سه نفر از مدیران شهرداری مشهد جزو حقوق‌بگیران نجومی‌اند/ تمدید نشدن حکم هیات تخلفات شورای شهر دست مدیران متخلف را باز گذاشته است

خبرگزاری فارس: سه نفر از مدیران شهرداری مشهد جزو حقوق‌بگیران نجومی‌اند/ تمدید نشدن حکم هیات تخلفات شورای شهر دست مدیران متخلف را باز گذاشته است

رئیس کمیسیون ویژه نظارت، امر به معروف و نهی از منکر شورای اسلامی شهر مشهد مقدس گفت: فیش های نجومی در تهران از ۲۰ میلیون تومان به بالا است اما در مشهد باید این رقم کمتر باشد که در شهرداری مشهد دو تا سه نفر از مدیران جزو حقوق بگیران نجومی هستند.

خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام علی‌اصغر لطفی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در ساختمان مجمع رهروان امربه‌معروف و نهی از منکر استان برگزار شد، عنوان کرد: مهم‌ترین عامل اجرای احکام الهی در آموزه‌های دینی ما فرضیه امربه‌معروف و نهی از منکر است که به چند دلیل قابل‌مقایسه با سایر فریضه‌ها نیست.

وی با بیان اینکه امربه‌معروف و نهی از منکر تنها فریضه است که از حوزه فرد و خانواده شروع می‌شود و تا هرم حکومت ادامه دارد افزود: متأسفانه این فرضیه بد تفسیر شده است به‌طوری‌که تا صحبت از امربه‌معروف و نهی از منکر می‌آید مسئله عفاف و حجاب مطرح می‌شود.

دزدی آب و برق و گاز هم جزو منکرات است

رئیس کمیسیون ویژه نظارت، امربه‌معروف و نهی از منکر شورای اسلامی شهر مشهد مقدس معروف را هر چیزی که از نظر عقل به رسمیت شناخته‌شده و خوب است، توصیف کرد و گفت: امربه‌معروف و نهی از منکر از معجزات قرآن است چون تمام خوبی‌ها و بدی‌ها را در گستره خودش پوشش می‌دهد، معروف‌هایی که در گستره این فریضه قرار دارد همه مسائل سیاسی، اجتماعی فرهنگی، اقتصادی و… را در برمی گیرد.

لطفی افزود: همان‌طور که امروز بر فاجعه فیش‌های نجومی خیلی مشکلات داریم از آن‌طرف در حوزه مردم هم بحث قانون‌گریزی وجود دارد بطوری که در بعضی مناطق دزدی برق، آب و حتی گاز دیده شده که این‌ها نمونه‌ای از منکرات مردم‌اند که باید در مقابل این موضوع امربه‌معروف انجام شود.

وی با بیان اینکه معروف در نگاه فقها واجب و مستحب و بخشی هم مباهات در احکام به‌حساب می‌آید، گفت: در اصل هشتم قانون اساسی نظارت سه محور مردم بر مردم، مردم بر دولت و دولت بر مردم مشخص‌شده است، فضای مجازی نیز از دیگر محورهایی است که ما به آن ورود کرده‌ایم.

رئیس کمیسیون ویژه نظارت، امربه‌معروف و نهی از منکر شورای اسلامی مشهد با اشاره به اینکه در سال ۹۲ سازمان مردم‌نهاد امربه‌معروف و نهی از منکر با محوریت ده نفر از فرماندهان بازنشسته دفاع مقدس شکل گرفت تصریح کرد: محوریت این مجموعه در کشور با سرلشکر ایزدی است و در ۱۸ استان فعال است.

لطفی با اشاره به اینکه این مجمع در مشهد در بهمن‌ماه سال ۹۴ با تأکید آیت‌الله علم‌الهدی، امام‌جمعه مشهد، شکل گرفت بیان کرد: این مجمع، یک مجموعه مردم‌نهاد و از جهت‌گیری سیاسی به‌شدت دوری می‌کند هرچند در این مجموعه افراد با گرایش‌ها و اقشار مختلف فعالیت می‌کنند.

وی یکی از مشکلات این مجمع را مسائل مالی عنوان و اظهار کرد: در این مجمع از نیروهای بازنشسته نیروهای مسلح و تجربیات آنها و از ظرفیت ایثارگران علی‌الخصوص، فرزندان شهدا بهره‌گیری می‌شود.

رئیس کمیسیون ویژه نظارت، امربه‌معروف و نهی از منکر شورای اسلامی مشهد با اشاره به اینکه ما سعی داریم با استفاده از حداکثر ظرفیت خود سلامت مجموعه را حفظ کنیم و زیر منت هیچ شخص، نهاد و ارگانی نرویم، اظهار کرد: برای انجام ساماندهی بهتر امور با مذاکره و بستن تفاهم‌نامه با برخی دستگاه‌ها همچون دادگستری، سپاه مالک اشتر و… قصد داریم به این مقصود دست‌یابیم.

لطفی در پاسخ به این سؤال خبرنگار فارس که آیا رعایت نکردن حجاب جرم است یا خیر گفت: حجاب جزو قوانین جمهوری اسلامی ایران است و طبق این قانون کسانی که حجاب را رعایت نکنند مجرم شناخته‌شده و باید با آن برخورد شود.

وی با بیان اینکه بخشی از اولویت‌های ما را تهران مشخص می‌کند که تحقق مطالبات رهبر انقلاب و مطالبه گری از مسئولان ازجمله آن‌هاست افزود: یکی از اولویت‌های ما مطالبه گری از ۲۶ دستگاهی است که ۹ سال پیش قانون عفاف و حجاب به آن‌ها وظایفی را محول کرده است.

مسئول مجمع رهروان امربه‌معروف و نهی از منکر خراسان رضوی گفت: بعضی از مسوولان در حوزه عفاف و حجاب، قانون‌گریزی می‌کنند، یا تعمد دارند و یا تجاهل می‌کنند، در حوزه مطالبه از مسئولان اگر بتوانیم موفق عمل کنیم، بی‌شک ۸۰ درصد کار حل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه انتقادهای زیادی از سوی برخی مسئولان به مجموعه و شخص بنده واردشده است گفت: اما ما عزممان را جزم کرده‌ایم تا زیر بیرق کسی جز ولایت‌فقیه نباشیم.

وظایف شهرداری در حوزه عفاف و حجاب را مطالبه کرده‌ایم/ می‌توانیم علیه شهرداری مشهد اعلام‌ جرم کنیم

رئیس کمیسیون ویژه نظارت، امربه‌معروف و نهی از منکر شورای اسلامی مشهد با اشاره به شش مجموعه فرهنگی در مشهد که هنوز فعالیت‌های آنان رسانه‌ای نشده گفت: ما در شورای شهر، ۱۰ ماده‌ای که قانون عفاف و حجاب شهرداری را موظف به اجرای آن کرده است، از این سازمان مطالبه کردیم.

لطفی با بیان اینکه در کوهسنگی برجی ساخته شده که امنیت ۵۰۰ خانه را از بین برده و این خلاف صریح قانون عفاف و حجاب است، گفت: اگر ستاد بخواهد علیه شهرداری اعلام‌جرم کند شاید حتی بتواند حکم قلع این بنا را هم بگیرد.

وی با تأکید بر اینکه روش‌های ما محدود به تذکر لسانی نمی‌شود بلکه تشویق نخبگان حوزه امربه‌معروف در محلات است افزود: در این طرح سعی داریم از نخبگان محلات تقدیر کنیم و با الگوسازی بحث امربه‌معروف و نهی از منکر را نهادینه‌سازیم.

مسئول مجمع رهروان امربه‌معروف و نهی از منکر خراسان رضوی بیان کرد: درزمینه فضای مجازی بیشتر روی مباحث مطالعاتی و یارگیری تمرکز داشتیم، که هک برخی پایگاه‌های مسئله‌دار یا برخی مجموعه‌های ضدانقلاب ازجمله کارهایی است که در این بخش صورت گرفته است هرچند در این حوزه هنوز ابتدای راه هستیم.

لطفی به مذاکرات این مجموعه با پلیس فتا برای برگزاری دوره‌های تخصصی فضای مجازی اشاره و ابراز کرد: دشمن در حوزه فضای مجازی ضربه‌های سنگینی را وارد کرده که محدود آن وسیع‌تر از مسئله عفاف و حجاب است.

وی در خصوص ارتباط با ساماندهی حقوق و مزایای مدیران شهرداری و اعضای شورای شهر عنوان کرد: در وهله اول در نظر داریم وضع حقوق و مزایای مدیران شهرداری را سامان دهیم و در این زمینه ابتدا از شورا آغاز کرده‌ایم.

رئیس کمیسیون ویژه نظارت، امربه‌معروف و نهی از منکر شورای اسلامی شهرمشهدمقدس ادامه داد: مقرر شده از ماه آینده، به‌جز ۶۰ ساعتی که قانون به‌عنوان حق جلسه برای اعضا مصوب کرده است، دریافتی دیگری نداشته باشند، همچنین طی ماه‌های آتی بسیار جدی‌تر در مسائل مربوط به شهرداری ورود خواهیم کرد.

لطفی با بیان اینکه علنی شدن برخی فیش‌های نجومی توسط ما انجام گرفت، گفت: در حال حاضر هیئت تخلفات شورای شهر به علت تمدید نشدن حکم و وظایفشان نمی‌تواند اقدامی انجام دهد و این مسئله باعث شده راه برای تخلف برخی از مدیران باز باشد.

وی افزود: فیش‌های نجومی در تهران از ۲۰ میلیون تومان به بالا است اما در مشهد باید این رقم کمتر باشد که در شهرداری مشهد دو تا سه نفر از مدیران جزو حقوق‌بگیران نجومی هستند و ما درصددیم تا در ماه‌های آینده حقوق و مزایای مدیران و اعضای شورای شهر و شهرداری را جدی‌تر پیگیری کنیم.

مسئول مجمع رهروان امربه‌معروف و نهی از منکر خراسان رضوی با اشاره به اینکه شهردار مشهد به این دلیل انتخاب شد تا تحول معنوی در مشهد به وجود بیاورد ابراز کرد: شهرداری‌ها همیشه ازجمله اداراتی بودند که بیشترین نارضایتی‌ها را از طرف مردم داشته‌اند؛ در حال حاضر در تمام بخش‌های شهرداری مشهد ورود پیداکرده و حدود ۲۰ طرح به آنان ارائه‌شده است.

لطفی ابراز کرد: اگر مجموعه نظام هماهنگ نباشد تمام فعالیت‌ها خنثی می‌شود، در سال سوم شورای شهر در صحن علنی نهج‌البلاغه می‌خواندیم اما به خاطر مسائلی رئیس شورا من را از این موضوع منع کرد.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


9 + 7 =