آیت الله نوری همدانی:عزمی برای احیای فریضه امر به معروف نمی بینم/ بارها به مسؤولان تذکر دادیم اما در عمل اتفاقی نیفتاد

 نوری همدانی
حضرت آیت الله نوری همدانی احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر را نیازمند عزم ملی و عمومی دانست و نظام اسلامی و ولایت فقیه را از بزرگ ترین معروفات ذکر کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله نوری همدانی عصر امروز در دیدار اعضای ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان خراسان رضوی بر لزوم احیای این فریضه مهم در جامعه تاکید کرد.

 حضرت آیت الله نوری همدانی امر به معروف و نهی از منکر را از مهم ترین مسائل در دین مبین اسلام ارزیابی و خاطرنشان کرد: جامعه زنده، جامعه ای است که در برابر منکرات و ناهنجاری ها حساس باشد.

وی یادآورشد: در قرآن و روایات اهل بیت(ع) تاکیدات بسیاری در زمینه اهمیت این دو فریضه آمده است، البته باید توجه داشت که معروف تنها نماز و روزه نیست.

این مرجع تقلید نظام اسلامی و ولایت فقیه را از بزرگ ترین معروفات دانست و گفت: عزت اسلام، جهاد و تقویت نظام اسلامی از معروفات کلان است که همه باید بدان توجه کنند؛ در مقابل استکبار، صهیونیسم، داعش و هر کس علیه اسلام حرکت کند منکر است و باید در برابر او ایستاد.

وی خواستار حساسیت جامعه در مقابل منکرات شد و پیشنهاد کرد که وزارت خانه ای مستقل برای امر به معروف و نهی از منکر تشکیل شود تا هر کس در هر مقام و جایگاهی مرتکب منکر شد مورد بازخواست قرار گیرد و اقدامات عملی برای اجرایی شدن این فریضه الهی انجام شود.

حضرت آیت الله نوری همدانی افزود: احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر تنها با درس گفتن و کتاب نوشتن محقق نمی شود، بلکه نیاز به عزم ملی و عمومی دارد.

وی ادامه داد: این مساله باید از خود دولت شروع شود و دستگاه های دولتی بر زیر مجموعه و کارکنان خود نظارت لازم را داشته باشند.

حضرت آیت الله نوری همدانی از این که بارها مراجع، علما و بزرگان در زمینه امر به معروف و نهی از منکر و دیگر موضوعات مهم تذکر می دهند اما در صحنه عمل و اجرا در کشور اتفاقی نمی افتد، ابراز تاسف کرد.

وی افزود: ما بیش از چهار سال است که درباره حجاب و عفاف سخن می گوییم، اما چه اتفاقی افتاد؟ سالیان طولانی است که درباره حرمت دریافت دیرکرد بانکی هشدار می دهیم اما همچنان شاهد اخذ دیرکرد هستیم.

حضرت آیت الله نوری همدانی وظیفه علما را در قبال منکرات بسیار مهم ارزیابی و تصریح کرد: علما باید نخستین کسانی باشند که در برابر بدعت ها علم خود را آشکار و قیام کنند.

 این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنان خود به مشکلات جامعه از جمله بیکاری و رواج منکرات اشاره و با ابراز تاسف از این مساله، دولتمردان را به تلاش و برنامه ریزی بیشتر و بهتر جهت حل این مشکلات توصیه کرد.

حضرت آیت الله نوری همدانی بخش دیگری از سخنان خود را به توطئه غرب علیه اسلام و نظام اسلامی اختصاص داد و گفت: غرب همچنان به کینه توزی خود علیه اسلام و نظام ما ادامه می دهد.

وی خاطرنشان کرد: باید در برابر غربی ها مجهز باشیم و نقشه های آنها را به درستی بشناسیم تا مرعوب نشویم.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


7 + = 9