انتقاد از عملکرد مجلس در قراردادهای اقتصادی و امنیتی

سامرا به عنوان یک جزء لاینفک عتبات برای ما مطرح است

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: از روز اول گفتند تا تحریم‌ها برداشته نشود، مشکلات اقتصادی پابرجا است اما امروز می‌کویند «اصلا ما برای رفع تحریم‌ها برجام را امضا نکردیم.» پس شما سر مردم را کلاه گذاشتید؟

 خبرگزاری رسا، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی امروز در نشست فصلی ائمه جمعه خراسان رضوی که در محل دفتر نمایندگی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خراسان رضوی برگزار شد، با اشاره به نقش حیاتی ائمه جمعه در مواجهه با بحران‌های اجتماعی اظهار کرد: جامعه ما یک جامعه بحرانی است و ما در هر مقطعی با بحران خاصی روبرو هستیم که طبیعتا مدیریت این بحران با توجه به موقعیت ائمه جمعه در ارتباطات اجتماعی، به عهده آن‌ها است.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی افزود: جامعه ما یک جامعه باز سیاسی است و این آزادی گسترده‌ای که هر کس در هر گوشه‌ای چه در فضای مجازی، چه در فضای حقیقی هر نوع حرف و سخنی را می‌تواند ارائه داده و هر اندیشه خامی را در منظر عموم قرار دهد و نیز در حرکات مختلف مدیریتی جامعه که در آن‌ها هیچ مانعی برای نفوذ انگیزه‌های سیاسی وجود ندارد، طبیعی است که اگر این بحران‌ها از طرف یک محور اجتماعی مدیریت نشود، بحران در سایر جریان‌های اجتماعی قابل مدیریت نیست.

تبیین وظیفه ائمه جمعه در قبال بحران‌های اجتماعی

آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به یکنواخت نبودنِ برخورد جناح‌های سیاسی داخل کشور با استکبار، گفت: اگر ما روند ثابتی را در حوزه کارگزاری نظام‌ با استکبار داشته باشیم، طبیعی است که این فرصت به استکبار داده نمی‌شود که در هر موقعیتی با یک شگرد تازه با ما تقابل داشته باشد. اشکال بزرگ این است که برخوردهای ما با استکبار یکنواخت نبوده و او بر همین اساس در هر زمان به شگرد تازه‌ای متوسل می‌شود.

وی با بیان این‌که تدابیر رهبر معظم انقلاب هیچ‌گاه برای جبهه استکبار قابل پیش‌بینی نبوده و همواره شگردهای آن‌ها را خنثی کرده است، به نقش مهم ائمه جمعه در مبارزه با بحران‌های اجتماعی بر اساس منظومه مدیریتی ایشان تأکید کرد و افزود: جای هیچ شبهه‌ای نیست که دشمن لابی‌هایی را با برخی مدیران نظام انجام می‌دهد و این برای ما بحران ایجاد می‌کند. از همین رو ائمه جمعه باید سطح بصیرت خود را نسبت به خط ولایت کاملا چک کنند و ببینند که آیا در حدی هستند که خط رهبری را تشخیص داده و همان را در جامعه پیاده کنند؟

عقب ماندگی در کارزار فرهنگی برای ائمه جمعه پذیرفته نیست

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: این که ما منتظر باشیم رهبر معظم انقلاب یک مطلبی را امر کنند و ما امر ایشان را اطاعت کنیم، کفایت نمی‌کند. ما به عنوان کسانی که در موقعیت خاصی از ارتباطات اجتماعی نظام قرار داریم باید حوزه بصیرت‌مان به جایی برسد که چنان ذوب در ولایت باشیم که راهبرد ایشان کاملا برای ما مشخص بوده و قبل از امر ایشان، خودمان به میدان بیاییم.

آیت‌الله علم‌الهدی ضمن تطبیق شرایط جنگ نرم با جنگ سخت، عقب‌ماندگی ائمه جمعه از کارزار جنگ فرهنگی را خطری جدی برای ائمه جمعه دانست و اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب خط را مشخص کرده‌اند و اگر ما از موقعیت مدنظر ایشان جلوتر برویم، خودشان ما را عقب می‌کشند. ما باید حواس‌مان باشد که از مسائل روز کشور عقب نیفتیم. این خطری است که متوجه ائمه جمعه است. اگر خدای ناکرده ما عقب بیفتیم، دشمن چند برابر پیشروی می‌کند.

موقعیت‌های کشور نباید با غفلت در اختیار دشمن قرار گیرد

امام جمعه مشهد مقدس خطاب به ائمه جمعه استان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: شما دوران جبهه را گذرانده‌اید و می‌دانید که اگر دشمن پیش‌روی کند، برای بازپس‌گیری موقعیت‌مان از دشمن باید هزینه فراوان بدهیم. ما ضربه مهلک در دفاع مقدس را در جریان فرماندهی بنی‌صدر ملعون بر کل قوا خوردیم که دشمن خیلی از موقعیت‌های استراتژیک ما را گرفت و وقتی می‌خواستیم این مناطق را پس بگیریم، شهدای زیادی دادیم.

وی تأکید کرد: در جنگ نرم نیز اگر ما کوچک‌ترین کوتاهی یا تعمدی بورزیم، دشمن موقعیت‌ها را از ما می‌گیرد. به هر قیمتی باید جلوی دشمن بایستیم و به طرف آن‌ها حمله کنیم تا موقعیت‌های فرهنگی نظام را از دست ندهیم.

آیت‌الله علم‌الهدی در تبیین خط کلی حرکت دشمن در جنگ نرم علیه نظام اسلامی، افزود: وقتی دشمن دین را از زیر پای جوانان بکشد، ما موقعیت‌های زیادی را از دست می‌دهیم. الآن دیگر دشمنان در حدی نیستند که بخواهند تنها مراکز فسادی را در پایتخت و یا مراکز استان‌ها تشکیل دهند؛ امروز بحث‌شان این است که مراکز فسق و فجور را به مناطق کوچک و روستاها بکشانند.

مدافعان ارزش‌های دینی با تهاجم روانی دشمن مواجه می‌شوند

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی با اشاره به تهاجم روانی ناجوانمردانه دشمن علیه کسانی که به دفاع از ارزش‌های دینی در جامعه می‌پردازند، تصریح کرد: البته جنگ هزینه دارد و  دشمنان یا حیثیت فرد مدافع ارزش‌ها را کاملا هدف قرار می‌دهند و یا به او بد و بیراه می‌گویند اما اگر انسان بخواهد این مسائل را مورد توجه قرار دهد، نمی‌تواند وارد عرصه جنگ شود و در نتیجه دشمن پیش‌روی می‌کند.

وی تأکید کرد: اگر ما آبرویی داریم، این آبرو مربوط به ارباب ما است. مردمی که مورد هدف دشمن قرار گرفته‌اند، به ائمه(ع) توجه دارند. ما نوکر اربابی هستیم که مردم به سبب ارادت به آن ارباب ما را می‌خواهند. پس این آبرو را باید خرج همان ارباب کنیم؛ نمی‌توانیم وسط میدان نیاییم که مبادا به ما اهانت کنند.

آیت‌الله علم‌الهدی با تأکید مجدد بر تأثیرپذیری جامعه از غفلت مسئولان نسبت به توطئه دشمن، تصریح کرد: در سیاست خارجی دو سه سال اخیر، اگر رهبر معظم انقلاب فضا را مدیریت نمی‌کردند، ما موقعیت‌های زیادی را از دست می‌د‌ادیم. یکی از عناصر غربی وابسته به آمریکا اخیرا گفته است «اگر وضعی که امروز در کشور به وجود آمده اگر در زمان مصدق به وجود می‌آمد، مصدق از غصه دق می‌کرد.» آن هم مصدقی که ما می‌گوییم در برابر انقلاب اسلامی اصلا عددی نیست.

مثلث «برجام، FATF و قراردادهای نفتی» همه چیز اقتصادمان را گرفته است

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی با بیان این‌که مثلث شوم «برجام، قراردادهای نفتی و FATF» همه چیز اقتصاد را از کشور گرفته است، گفت: از روز اول گفتند تا تحریم‌ها برداشته نشود، مشکلات اقتصادی پابرجا است. اصلا اصل مذاکرات به عنوان خط دولت فعلی برای حل مشکلات اقتصادی، رفع تحریم‌ها بود و مسئولان می‌گفتند تحریم‌ها برداشته می‌شود اما امروز می‌کویند «اصلا ما برای رفع تحریم‌ها برجام را امضا نکردیم.» پس شما سر مردم را کلاه گذاشتید؟ این حرف‌هایی که زدید، دروغ بود؟

وی در تبیین ابعاد تعهد مالی دولت در قرارداد موسوم به FATF، خاطرنشان کرد: قرارداد FATF نمونه دیگری است که کار را به مرحله خود تحریمی رسانده و یکی از شعبات بانک ملت به قرارگاه خاتم‌الأنبیاء می‌گوید شما در لیست تحریمی هستید و ما نمی‌توانیم با شما رابطه اقتصادی داشته باشیم. پشت سرش هم بانک سپه به برخی نهادهای نظام گفته ما با شما ارتباط نخواهیم داشت. بانک‌های ما دارند خودمان را تحریم می‌کنند.

انتقاد از عملکرد مجلس در قبال قراردادهای اقتصادی، امنیتی

آیت‌الله علم‌الهدی با تصریح بر این‌که قراردادهای نفتی از برجام و FATF، بدتر است، افزود: وقتی قبل از انقلاب، شاه نفت ۲۰ سال ایران را به آمریکا فروخت، ما در همه‌جا اعتراض کردیم. امروز دارند با شرکت‌های آمریکایی و فرانسوی قرارداد می‌بندند که آن‌ها ملکیت چاه نفت‌مان را در اختیار بگیرند. چنین کاری جز در عربستان سعودی اتفاق نیفتاده است.

امام جمعه مشهد مقدس با انتقاد از عملکرد نمایندگان مجلس شورای اسلامی در قبال این سه قرارداد، اظهار کرد: خدا ان‌شاءالله به نمایندگان مجلس انصاف بدهد که دقیقا کاری که در قبال برجام انجام دادند، همان شگرد را دارند در این مسأله به کار می‌گیرند. معترضان را ساکت می‌کنند و همان توطئه برجام را پیاده می‌کنند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 6 = 11