وحدت اعتاب مقدسه جلوه‌ای از اتحاد همه مسلمانان در مقابل دشمنان اسلام است

حجت الاسلام رئیسی تولیت آستان قدس رضوی

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی وحدت اعتاب مقدسه را جلوه‌ای از اتحاد همه مسلمانان در مقابل گروهک‌های تکفیری و دشمنان اسلام دانست و گفت: کشورهای اسلامی از جمله عراق، سوریه و برخی از نقاط جهان اسلام مورد هجوم دشمن مشترک قرار گرفته‌اند و این اجلاسیه می‌تواند نقش بهسزایی در تقویت جبهه مقاومت داشته باشد.

خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی در حاشیه دیدار نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی با تولیت‌های اعتاب مقدس جهان اسلام که در محل دفتر امام جمعه مشهد، برگزار شد، گفت: این اجلاسیه که در روز ولادت حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) برگزار شد، به این معنی بود که امام رضا(ع) در سیره و شخصیتشان رمز ائتلاف و اتحاد در جهان اسلام بودند.

وی در ادامه به مکان برگزاری اجلاسیه اعتاب مقدسه جهان اسلام در حرم مطهر رضوی اشاره کرد و اظهار داشت: ما در ایران اسلامی افتخار این را داریم که همسایه امام رضا(ع) هستیم و امروز ایران اسلامی پرچمدار اتحاد، اتفاق، هم‌اندیشی، همکاری و همراهی در جهان اسلام است.
تولیت آستان قدس رضوی با بیان  اینکه امام خمینی(ره) پرچم همکاری و همراهی را در جهان اسلام برافراشت و مقام معظم رهبری نیز ادامه ‌دهنده راه امام هستند، خاطرنشان کرد: اجتماع تولیت‌های اعتاب در کنار مضجع نورانی امام رضا(ع) یک معنای خاصی دارد.
وی با اشاره به اینکه همه ما به‌ عنوان تولیت‌های عتبات یک مأموریت مشترک داریم و باید همچون امامان و امامزادگان که در راستای یک هدف نجات و سعادت انسان در راستای هدف نشر معارف قرآنی و معارف اهل‌ بیت(ع) حرکت کنیم، اظهار داشت: همکاری های اعتاب می تواند در جهت رفع مشکلات و چالش های پیش رویی که دشمنان پیش روی ملت اسلام می گذارند، موثر و مفید باشد.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی وحدت اعتاب مقدسه را جلوه‌ای از اتحاد همه مسلمانان در مقابل گروهک‌های تکفیری و دشمنان اسلام دانست و افزود: کشورهای اسلامی از جمله عراق، سوریه و برخی از نقاط جهان اسلام مورد هجوم دشمن مشترک قرار گرفته‌اند و این اجلاسیه می‌تواند نقش به‌سزایی در تقویت جبهه مقاومت داشته باشد

وی در ادامه با بیان اینکه دشمن امروزه به دنبال کمرنگ کردن زیارت و توسل در جامعه و شرایط کنونی است، خاطر نشان کرد: اتحاد و اتفاق اعتاب مقدسه بر رونق دادن به زیارت امر بسیار مبارکی است که هم می تواند در جهت دلدادگی به خدا و معرفت افزایی و هم در جهت تحقق جلوه‌ای از زیارت کمک کند و این اتحاد در درون و غلظت با کفار و دشمنان دین عمل کند.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی همچنین از تشکیل کمیته‌ای برای عملیاتی شدن تفاهم‌نامه اعتاب مقدسه در آستان قدس رضوی خبر داد و اظهار داشت: این کمیته متشکل از نمایندگان اعتاب و با مسؤولیت، مدیریت و ریاست آستان قدس رضوی که محل برگزاری اولین اجلاسیه اعتاب مقدس بود تشکیل‌ شده و قرار است پیگیر اجرای مصوبات و تفاهم‌نامه باشد و کار را تا حصول نتیجه قطعی پیگیری کند.

وی در پایان با بیان اینکه زمینه بعدی این اجلاس در همین کمیته دنبال خواهد شد، گفت: نمایندگان اعتاب در این کمیته معرفی و این کمیته به ریاست استان قدس رضوی کار را دنبال خواهد کرد.

گفتنی است، نخستین اجلاسیه تولیتهای عتبات مقدس جهان همزمان با سالروز ولادت امام رضا(ع) با حضور جمعی از مسؤولان استانی و کشوری در محل تالار ولایت حرم مطهری رضوی برگزار شد.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


5 + = 6