عضو هیت امنای اتاق فکر تبلیغ:سطح شعور به مدرک نیست، به درک و فهم است

حجت الاسلام راشد یزدی
براساس دیدگاه اسلام، دختر و پسر باید هم کفو باشند از نظر اندیشه، دین و فرهنگ همدیگر را درک کنند و بدانند سطح شعور به مدرک نیست، بلکه به درک و فهم است.

خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین کاظم راشد یزدی، در مراسم ولادت کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه(س) در حسینیه امام رضا(ع) مشهد، اظهار کرد: نیمی از جهان را زنان و دختران تشکیل می دهند و نکته مهم تر این است که تعداد زنان بالای ۴۵ سال از مردان بیشتر است.

وی افزود: از گذشته زنان نیز در زیر بار ظلم قرار داشته اند حتی در کشورهایی همچون چین، یونان ، ایران و مصر که تاریخ مدون دارند، به طور مثال در چین اگر خانمی دو فرزند دختر به دنیا می آورد، هم مادر و هم دختر را با هم می کشتند، یا اینکه در مصر کتب مقدس را به دست زنان نمی دادند، اما تمامی ناهنجاری های گفته شده در عربستان جمع شده بود که در نهایت اسلام در مقابل این ناهنجاری ها ایستاد.

این استاد حوزه بیان کرد: اسلام توجه ویژه ای به شخصیت زن دارد، چرا که در سوره تکویر می فرماید به کدام گناه دخترانتان را قتل عام کردید؟ یا پیامبر(ص) می فرماید اگر هدیه ای می خرید ابتدا به دختران تان دهید و این مسئله نشان می دهد اسلام به شخصیت زن ارزش می دهد نه به شخص زن.

وی به ویژگی افرادی که دارای فرزند دختر هستند اشاره و خاطرنشان کرد: در روایت آمده کسی که نخستین فرزندش دختر شود، ابواب رحمت بر او باز می شود، همچنین اگر کسی دو دختر تربیت کند، به هر دری از بهشت و هر درجه ای از بهشت که بخواهد می تواند وارد شود.

حجت الاسلام  والمسلمین راشد یزدی با اشاره به ظرافت و نجیب بودن دختران و زنان بر بحث هم کفو بودن دختر و پسر در امر ازدواج تاکید و خاطرنشان کرد: باید جوانان به این مسئله توجه داشته باشند که ازدواج ترکیبی است نه مخلوطی و علت این که سرانجام بسیاری از ازدواج ها عاقبت خوشی ندارد، همین است.

وی ادامه داد: براساس دیدگاه اسلام، دختر و پسر باید هم کفو باشند که مهم ترین آن این است که میل ترکیبی در بین زن و شوهر وجود داشته باشد، اما این هم کفو بودن دارای شرایط دیگری هم هست، همچون این که باید زن و شوهر از نظر اندیشه، دین و فرهنگ همدیگر را درک کنند و این را بدانند که سطح شعور به مدرک نیست، بلکه به درک است.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


7 + 8 =