لزوم تشکیل اتاق فکر از سوی مدیر جدید حوزه

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم آیت الله اعرافی مدیر جدید حوزه های علمیه را از مدیران موفق دانست و خواستار تشکیل اتاق فکری از سوی وی برای پیشبرد اهداف و ماموریت های حوزه شد.
 آیت الله حسن ممدوحی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به تغییر مدیر حوزه های علمیه به تبیین اولویت هایی که باید در دستور کار مدیریت جدید قرار گیرد پرداخت و گفت: تغییر در مدیریت ها دوگونه است.

وی افزود: گاهی خود مدیر با طرح جدید بی سابقه وارد کار می شود و درصدد انجام کاری تازه با طرحی تازه است، ممکن است که طرح چنین مدیری کم و زیاد داشته باشد اما طرحی جدید به شمار می رود، گاهی نیز مدیر وارد سامانه ای می شود که سابقا نیز همه همان کارها را انجام داده اند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به موضوع مدرک گرایی در حوزه اظهار داشت: به عنوان مثال در زمینه مدرک گرایی حوزه گاهی مدیر طرح تازه ای دارد و مدرک گرایی را بر می دارد اما گاهی هست که کنار آن می نشیند و می خواهد در همان راستا کار کند که چنین مدیری اصلا موفق نبوده و همانند قبلی ها خواهد بود چون برنامه مدیر جدید همان برنامه گذشته است.

وی ادامه داد: بنده در جامعه مدرسین نیز گفتم مدیریت های تازه ای که وارد می شوند خودشان صاحب اختیار هستند که طرح بدهند و هیأت مفکره و اتاق فکری خاصی دارد یا خیر، البته در جامعه به بنده جوابی ندادند اما واقعیت این است که اگر می خواهد رشدی صورت گیرد تنها راه تشکیل هیأت مفکره و صاحب تجربه برای ارائه طرح های تازه است؛ اگر همان طرح های سابق باشد هرکس بیاید اوضاع تغییری نمی کند.

آیت الله ممدوحی با بیان این که آقای اعرافی جزو مدیرهای موفق حوزه به شمار می رود که شکی در آن نیست، ابراز داشت: ما ایشان را خیلی دوست داریم و از رفقای خاص ما به شمار می رود که به او ارادت داشته و می دانیم که اهل کار است.

وی عنوان کرد: آقای اعرافی هیچگونه مسامحه ای در کار ندارد، اگر مدیری با طرح و ابتکار باشد و به صورت لجنه ای تصمیم گیری کنند و هر کدام از هیأت مفکره به فکر رشد کارها باشد پیشرفت حاصل می شود و الا بدون تعارف کار پیش نمی رود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به مطالبات رهبر معظم انقلاب از حوزه به ویژه حوزه انقلابی خاطرنشان کرد: مدیریت جدید با طرح های صحیح خود می تواند مطالبات را محقق کند البته تنها نمی توان کار کرد بلکه باید اتاق فکری خاص برای پیشبرد کارها وجود داشته باشد.

وی اضافه کرد: در مسأله انقلابی ماندن حوزه های علمیه ابتدا باید به سراغ اساتیدی که درس می فرمایند رفت تا بر کارهای شاگردان خود نظارت داشته باشند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 8 = 12