در هیچ کجای جهان معاصر ایستادگی در برابر استکبار جهانی نمی بینید مگر آنکه روحانیت سردمدار این جریان بوده اند

رییس سازمان بسیج طلاب و روحانیون خراسان رضوی با بیان این که آنچه در دوران معاصر مغفول مانده، قدرت معنویت است، گفت: روحانیت انقلابی باید پاسدار سرمایه معنویت باشند.

حجت الاسلام سرور، رییس سازمان بسیج طلاب و روحانیون خراسان رضوی، صبح امروز در همایش روحانی انقلابی، بایسته ها و رسالت ها در مزار بی بی حسنیه روحانیت را بانی اصلی خیزش ایجاد انقلاب دانست.

عضو اتاق فکر تبلیغ خراسان با بیان این که روحانیت بانی اصلی هدایت صحیح انقلاب در مسیر ارزش های اسلام ناب تا کنون بوده اند، تصریح کرد: بدون شک روحانیت پیام آور ارزش های الهی برای بشریت و تبیین کننده سرمایه الهی انسانی یعنی سرمایه معنویت بوده است.

رییس سازمان بسیج طلاب و روحانیون خراسان رضوی ادامه داد:  آنچه که در دوران معاصر با همه زرق و برق پوشالی مغفول مانده، قدرت معنویت است که شیعه به برکت حضور روحانیت معزز و رهبری داهیانه ولایت فقیه دارد و در حقیقت ما بزرگترین سرمایه را پس از سرمایه های دنیای متمدن سرمایه معنوی دانستیم که امروز پاسدار آن هستیم.

حجت الاسلام سرور با بیان این که انقلاب اسلامی بدون معنویت هویتی نداشته و اگر روحانیان در صحنه نباشند، ادیان خیالی جای دین مبین اسلام را می گیرند، خاطر نشان کرد: ما در حال حاضر پاسداران این معنویت و صادر کننده آن به دنیای اسلام هستیم.

وی با بیان این که امروز در دنیای معاصر معنویت پیش رونده است که به دنیای اسلام معرفی شده، یادآور شد: اگر امروز در یمن و سوریه دفاع جانانه و موثر شکل گرفته همه حاصل حضور روحانیت بوده و در هیچ کجا از جهان معاصر نقش ایستادگی در برابر استکبار جهانی نمی بینید مگر آنکه روحانیت سردمدار این جریان بوده اند.

رییس سازمان بسیج طلاب و روحانیون خراسان رضوی با بیان این که این سخنان بیان واقعیت امروز دنیا است، یادآور شد: در دوران دفاع مقدس هنگام پیشروی رزمندگان برای هر یگان جهت حرکت ترسیم و به آنان تبیین کردند هیچ یگانی حق ندارد که پیش یا پس از بقیه پیش برود.

حجت الاسلام سرور افزود: این بیان به این سبب بود که حرکت بی هنگام یگان منجر به رخنه شده و زمینه نفوذ رزمندگان را فراهم می کند.

عضو اتاق فکر تبلیغ خراسان با بیان این که روحانیت به عنوان بسیج کننده ظرفیت های دینی و ارزشی وظیفه دارد تا همه ظرفیت ها را همسو با یکدیگر به حرکت در آورد، خاطر نشان کرد: اگر سرمایه های اجتماعی و اقتصادی را همراه با سرمایه ها معنوی به حرکت در نیاوریم، زمینه رخنه و نفوذ فراهم شده و باید بدانیم بسیج کنندگی جریان های انقلابی جامعه رسالت امروز  ماست.

رییس سازمان بسیج طلاب و روحانیون خراسان رضوی با بیان این که باید همه ظرفیت ها را همسو با یکدیگر پیش برد، یادآور شد: روحانیت باید در همه زمینه های نظام حضوری پر رنگ و موثر داشته باشند والا آن حوزه ها نقطه شکست ما خواهد بود.

حجت الاسلام سرور افزود: اگر امروز رهبری دردمندانه از شبیخون فرهنگی سخن می گویند به این سبب است که ما  در به حرکت در آوردن ظرفیت ها ضعف نشان داده ایم.

وی با بیان این که عرصه علم را نباید منحصر در علوم اسلامی دید و حوزه و دانشگاه را سوای از یکدیگر دانست، گفت: عدم حضور ما در عرصه تمام علومی که امروز با زندگی بشریت ارتباط دارد، منجر به چنین وضعی شده و دشمن از دریچه علم زدگی به کشور نفوذ کرده است.

رییس سازمان بسیج طلاب و روحانیون خراسان رضوی با بیان این که حقیقتا حرکت امروز شما الگویی برای حرکت های آینده نزدیک خواهد بود، تصریح کرد: تربت حیدریه سهم بسزایی در انقلاب دارد و هنوز آنانی را که از دل انقلاب بیرون آمدند را فراموش نکردیم.

حجت الاسلام سرور با بیان این که مردم تربت حیدریه در  استان خراسان نخستین مجسمه شاه را به پایین کشیدند، خاطر نشان کرد: اینان همه مبین آن است که روحانیان انقلابی در خطه تربت حیدریه حضور فعال داشته و می توانند در اشاعه انقلاب نیز پیشتاز باشند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


7 + 7 =