مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: بیش از ۴۰ درصد روستاهای خراسان رضوی نیازمند خانه عالم است.

 خبرگزاری فارس: بیش از 40 درصد روستاهای خراسان رضوی نیازمند خانه عالم است

حجت الاسلام سید محمود مرویان حسینی ظهر امروز در همایش طلایه داران هدایت که در سالن تبلیغات اسلامی سبزوار برگزار شد، با بیان اینکه دو طرح حضور طولانی مدت روحانیون در روستاها اجرایی شده است، اظهار کرد: بیش از ۷۰۰ روحانی با خانواده در طول ایام سال به روستاهای خراسان رضوی اعزام شدند.

وی با بیان اینکه کارکرد حضور مبلغین خراسان رضوی در روستاها و شهرها ۱٫۵ برابر میانگین کشوری است، افزود: به لحاظ ویژگی‌های خاص استان هنوز با در خواست‌های بیشتر برای حضور روحانی مواجه هستیم. امیدواریم با همکاری دستگاه‌های اجرایی بتوانیم اعزام روحانیون در سطح خراسان رضوی را افزایش دهیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی خواستار حضور شاگردان حوزه علمیه برای حضور در جهاد تبلیغی اسلام شد و گفت: یکی از زیرساخت‌های حضور روحانیون در روستاها ایجاد خانه عالم است تا روحانیون در راستای ترویج و فرهنگ دینی بتوانند شرایط سکونت را پیدا کنند، اکنون بالغ بر ۴۰ درصد روستاهای استان نیازمند خانه عالم است.

مرویان حسینی با اشاره به تفاهم نامه ساخت خانه عالم با همکاری نهادهای مختلف، تصریح کرد: فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها باید در این زمینه همکاری‌های لازم را داشته باشند و البته حضور خیرین و اهالی روستا در ساخت خانه عالم نیز نقش بسزایی دارد.

وی با بیان اینکه گروهی سازی جوانان و نوجوانان در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و جنگ نرم دشمن مؤثر است، عنوان کرد: تشکیل این گروه‌ها می‌تواند آنها از وسوسه‌های دنیوی و شیطانی دور کند و قطعاً فعالیت جوانان در این گروه‌ها به زندگی افراد شکل و هدف می‌دهد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با اشاره به برگزاری نمایشگاه فعالیت‌های روحانیون در روستاهای سبزوار، ادامه داد: یکی از مهم‌ترین اهداف این نمایشگاه شناسایی ظرفیت‌های موجود، هم‌افزایی بین مبلغین و همچنین شناخت نقاط ضعف است تا روحانی مستقر در روستاها بتوانند بهتر ایفای نقش کنند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


7 + 2 =