زیارت، حقیقت و بستر مناسبی برای تمدن سازی اسلامی است

مدیر عامل بنیاد پژوهشهای اسلامی آستان قدس گفت: زیارت، حقیقت و بستر مناسبی برای تمدن سازی اسلامی است و وجود بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) در مشهد تمدن ساز است.

خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مهدی شریعتی تبار، مدیر عامل بنیاد پژوهشهای اسلامی آستان قدس رضوی ظهر امروز ۲۶ مرداد در اولین نشست هم اندیشی پدید آورندگان محصولات فرهنگ رضوی که در محل بنیاد پژوهشهای اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شد، گفت: در نگاه اولیه، هدفمان از برگزاری این نشست آن بوده است که کسانی حضور داشته داشته باشند که در تولید محصولات فرهنگی رضوی نقش آفرین هستند.

وی با بیان این که محصولات فرهنگ رضوی فراتر از کتاب، نوار و سی دی است، افزود: در واقع محصولات واقعی در این راستا، انسان هایی هستند که ترویج دهنده و مروج فرهنگ رضوی هستند و کارهای تولیدی مانند کتاب و سی دی از ابزارهای رسیدن به این هدف است.

حجت الاسلام شریعتی تباربا بیان این که در حال حاضر نسل جوان در فضای متلاطم فرهنگی دنیا هستند که استکبار جهانی با همه روشهایش به دنبال ضربه زدن به اسلام و ترویج فرهنگ ابتذالی و استکباری خودش است، تصریح کرد: در واقع آنها برای رسیدن به این اهداف، به هجمه فرهنگی متوسل شده اند.

وی درادامه با طرح این پرسش که دربرابر این هجمه فرهنگی چه باید کرد، گفت: طبق سخنان امام رضا(ع)  برای احیای امر آنان باید دانش اهل بیت(ع) را فرا گرفت و به مردم هم یاد داد.

مدیر عامل بنیاد پژوهشهای اسلامی آستان قدس رضوی درادامه با اشاره به فعالیتهای گسترده امروز در رسانه و فضای مجازی گفت:  در این شرایط نویسنده، هنرمند و خطیب ما باید بلیغ باشد، بدان معنا که مقتضیات زمان و شرایط شنونده و مخاطب خودش را بشناسد.

وی تصریح کرد: در همین راستا لازم است که نظام موضوعات فرهنگ رضوی اولویت بندی و مسئله محور شود و براساس آن نیازسنجی صورت بگیرد چرا که موضوعات فرهنگ رضوی از توحید گرفته تا تبیین و ترویج معارف رضوی و فرهنگ رضوی و عقاید ناب تا ریزترین مسایل اعتقادی امام رضا(ع)، معارف عمیقی را در بر می گیرد.

مدیر عامل بنیاد پژوهشهای اسلامی آستان قدس رضوی تصریح کرد: امروز در برابر فرهنگ استکباری و ترویج اسلام خشن داعشی، نیمی از هنر، هنر مهرورزی و محبت نسبت به مردم است.

وی با بیان این که توجه به سیره و منش امام رضا(ع) برای تمدن سازی اسلامی ضروری است، اظهار کرد: حضور زائرین ۳۰ میلیونی در مشهد و تغذیه فکری آنان به عنوان ضرورتی مهم محسوب می شود.

حجت الاسلام شریعتی تبار افزود: زیارت، حقیقت و بستر مناسبی برای تمدن سازی اسلامی است و وجود بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) در مشهد تمدن ساز است.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


7 + = 15