عضو اتاق فکر تبلیغ:دولت مصلحت‌هایی دارد که نمی‌خواهد به امور فرهنگی بپردازد/ بیشترین سرمایه‌گذاری دشمن بر روی تغییر تفکر است

خبرگزاری فارس: فیلتر در فضای مجازی معنا ندارد/ دولت مصلحت‌هایی دارد که نمی‌خواهد به امور فرهنگی بپردازد/ بیشترین سرمایه‌گذاری دشمن بر روی تغییر تفکر است

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با تأکید بر لزوم تجربه‌اندوزی از دفاع مقدس و مشارکت مردم در این عرصه،‌ از عملکرد دولت در حوزه فضای مجازی انتقاد و فیلتر در این فضا را بی‌معنا توصیف کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام نصرالله پژمان‌فر ظهر امروز در نشست رونمایی از انیمیشن «افسانه جنگ‌ها» که در سالن همایش بنیاد پژوهش‌های آستان قدس رضوی برگزار شد، عنوان کرد: از اساسی‌ترین مسائلی که همه ابعاد را تحت تأثیر خودش قرار می‌دهد فرهنگ است حتی مشکلات اقتصادی هم بدون فرهنگ به‌سختی حل می‌شود.

وی بیان کرد: اگر بدون فرهنگ به مقوله اقتصاد پرداخته شود با مشکلاتی روبه‌رو خواهیم شد اما اگر با ظرفیت فرهنگ وارد این عرصه شویم بسیاری از اتفاقاتی که واقعاً غیرقابل‌باور است دست‌یافتنی می‌شود، نمونه این موضوع هشت سال دفاع مقدس است.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: فرهنگ و باور در هشت سال دفاع مقدس کاری کرد که همه ظرفیت‌ها پای‌کار بیایند و نقش‌آفرینی کنند تا جایی که حتی یک وجب از خاک ایران را به دشمن ندادیم.

پژمان‌فر با بیان اینکه تجربه انقلاب اسلامی ظرفیت و باور ظاهراً دست‌نیافتنی مردم را دست‌یافتنی کرد،‌ گفت: باور و فرهنگ ما کاری کرد که همه ظرفیت‌های قابل‌انکار پای این کار آمدند و توانستیم از مرزهای ایران در مقابل تمام دنیایی که مقابل ما صف‌کشیده بودند دفاع کنیم.

وی بابیان اینکه دنیا امروز کمتر به مقوله جنگ سخت می‌پردازد، افزود: امروز بیشتر بحث فتح فکری و اندیشه در دنیا اولویت دارد و همین موضوع باعث شد دشمن بیشترین سرمایه‌گذاری خود را بر روی تغییر تفکر بگذارد و کارها و برنامه‌ریزی‌های دقیقی انجام دهد به‌طوری‌که بیشترین سرمایه‌گذاری این موضوع را بر روی کودکان گذاشته است.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مجلس کار مفصلی در زمینه چگونگی به صحنه آوردن باورها و حس مردم در عرصه جنگ نرم انجام داده است و این موضوع نیاز به کار مفصلی دارد.

پژمان‌فر با اشاره به آموزش‌های پنهان دشمن گفت: رسوبات این فعالیت‌ها همین رفتارهایی است که در جامعه مشاهده می‌کنیم، اما باید از چند جهت از سازندگان آثار و گروه‌های فرهنگی تشکر کنم چراکه این‌ها با دست‌خالی به میدان آمده‌اند و از جیب خودشان برای کارهای فرهنگی هزینه کرده‌اند.

وی ادامه داد: این گروه هم می‌توانست بگوید چون وظیفه ما نیست به این عرصه وارد نشود اما آن‌ها واردشده‌اند آن‌هم با دست‌خالی و یک‌تنه در این میدان در حال مبارزه هستند.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه در هشت سال دفاع مقدس همه احساس کمک به جبهه را می‌کردند، گفت: در دفاع هشت سال دفاع مقدس از کمک یک قوطی رب تا کمک‌های بزرگ‌تر وجود داشت و باید این فرهنگ در میان آن‌همه مردم نهادینه و این حس میان مردم تقویت شود.

پژمان‌فر بابیان اینکه امروز جنگ نرم از جنگ سخت، سخت‌تر است عنوان کرد: امروز بازی و انیمیشن‌هایی در فضای مجازی در اختیار بچه‌هاست که اصلاً مناسب بچه‌ها نیست.

وی بابیان این اینکه ۴۰۰ بازی پورنو در اینترنت به‌صورت رایگان در اختیار بچه‌ها قرار دارد گفت: این ۴۰۰ بازی‌ مسائل ضد اخلاقی و مستهجن را آموزش می‌دهند.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی فیلتر در فضای مجازی را کلاه‌شرعی دانست و تأکید کرد: در فضای مجازی چیزی به‌عنوان فیلتر معنا ندارد.

پژمان فر بیان کرد: ۲۱۷ شبکه تلویزیونی به زبان فارسی در ایران قابل دریافت است؛ دشمن در کار خودش جدی است ما هم باید در کار خودمان جدی باشیم تا زمانی که در این عرصه جدی وارد نشویم نمی‌توانیم کار مناسبی انجام دهیم.

وی تصریح کرد: هرسال کمک‌هایی به گروهای مردمی این‌چنینی داشتیم اما این دولت مصلحت‌هایی دارد که نمی‌خواهد به این کارها بپردازد.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس بابیان اینکه ما ردیف بودجه مستقلی برای کمک به حرکت‌های فرهنگی نداریم و رهبری نیز به همین گروه‌های مردمی که دست بر زانوی خود زده و فعالیت‌های فرهنگی انجام می‌دهند امید دارند.

پژمان فر ادامه داد: کارهای مردمی که در زمینه فرهنگ انجام می‌شود کارهای بسیار ارزشمندی است و مهم‌ترین آن این است که اجازه نمی‌دهند کارهای فرهنگی روی زمین بماند.

وی با اشاره به تأکیدات رهبری درباره فضای مجازی و توجه به ورود به عرصه فضای مجازی افزود: شورای عالی فضای مجازی از برخی جهات از شورای عالی انقلاب فرهنگی بهتر عمل می‌کند؛ مجلس نمی‌تواند به‌طور مستقیم وارد بحث فضای مجازی شود اما رئیس مجلس و رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در این شورا حضور دارند و از آنجاکه این جلسه در حضور رئیس‌جمهور برگزار می‌شود و با توجه به نگاه دولت به این موضوع کمتر به این مساله پرداخته می‌شود به‌طوری‌که بعد از سه ماه هنوز جلسه‌ای تشکیل نشده است.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در این شورا بحث محتوا و مباحث امنیتی مطرح می‌شود اظهار کرد: ما کمیته خاصی در کمیسیون فرهنگی مجلس در مورد فضای مجازی ایجاد کردیم که در آن با حضور دستگاه مختلف به بحث فرهنگی فضای مجازی پرداخته می‌شود.

دیر بجنبیم در تله ضد فرهنگ دشمن غرق می‌شویم

در ادامه این همایش رئیس بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی گفت: اگر جوانان ما دین‌گریز هستند به خاطر اسلام‌ستیزی و هراسی است که در دنیا وجود دارد و دشمن تمام تلاش خود را کرده تا چهره زشتی از اسلام نشان دهد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مهدی شریعتی تبار بیان کرد: بخش دیگر فعالان فرهنگی در عرصه مجازی و حقیقی هستند که در این زمینه ورود پیدا نکرده‌اند.

وی با طرح این سؤال که در زمینه فرهنگ چه‌کاری انجام‌گرفته است عنوان کرد: رهبر فرزانه انقلاب به جهاد فرهنگی اشاره داشته و همیشه تأکید کرده‌اند فعالان فرهنگی باید وارد این عرصه شوند.

رئیس بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس بابیان اینکه برگ برنده ما در مقابل دشمنان و جنگ فرهنگی کلام بزرگان دین ما است تصریح کرد: دشمن در زمینه فرهنگی خوب وارد عمل شده که اگر دیر بجنبیم در تله فرهنگی آن‌ها غرق خواهیم شد.






اخبار مرتبط

  • خواسته‎ ها و دغدغه ‎های مردم اولویت مجلس دهم نبود
  • مردم باید درباره عملکرد مجلس دهم نظر دهند/نابسامانی‌های بازار و گرانی‌ها مردم را آزار می‌دهد
  • حجت الاسلام پژمان ‌فر: مسئولان شهری مشهد دغدغه تخریب ارتفاعات کمربند جنوبی را ندارند
  • مردم در انتخابات پاسخ دل دادگان غرب را خواهند داد/ جواب بد عهدی، مذاکره جدید نیست
  • عضو اتاق تبلیغ خراسان: حوزویان موظف به ارتقای سطح اخلاقی مسؤولان و جامعه هستند
  • عضو اتاق تبلیغ خراسان: خطرات “FATF” به مراتب از برجام بیشتر است/ اعلامیه دولت مصرف داخلی دارد و کنوانسیون آن را به رسمیت نمی‌شناسد
  • عضو اتاق تبلیغ خراسان: هجمه های فکری در حوزه سینما و کتاب جدی و خطرناک است
  • عضو اتاق تبلیغ خراسان :وزارت کشور و سازمان میراث فرهنگی باید نسبت به تخریب‌های بی‌حساب سرمایه‎های ملی توضیح دهند
  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


    + 6 = 8