا بردارد، آن زمان بود که نسبت به چرایی حجابم حساس شدم و بسیار روی آن فکر کردم و هزار برابر مصمم تر شدم بر مسیری که انتخاب کردم. حجاب یک قسمت از طرح کاملی است که اسلام برای بهتر زندگی کردن انسان معرفی کرده است. وقتی می بینم حجاب می تواند مرا از چه فاجعه هایی نجات دهد اعتماد به نفس خاصی پیدا می کنم و حس خوبی بدست می آورم که مرا قوی و استوار می کند. من فکر می کنم ما وقتی می توانیم قدر داشته های خود را بدانیم که مدتی از بهره مندی از آنها بی نصیب شده باشیم.»

 سیلوا متو، استاد دانشگاه اقتصاد سوئد

«حجاب نه تنها مانعی برای حضور زن در جامعه ایجاد نمی‌کند، بلکه این پوشش و حجاب، موجب کامل‌شدن شخصیت وجودی او نیز خواهد شد.….حجاب مانند حصاری برای زن‌ها است که موجب امنیت و آرامش بیش‌تر آنها خواهد شد»

ملانی ایوت فرانکلی

 درک تفاوت‌های باحجاب و بی‌حجاب‌بودن برای من کاملا محسوس و قابل درک است. در آن زمان ارتباط بسیاری از اطرافیانم با من کاملا متفاوت شد. من فکر می‌کنم کسی که ارزش خود را درک کند، بقیه هم متوجه ارزش او خواهند شد. آن استاد می‌دانست که من فقط برای آموختن در کلاس او شرکت می‌کنم و دنبال چیز دیگری نیستم. به‌نظر من فلسفه حجاب در اسلام، احترام به خانم‌هاست، نه محدود کردن آنها.»

جونل اوبوگ مستبصر مسیحی کاتولیک

«مهم ترین انگیزه من برای تشرف به دین اسلام این است که در اسلام به زن احترام می گذارند.…..بیش از یکسال درباره دین اسلام و مذهب شیعه تحقیق و مطالعه کردم و با علم و آگاهی مسلمان شدم.……با پوشش  و حجاب اسلامی احساس می کنم یک زن واقعی هستم .….. دین اسلام برای زنان احترام زیادی قائل است احساس می کنم از طریق اسلام  به خدا نزدیک تر هستم.»

دایانا بیتی

«تا اینکه با مطالعه بیشتر قرآن کریم قانع شدم که پوشش کامل داشته باشم. تا زمانی که حجاب را شخصا تجربه نکرده بودم قادر به درک و تحسین آن نبودم. پیشتر هم خانمی نبودم که برای جلب توجه مردان لباسهای زننده به تن کنم اما بعد از تجربه حجاب این را به خوبی در رفتار مردان لمس می کردم که ایشان در ارتباط با من با رعایت ادب بیشتر و نگاهی انسانی تر برخورد می کردند. همین امر به من کمک کرد درک کنم که حجاب چه تاثیری در روابط اجتماعی افراد دارد.»

کریمه رازی ( Karima Razi )

«البته من به حجاب به عنوان ابزاری برای پایمالی حقوق زنان در دست مردان می نگریستم . در حالی که حجاب برای ابزار احترام به شخصیت و وقار زن است . آنچه که از مطالعات دستگیرم شد ، مرا به تعجب واداشت . اسلام نه تنها حقوق زنان را پایمال نمی کند ، بلکه حقیقتا به آن ها بیشتر ( از غرب ) آزادی می دهد . اسلام حقوقی برای زنان در قرن هفتم قائل شده است که ما فقط حالا در این قرن و در این کشور به دست آورده ایم . حقوقی از قبیل داشتن ثروت و دارایی ، حق رای دادن ، حق طلاق ، حق تشکیل خانواده با اجازه خود زن و غیره.»

سید رضا موسوی

منبع:فرقه نیوز






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


2 + 9 =