دلیل همراهی غرب با داعش ترس از اثبات حقانیت اسلام است

دبیر اتاق فکر تبلیغ خراسان گفت: تمام دنیا از سلفیت خبیث حمایت می کنند و اروپا به صراحت اعلام کرد که اگر با داعش مقابله کند حقانیت تفکر اهل بیت(ع) اثبات می شود که به ضرر آنها است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام محمد هادی مشیری، دبیر اتاق فکر تبلیغ خراسان سه شنبه شب در مسجد گوهرشاد حرم مطهر رضوی در شرح زیارت جامعه کبیره با اشاره به اینکه هدفگذاری توحیدی از عناصر تمدن سازی اسلامی است، اظهار کرد: هدف امام آنقدر توحیدی است که به تعبیر زیارت جامعه کبیره؛ شما آنقدر رنگ و بوی توحید گرفته اید که هر کس افق دیدش را خدا قرار دهد باید از شما شروع کند، خداوند شما را طوری در مسیر قرارداده است که ذره ای تخطی ندارید، حتی آشوبها و فتنه ها باعث لغزش شما نمی شود.

وی با بیان اینکه ائمه اطهار(ع) از دور فتنه ها را تشخیص می دادند و باطن گناه را می دیدند، عنوان کرد: انسانهایی که در مسیر نورانی باشند این اتفاق برایشان می افتد، همچون مرحوم آیت الله خوانساری که شخصی به وی گفت: شنیدیم تا به حال هیچ گناهی مرتکب نشده اید حتی فکر گناه هم نکردید.

حجت الاسلام مشیری افزود: در ادامه می خوانیم خداوند هر گونه زشتی و پلشتی را از شما دور کرد و چنان که باید پاک قرار داد که مصداق این آیه قرآن کریم «إِنَّما یُرِیدُ اللَّهُ لِیُذْهِبَ عَنْکُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَیْتِ وَ یُطَهِّرَکُمْ تَطْهِیراً» است.

دبیر اتاق فکر تبلیغ خراسان افزود: ۵۳ سند از منابع بزرگان اهل تسنن معترفند که مصداق آیه تطهیر حضرت علی(ع)، حضرت فاطمه زهرا(س)، امام حسن(ع) و امام حسین(ع)هستند.

وی با اشاره به اینکه مصائب ائمه اطهار(ع) در مسیر توحید آنقدر فراوان است که حتی از تصور ما خارج است، گفت: در بخش دیگری در این زیارت خطاب به اهل بیت(ع) می خوانیم؛ شما جانهایتان را فدای مسیر رضای خداوند کردید همچنین هر گرفتاری و بلایی که به شما نازل شد در راه خدا تحمل کردید.

ویژگیهای دولتهای الهی

حجت الاسلام مشیری خاطرنشان کرد: قرآن کریم در آیه «أَقامُوا الصَّلاهَ وَ آتَوُا الزَّکاهَ وَ أَمَرُوا بِالْمَعْرُوفِ وَ نَهَوْا عَنِ الْمُنْکَر» به ویژگیهای حکومتهای الهی و کسانی که اقتدارشان از ناحیه خدا است اشاره می کند و در زیارت جامعه کبیره نیز چنین می خوانیم که امام تو اینگونه بودی و این چهار ویژگی را داشتی!

وی با اشاره به اینکه قدرتها، حکومتها، دولتها و مسؤولان خدایی چهار ویژگی دارند، تصریح کرد: به دنبال رابطه فردی خود با خدا و رواج این رابطه الهی در جامعه اند، به درد فقیران جامعه توجه دارند، به دنبال ترویج خوبیها و مراقب رایج نشدن زشتی و پلیدی در جامعه هستند.

حجت الاسلام مشیری با بیان اینکه دغدغه برخی در این وضعیت اقتصادی جامعه، کنسرتهای موسیقی شده است، ابراز کرد: امیدواریم دولتمردان ما قابلتر شوند و حرفهای منطقی تر بزنند، درد مردم را احساس کنند و توجه کنند قرآن از آنها چه چیزی خواسته است.

وی با اشاره به اینکه امام علی(ع) در بطن جامعه می رفتند تا درد مردم را احساس کنند و مثل مسؤولان امروز به دنبال کنسرتهای موسیقی نبودند، مطرح کرد: امیرمؤمنان علی(ع) برای اینکه در جریان زندگی آنها قرار بگیرد، با دستان خود درآمدشان را به دست فقیران می رساندند به طوریکه پشت ایشان از حمل کیسه های نانی که برای فقیران می بردند زخم شده بود.

دبیر اتاق فکر تبلیغ خراسان خاطرنشان کرد: امام علی(ع) در اواخر عمر خود به مردم چنین عرض کردند، هیچ کس در حکومتِ من علی نیست که سقفی بالای سرش برای استراحت، آبی برای آشامیدن، نانی برای خوردن و لباسی برای پوشیدن نداشته باشد، ریرا خود به میان مردم می رفتند و از نزدیک شاهد زندگی همه بودند، حرف و شعارهای دروغ تحویل جامعه نمی دادند.

حجت الاسلام مشیری خاطرنشان کرد: اگر مسؤولی حقوق چندصد میلیونی داشته و حاضر به تحمل فقر از ناحیه مردم باشد، حکومتش الهی نیست.

وی افزود: در ادامه زیارت جامعه کبیره می خوانیم؛ هر کس شما را با هدفگذاری توحیدی ولی خود قرار داد، ولایت خدا را برخودش قرار داده است، هرکس با شما دشمنی کرد در واقع با خدا دشمنی کرده است.

حجت الاسلام مشیری با اشاره به اینکه شیعه اندکی در جهان وجود دارد، اظهار کرد: تمام دنیا پشت سر سلفیهای خبیث ایستاده و حمایت می کنند و کسانی که «مَنِ اعْتَصَمَ بِکُمْ فَقَدِ اعْتَصَمَ بِاللَّهِ» هستند در یک میدان ایستاده و حرف واحد می زنند که نتیجه اش اینست تمام آن قوا با این فرهنگ به زمین خورده اند چنانکه اروپاییها به صراحت اعلام کردند: می خواهیم با داعش مقابله کنیم اما اگر به آنها حمله کنیم، حقانیت تفکر اهل بیت به اثبات می رسد در نتیجه همه به مکتب اسلام روی آورده و ما متضرر می شویم.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 7 = 15