برجام برای ما عزت آورد/نمی‌توانیم مقابل قدرت‌های بزرگ آن هم با شعارهای توخالی بایستیم

خبرگزاری فارس: برجام برای ما عزت آورد/نمی‌توانیم مقابل قدرت‌های بزرگ آن هم با شعارهای توخالی بایستیم

رئیس جمهور با بیان اینکه معنای انقلابی بودن، داشتن ملتی آزاد همراه با آزادی اندیشه، بیان و نقد است، گفت: با شعارهای توخالی نمی‌شود مقابل قدرت‌های بزرگ بایستیم و باید همراه شویم.

 به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس، حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان صبح امروز با حضور در همایش سالروز تأسیس شرکت ملی گاز ایران اظهار داشت: از شعارهای اصلی انقلاب اسلامی، استقلال و آزادی بوده است.انقلاب یعنی مستقل بودن یعنی دست نیازمان به سوی کسی دراز نباشد و با اراده خود تصمیم بگیریم و متکی به رای مردم باشیم و این که فقط سرمان را دربرابر مردم خودمان فرود آوریم.

وی در ادامه گفت: موضوع خودکفایی در زمینه‌ی فرآوردهای نفتی اهمیت بالایی دارد، به ویژه بنزین و گازوئیل و گاز. موضوع استقلال یک کشور در ابعاد مختلف و خودکفایی کشور، در زمینه‌ نیازهای مردمی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که در این راستا، خودکفایی در حوزه‌ نفت و گاز تأثیر ویژه‌ای خواهد داشت. اینکه ما برای اولین بار برخلاف سال‌های قبل اعلام کردیم گاز هیچ شهری را قطع نمی‌کنیم،این یعنی آرامش و احساس امنیت.

روحانی با بیان اینکه معنای انقلابی بودن، داشتن ملتی آزاد همراه با آزادی اندیشه، بیان و نقد است، گفت: اینکه امروز مردم در فضای مجازی، سلیقه و نظر خود را نسبت به حاکمیت و دولت و برنامه‌ها و تصمیم‌ها ابراز می‌کنند نشانی آزادی نقد است.

رئیس جمهور ادامه داد: ما امروز آزادی بیان را در فضای حقیقی و مجازی به خوبی مشاهده می‌کنیم. اینکه دولت اصرار داشت شبکه‌های اجتماعی باز بماند و فشارهای بسیاری را در این راستا تحمل کرد، به همین خاطر بود.

وی تصریح کرد: دولت پهنای باند مناسب در اختیار ملت ایران قرار داد، تا مردم بتوانند مطلع باشند و نظراتشان را بیان کنند از تصمیمات نقد کنند و اراده‌شان در کشور حاکم شود.

رئیس جمهور اضافه کرد: وقتی تحریم بود عزت نبود، برجام اول عزت برای ما آورده است. ما این را می‌گوییم آثار برجام؛ نمی‌دانم دیگران چه می‌گویند و چه می‌فهمند. ما باید همراه شویم و نمی‌توانیم مقابل این قدرت های بزرگ بایستیم آن هم با شعارهایی که توخالی است.

روحانی با بیان اینکه برجام فضای انتخاب را برای مردم باز کرد افزود: برخی می‌گویند فرق نمی‌کند عزت باشد یا نباشد؛ ملت ما از روز اول در انقلاب دنبال عزت بود.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 1 = 6