معارف مهدوی با گفتمان غدیر محقق می‌شود

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این‌که با گفتمان غدیر، معارف حضرت مهدی (عج) را زنده کنیم، گفت: اگر ولایت در دین باشد، آن دین کامل است؛ اسلام واقعی با ظهور و بروز اهل بیت است و با ولایت می توان جلوی نفوذ دشمن را گرفت.


حجت الاسلام محمدعلی فیض آبادی، استاد حوزه و دانشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، با اشاره به سخن پیامبر اکرم به حضرت علی (ع) مبنی بر این‌که «اگر طرفدار مردمی داشته باشی امام هستی و حاکم نیز می شوی و اگر مردم با تو نبودند امام هستی ولی حاکم نمی شوی» گفت: اگر مردم به صورت مردانه با امام بیعت کنند امام می تواند آن ها را رهبری و حاکمیت کند در غیر این صورت همان اتفاقی که برای امیرمومنان بعد از حادثه غدیر افتاد رخ خواهد داد.

 

وی در پاسخ به شبهاتی که وهابیت درباره کلمه «مولا» مطرح می کنند اظهار کرد: آیا عقلانی است که پیامبر آن همه آدم را در غدیر نگه دارد و فقط بگوید هر که مرا دوست دارد علی را هم دوست داشته باشد و اگر چنین است چرا علی(ع) را دوست ندارید، همچنین لازمه دوست داشتن این است که با دشمن او دوست و با دوستانش نیز دوست بود بنابراین چرا با دشمنان حضرت علی (ع) از قبیل معاویه، ابوبکر و عثمان دست دوستی و بیعت داده اید.

 

عضو اتاق فکر تبلیغ خراسان رضوی با بیان این نکته که هدف از طرح چنین شبهاتی فقط عوام فریبی است افزود: خداوند در قرآن می فرماید «ولی شما پیامبر و علی است» در نتیجه اگر ولی تنها به معنای دوستی است پس احدی غیر از دو بزرگوار هیچ کس دیگری را نباید دوست داشته باشد در حالی که ما همه را دوست داریم. همچنین کلمه مولا یک بند از خطبه غدیر است چرا به بقیه بندهای خطبه که حدود یک ساعت طول کشید توجه نمی کنید.  

 

حجت الاسلام فیض آبادی با اشاره به این موضوع که اگر شخصیتی مانند رییس جمهور یک کشور معاون خود را در شهر به خصوصی معرفی کند آیا آن فرد معاون وی تنها در همان شهر است افزود: انتخاب محل غدیر خم و امام علی (ع) بر اساس وحی الهی و خواست خداوند صورت گرفته  است وهابیت واقعه غدیر را آن گونه که بوده است بیان نمی کنند و با طرح شبهاتی در خصوص زمان و مکان و شرکت کنندگان در حادثه غدیر هدفی بجز فریب عوام جامعه را ندارند چرا که خواص چنین شبهاتی را بی پایه و اساس می دانند و در کتاب‌های اهل سنت و همچنین کتب شیعه حادثه غدیر تبیین شده است. 

 

استاد حوزه و دانشگاه در بحث گفتمان غدیر دو موضوع حکومت اسلامی و قانون مطرح کرد و خاطرنشان کرد: در رأس حکومت اسلامی کسی باید قرار گیرد که خلأ وجودی حضرت علی (ع) را پر کند و در زمان حاضر امام زمان (عج) در رأس حکومت می باشد و در غیاب ایشان کسی باید باشد که خلأ امام زمان (عج) را پر کند و دارای ویژگی های اعلم، متصل به وحی، مفسر قرآن و دین شناس باشد و در بحث قوانین نیز بایستی منطبق بر اسلام و شیعه باشد.

 

وی با ذکر این نکته که با تکیه بر گفتمان غدیر معارف حضرت مهدی (عج) را زنده کنیم اضافه کرد: اگر ولایت در دین باشد، آن دین کامل است، اسلام واقعی با ظهور و بروز اهل بیت است و با ولایت می توان جلوی نفوذ دشمن را گرفت.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


1 + 1 =