انقلاب اسلامی دشمن جهان‌خواران است نه دشمن جهان/ بسیاری از خشونت‌ها در نهاد خانواده به خاطر بیکاری و بی‌برنامگی است

خبرگزاری فارس: انقلاب اسلامی دشمن جهان‌خواران است نه دشمن جهان/ بسیاری از خشونت‌ها در نهاد خانواده به خاطر بیکاری و بی‌برنامگی است
عضو شورای غالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه ما هیچگاه با جهانیان قهر نبودیم که بخواهیم آشتی کنیم، تصریح کرد: انقلاب اسلامی دشمن جهان خواران است.

خبرگزاری فارس، حسن رحیم‌پورازغدی ظهر امروز در اختتامیه نهمین دوره آموزشی فرهنگی اندیشه‌های آسمانی که در محل تالار ابن هیثم برگزار شد، با اشاره به اهمیت موضوع خانواده در دنیای امروز اظهار کرد: پروژه‌های وحشیانه و ناجوانمردانه‌ای در سطح جهان وجود دارد که در سال‌ها و دهه‌های اخیر کانون خانواده را مورد تهدید قرار داده است.

وی با بیان اینکه بخشی از این تهدیدها عینی است و شامل مباحث اقتصادی، اجتماعی، اختلال در روابط، روش تغذیه، درمانی و آموزشی است، افزود: طبیعت رابطه زن و مرد و تشکیل خانواده چالش‌هایی هم در کنار مزایای آن دارد که اگر مدیریت نشود، خانواده را به هم خواهد ریخت.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه امروز در این خصوص با تهدیدات مصنوعی روبه‌رو هستیم که با برنامه علیه خانواده اجرا می‌شود، تأکید کرد: نمونه‌ای از آن‌ها را در رسانه‌ها، شبکه‌های مجازی و ماهواره‌ها مشاهده می‌کنید که به‌صورت تهدیدهای عام جهانی و تهدیدهای ویژه محلی علیه خانواده دسته‌بندی می‌شوند.

رحیم‌پورازغدی بابیان اینکه دو تعریف از خانواده، با عنوان بیت و اهل‌بیت در روایات و منابع دینی ما آمده است، خاطرنشان کرد: بیت همین خانواده‌ای است که در آن حضور داریم و متعلق به آن هستیم ولی یک خانواده عام مهم‌تری وجود دارد که قرآن مرتب آن را به ما اعلام می‌کند که در این معنا، کل بشریت متعلق به یک خانواده است و به تعبیری باید نگران همه بشریت بود چراکه این مهم از شعارهای صدور انقلاب اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه صدور انقلاب تلاش برای خدمت کردن به بشریت است، یادآور شد: بیت دیگری داریم که از همه مهم‌تر است و آن بیت ایمانی است؛ در این مقیاس همه مؤمنین یک خانواده هستند، این بدان معنا است که ایمان آوردن از جنس ایمان خالص، فرد را جزئی از اهل‌بیت پیامبر قرار می‌دهد، به‌عنوان‌مثال سلمان فردی بود که دین‌های مختلف را تجربه کرد و سرانجام به دین اسلام ایمان آورد و پیامبر اسلام(ص) در مورد سلمان فرمودند، سلمان جزو اهل‌بیت و خانواده من است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: ما امروز با ظالمان جهان، استکبار و دولت‌های فاسد درگیر هستیم و با ملت‌های جهان مشکلی نداریم چراکه هرکسی که در عالم تسلیم پروردگار باشد جزو نیروهای حق است.

وی ادامه داد: با این نگرش، انقلاب اسلامی دشمن جهان خواران است اما دشمن جهان نیست.

این استاد دانشگاه افزود: موضوع و شعار تعامل با جهان و یا آشتی با جهان، توجیه سازش‌کاری با جهان‌خواران است نه آشتی با جهان، چراکه کسی با دنیا پیش‌ازاین قهر نبوده است و این شعر از این منظر، توهین به مکتب امام است.

رحیم‌پورازغدی با اشاره به اینکه امروز گرفتاری‌های مصنوعی ما زیاد شده است، تصریح کرد: بسیاری از دعواها و خشونت‌ها در خانواده به خاطر بیکاری و بی‌برنامگی است. مشکل امروز ما پیشرفت نیست، مشکل این است که در کنار پیشرفت مادی، پیشرفت معنوی نمی‌کنیم.

وی به توسعه شبکه‌های مجازی و آسیب‌های آن پرداخت و اضافه کرد: در بسیاری از شبکه‌های مجازی و تشکیلات همسریابی، کلاه‌برداری و سوءاستفاده صورت می‌گیرد و این باعث می‌شود که میلیون‌ها دختر و پسر مجرد بمانند و آمار طلاق هم بالا برود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت نقش زن در محیط خانواده، خاطرنشان کرد: زن باید مانند ساحل آرامش‌بخش در خانواده باشد؛ این به نفع خانواده و جامعه است، زن به این شکل می‌تواند شوهر خود را تربیت کند چراکه در چنین اقدامی اخلاقیات زن و شوهر شبیه به یکدیگر می‌شود.

رحیم‌پورازغدی به باورهای غلط درباره ازدواج اشاره و تصریح کرد: این‌که برخی از زن و شوهرها می‌گویند ما هر دو لیسانس داشته و یا دکتر هستیم، ربطی به محیط زندگی ندارد چراکه این، کار بیرون از خانه است و عرصه زندگی زن و مرد محیط سبقت گرفتن از یکدیگر نیست.

وی در پایان با اشاره به اینکه زن می‌تواند هم مرد ناآرام را آرام کند و هم‌ خانواده را منهدم، تأکید کرد: باگذشت کردن، محبت کردن و لبخند زدن، زن شوهر خود را مهار و کنترل می‌کند، راه برخورد با مرد درگیر شدن و دهان‌به‌دهان شدن با او نیست بلکه زن می‌تواند با آرامش شوهر خود را کنترل کند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


1 + 2 =