روحانیت میدان فضای مجازی را خالی نکند/ شبهه زدایی؛ مهمترین مأموریت امروز حوزویان است

حجت‌الاسلام محمد فردوسی‌ پور

معاون فرهنگی و تبلیغی حوزه علمیه خراسان بیان کرد: حضور هدفمند روحانیت در فضای مجازی با بهره گیری از وسایل ارتباط جمعی جدید، بهترین روش برای مقابله با دشمن و شبهه ­زدایی است.خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام محمد فردوسی پور، معاون فرهنگی و تبلیغ حوزه علمیه خراسان با بیان این که یکی از بحث های مهم دین اسلام، تبلیغ است، گفت: یکی از بحث های تبلیغی در دنیای امروز با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در جلسات درس و دیدار اخیر با شورای عالی حوزه های علمیه، ‌استفاده از  فضای مجازی، با توجه به گسترش علم و پیشرفت آن و گستردگی این عرصه است.

تاکید بر حضور هدفمند در فضای مجازی

معاون فرهنگی و تبلیغی حوزه علمیه خراسان بیان کرد: از آنجا که فضای مجازی و فرصت های آن در اختیار جوانان و خانواده ها می باشد، حضور هدفمند در این عرصه با بهره گیری از وسایل ارتباط جمعی جدید، بهترین روش برای مقابله با دشمن در رفع شبهه زدایی های به وجود آمده است.

وی با بیان اینکه یکی از رسالت­ های پیامبر(ص) که در قرآن کریم بیان شده، ابلاغ رسالت و رساندن پیام وحی به مردم است، افزود: طلاب و روحانیون به عنوان هدایت گران جامعه باید دین را به مردم ابلاغ کنند و آنها را از لحاظ بصیرتی و عقیدتی ارتقا دهند.

حجت الاسلام فردوسی پور با بیان اینکه تبلیغ دین شیوه و روش های مختلفی دارد، مطرح کرد: یکی از مهمترین روش های تبلیغ با توجه به تهاجم فرهنگی و شیوه های دشمن، بحث تبلیغ چهره به چهره است که مبلغان و پیام رسانان دین می توانند با بهره گیری از این روش تبلیغی در جذب جوانان به دین و رفع شبهات از دل آنان تاثیر گذارتر باشند.

اعزام ۴۰ گروه جهادی تبلیغی

معاون فرهنگی و تبلیغی حوزه علمیه خراسان در ادامه با اشاره به برنامه های این معاونت در ماه محرم، گفت: معاونت فرهنگی و تبلیغی حوزه علمیه خراسان در ماه محرم امسال، اعزام ۴۰ گروه جهادی تبلیغی را به همراه بسته های فرهنگی به شهرهای استان خراسان در دستور کار قرار داد.

وی با اعلام اینکه تا کنون ۲۵ گروه اعزام شده اند، افزود: این گروه ها علاوه بر تبلیغ دین و بیان معارف اسلامی در رفع شبهه­ زدایی و معرفی چهره واقعی اسلام  در میان جوانان و مردم مناطق مختلف به امر تبلیغ مبادرت می ورزند.

حجت الاسلام فردوسی پور با اشاره به اهمیت انسجام گروه های تبلیغی، اعلام کرد: در همایش وارثان عاشورا ویژه مبلغان، محتوا و موضوع جلسات تبلیغی در ماه محرم اعلام و آموزش داده شد.

ضرورت الگو گیری از سیره معصومین(ع)

وی با بیان اینکه داشتن روحیه شهادت طلبی،‌ بصیرت و مقاومت در برابر ظلم، به عنوان موضوع منبرهای ماه محرم در اختیار ۳۰۰ مبلغ و مبلغه قرار گرفت تا مردم را نسبت به آنها آگاه کنند، خاطر نشان کرد: اولین نکته آموزشی و تبلیغی به مبلغان بحث زندگی حسینی می باشد که امروزه به الگوگیری از سیره و روش زندگی امامان معصوم(ع) به ویژه زندگی امام  حسین(ع)، احتیاج داریم.

معاون فرهنگی و تبلیغی حوزه علمیه خراسان همراه با ثارالله و همگام با روح الله را به عنوان نکته بعدی ارائه شده به مبلغان اردوهای جهادی محرم عنوان کرد و گفت: نکات ارائه شده به مبلغان در راستای بصیرت افزایی نسبت به نهضت اهل بیت(ع)، ویژگی ها و درس های زندگی امام حسین( علیه السلام)و استفاده از آنها در نظام اسلامی و انقلابی است تا نسبت به تبیین مساله تقویت نظام و ولایت مداری در نظام اسلامی استفاده شود.

روحانیون شبهه زدایی کنند

وی با اشاره به شیوه های هجوم علیه فرهنگ عاشورا از سوی دشمنان، افزود: دشمن در مقابله با روشنایی مساله محرم، شبهاتی را میان مسلمانان رواج داده که یکی از محتواهای ارائه شده به مبلغان محرم مطرح کردن شبهات فرهنگ عاشورا و رفع آنان در میان مردم است.

حجت الاسلام فردوسی پور، نحوه اجرای عزاداری­ های امروزه را با توجه به خرافات و رخنه های دشمن یکی دیگر از مطالب ارائه شده به مبلغان عنوان کرد و افزود: با ارائه سرفصل هایی از قرآن و اهل بیت(ع) شیوه های صحیح عزاداری را برای مبلغان مطرح کردیم تا از خرافاتی که دشمن در میان عموم مردم ترویج داده، جلوگیری کنیم.

وی، موضوع روش شناسی دشمن را از دیگر مطالب ارائه شده به مبلغان محرم عنوان کرد و گفت: با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در مقابله با ارزش های عینی باید دشمن خود را بشناسیم و با شناخت روش های آن در مقابله با آن برآییم.

معاون فرهنگی و تبلیغی حوزه علمیه خراسان مطرح کرد: هر روز در کانال تلگرام به صورت روزانه برای بصیرت افزایی مبلغان در آگاهی و ارتباط با مخاطبان و انتقال مسائل به مردم نکات و محتواهایی بارگذاری می شود.

اعزام مبلغ ویژه اربعین به عراق

حجت الاسلام فردوسی پور در ادامه از اعزام گروه های تبلیغی در مساجد مهم عراق و مسیرهای منتهی به کربلا در اربعین امسال خبر داد و گفت: برای این طرح دوره های آموزشی تبلیغ و زبان عربی برنامه ریزی شده و روحانیون مبلغ پس از گذراندن آن، برای امر تبلیغ به کشور عراق اعزام می شوند.

معاون فرهنگی و تبلیغی حوزه علمیه خراسان بیان کرد: دو طلبه به عنوان معین هر مبلغ را همراهی خواهند کرد تا با روش ها و زمینه های تبلیغ دین آشنا شوند.

از ظرفیت اربعین بهره برداری شود

وی در پایان با اشاره به منویّات رهبر معظم انقلاب در استفاده از موقعیت و ظرفیت اربعین، خاطر نشان کرد: اعزام مبلغ برای اربعین امسال با همکاری ستاد اربعین خراسان صورت خواهد گرفت تا از فضای گسترده و جمعیت موجود در این حرکت عظیم عزاداران، بهترین بهره ­برداری انجام شود.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


9 + 5 =