نقش مهم صداوسیما در فرهنگ‌سازی عفاف و حجاب

حجت الاسلام بیاتی

عضو هیئت امناء اتاق فکر تبلیغ خراسان رضوی، گفت: محافل مذهبی بانوان بستر بسیار خوبی است تا بتوانیم ترویج فرهنگ فاطمی را داشته باشیم لذا این بحث باید به خوبی در محافل بانوان پیاده شود چون پذیرش افراد در برابر این امر بالا است.
وارث: حجت‌الاسلام علی بیاتی، با بیان اینکه از مسائل درس‌آموز حیات حضرت فاطمه(س)، مسأله همسرداری و خانه‌داری اوست، گفت: حضرت زهرا(س) در دو بازه زمانی، دوران طفولیت و خانه پدری، دوران همسرداری و خانه امیرالمومنین(ع) نقش مهمی از زندگی مبتنی بر اهداف و مقاصد انسانی و الهی، انس و صفا، تکمیل و تکامل، خلوص و وحدت را ایفا کرده بود که همه اینها می‌تواند برای بانوان مسلمان ما الگو باشد.

عضو هیئت امناء اتاق فکرتبلیغ خراسان رضوی با تأکید بر بالابودن ظرفیت محافل مذهبی بانوان برای تبیین و معرفی فرهنگ فاطمی در جامعه، بیان کرد: این محافل بستر بسیار خوبی است تا بتوانیم ترویج فرهنگ فاطمی را داشته باشیم لذا این بحث باید به خوبی در محافل بانوان پیاده شود چون پذیرش افراد در برابر این امر بالا است.

مدیر مؤسسه نسیم رحمت در مورد آشنایی درست با فرهنگ و حقایق نهفته در سبک زندگی فاطمی به زنان و جوانان در محافل، اظهار کرد: در جلسات و محافل بانوان باید همه مؤسسات، صدا و سیما، مسئولان امر تبلیغ موثر عمل کنند و رسالت خودشان را انجام دهند.

نقش مهم صداوسیما در فرهنگ‌سازی عفاف و حجاب

حجت‌الاسلام بیاتی با اشاره به اینکه صداوسیما در عرصه نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب نقش بسیار تأثیرگذاری برعهده دارد، تصریح کرد: این مجموعه‌ اثر‌گذار باید در طول روز بخشی از فعالیت های خود را به تبلیغ حجاب در جامعه اختصاص دهد.

وی با بیان اینکه ترویج فرهنگ حجاب و پوشش اسلامی در جامعه نیازمند همکاری همه مسئولان کشور است، گفت: صداوسیما به عنوان یک مجموعه تأثیرگذار باید با ارائه الگو‌های مناسب پوششی نقش مهمی را در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب داشته باشد.

عدم توجه به حجاب؛ نشان‌دهنده ضعف خانواده در انتقال ارزش‌های دینی و اسلامی

عضو هیئت امناء اتاق فکر تبلیغ خراسان رضوی در خصوص اینکه چرا با وجود منابع قوی و محکم در زندگی اهل بیت(ع)، جوانان، زنان و دختران ما روان‌شناسان خارجی و کتاب‌های آنها در این زمینه را به زندگی فاطمه(س) و فرهنگ فاطمی ترجیح می‌دهند، اظهار کرد: مسئله اصلی این است که ما هنوز موفق به نهاینه کردن ارزش‌هایمان از طریق خانواده و سیستم آموزش و پرورش نشده‌ایم به گونه‌ای که عدم توجه به عفاف و حجاب در درجه اول نشان‌دهنده ضعف خانواده‌ها در انتقال ارزش‌های مورد پذیرش به فرزندانشان است.

حجت‌الاسلام بیاتی با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر عدم انتقال ارزش‌‌ها، آسیب‌های فراوانی را بر سر راه نهاد خانواده‌ها قرار داده است، خاطرنشان کرد: باید تحقیق کرد که  شرایط جامعه ما از جامعه سنتی به جامعه مدرن از عوامل این زمینه است یا علت اصلی تغییراتی است که در کارکرد خانواده‌ها صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه به تنهایی برگزاری مراسم و همایش‌های عفاف و حجاب تاثیری در فرهنگ پوشش اسلامی ندارند، خاطرنشان کرد: تنوع لباس، نوع پوشش‌های غربی علت بدحجابی در کشورمان است که باید اصناف از فروش چنین پوشاکی جلوگیری کنند.

مدیر مؤسسه نسیم رحمت یادآور شد: نوع پوشش هنرمندان سینما نیز بی‌تاثیر نیست زیرا پوشش در سینمای ایران بر فرهنگ پوششی مردم جامعه تأثیرگذار است.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 4 = 6