مشکلات جامعه ناشی از فراموشی سیره شهدا در اطاعت از ولی امر است

حجت الاسلام نظافت با اشاره به این که مشکلات جامعه ناشی از پشت کردن به سبک و مرام شهدا به ویژه در اطاعت از ولی امر است، گفت: امروز برخی به دشمن، گرا می دهند که ما رهبرمان را تحویل نمی گیریم که جای تأسف و شرمساری دارد.

خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدجواد نظافت، مدیر مدارس علمیه حضرت مهدی(عج) مشهد امروز در مراسم ظهر تاسوعای حسینی در مسجد امام محمدتقی(ع) با اشاره به ولایتمداری حضرت عباس(ع)، گفت: حضرت اباالفضل العباس(ع) مطیع ولی امر خود، امام حسین(ع) بود تا جایی که چون مأمور به آوردن آب بود، هرگز به جنگ دشمن نرفت و دغدغه اش رساندن آب به خیمه امام بود.

وی افزود: با این حال، اینکه امروز برخی به دشمن، گرا می دهند که ما رهبرمان را تحویل نمی گیریم، جای تأسف و شرمساری دارد.

 حجت الاسلام نظافت با اشاره به آب روی آب ریختن حضرت عباس(ع) هنگام یادآوری عطش امام، تصریح کرد: خداوند به ما هم اینگونه یادآوریها را دارد اما چون همت و اراده قوی نداریم، عمل نمی کنیم.

استاد حوزه علمیه اطاعت محض و عدم اظهار فضل در مقابل امر ولی را شاخصه حضرت عباس(ع) دانست و گفت: معنای عبارت «إنّی احامی ابدا عن دینی» که آن حضرت پس از قطع دستانشان رجزخوانی کردند، این است که امامم را به هوای نفسم نمی فروشم.

وی ادامه داد: حضرت عباس(ع) به حدی از رشد معرفتی و معنوی رسیده بود که امام برایش اشک ریخت و از شهادت وی متأثر شد؛ امروز باید ببینیم آیا به گونه ای زندگی کرده ایم که بود و نبود ما برای امام زمان(عج) تفاوتی داشته باشد؟.

حجت الاسلام نظافت یادآور شد: مشکلات جامعه ناشی از پشت کردن به سبک و مرام شهدا به ویژه در اطاعت از ولی امر است.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


5 + 8 =