آیت الله العظمی مکارم شیرازی؛ فضای مجازی تبدیل به لجنزار شده است

  آیت الله العظمی مکارم

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت الله مکارم شیرازی ظهر امروز در دیدار رئیس، معاونین و جمعی از اعضای هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان، اظهارداشتند: به دو دلیل خدمتی که فرهنگیان دارند مهم و با ارزش می باشد، یکی آنکه در قرآن کریم « تعلیم و تربیت » یکی از مهمترین اهداف رسالت انبیا بوده است بطوریکه هم آموزش در پرورش موثر است و هم پرورش در آموزش تاثیر متقابلی دارد، لذا کار شما در امتداد مسیر انبیا می باشد.

این مرجع تقلید جهان تشیع افزودند: نظام جمهوری اسلامی هم جمهوری و هم اسلامی است لذا اگر مسائل اسلامی در نظام کم رنگ یا بی رنگ شود مشروعیت نظام تحت تاثیر قرار می گیرد، همچنین اگر به عنوان جمهوری انتخابات برگزار کنیم، ولی اسلامی نباشد باز هم مشروعیت نظام اثر پذیر می باشد، لذا نظام اسلامی ما یک نظامی اسلام است که باید مسائل اسلامی در آن محفوظ بماند و حفظ این مسائل دست شما فرهنگیان است.

معظم له با بیان اینکه انبیا نیامدند تا مردم را به چیزی که نمی دانند اجبار کنند، اظهارداشتند: انبیا آمدند تا تعلیم کتاب و حکمت به مردم داده و آنها را مهذب و پرورش دهند.

آیت الله العظمی مکارم شیرازی در ادامه به دو نکته تاکید کرده و افزودند: در زمان ما بیش از هر زمان دیگری اسباب نشر فساد فراهم شده است و فضاهای مجازی به چه لجنزاری برای نشر فساد تبدیل شده اند؛ اگر بخواهم نمونه ای برای شما مثال بزنم، باید با اظهار تاسف بگویم، وقتی نام خدا را در اینترنت جستجو می کنیم، ابتدا کانالهای توهین کننده به خدا و پیامبر اسلام و ائمه معصومین(ع) می آید و آخر صفحات اگر مطلبی توحیدی را نشان دهد، یا اگر کلمه خانواده را جستجو کنید، انبوهی از سایت های مستهجن پیش روی شما عرضه می شوند.

معظم له با بیان اینکه در برابر این اقدامات دشمن نباید مایوس شد، ادامه دادند: فرهنگ اسلام، فرهنگ قوی و نیرومندی است که اگر پیاده شود سدّی در برابر این مفاسد خواهد بود.

این مرجع تقلید جهان تشیع در پایان خطاب به معلمان و اهل تعلیم و تربیت گفتند: شما فرهنگبان و دست اندرکاران امر تعلیم و تربیت سعی کنید، نسل امروز را در همه مقاطع تحصیلی با نماز، قرآن ، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه آشنا کنید و آنها را با هر برنامه تفریحی، سرگرمی، مسابقه دوست گردانید چرا که کسی که در دامن نماز و اهل بیت (ع) بیفتد با لطف و عنایت خداوند تا آخر رستگار خواهد بود.



(خبری بعدی) »



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


6 + = 12