توجه ویژه آمریکا به روحانیت طبق اسناد مکشوفه لانه جاسوسی

رحیم پور ازغدی با بیان اینکه آمریکا، در فاصله پیروزی انقلاب تا تسخیر لانه جاسوسی به تشریح و تحلیل روحانیان مشهد پرداخته و از نفوذ روحانیت در بیداری مردم ایران ترسناک بوده است، گفت: این کشور توجه ویژه ای به روحانیت و جایگاه آن داشته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حسن رحیم پور ازغدی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در همایش «استکبار ستیزی از منظر قرآن و حدیث» که پیش از ظهر امروز در تالار شیخ طبرسی بنیاد پژوهش های اسلامی استان قدس رضوی برگزار شد، به اصلی ترین محصول اسناد از لانه جاسوسی آمریکا اشاره کرد و افزود: این کشور توجه ویژه ای به روحانیت و جایگاه آن در شهر مشهد داشته است.

وی با بیان اینکه آمریکا، در فاصله پیروزی انقلاب تا تسخیر لانه جاسوسی به تشریح و تحلیل روحانیان مشهد پرداخته است و از نفوذ روحانیت در بیداری مردم ایران ترسناک بوده است، ادامه داد: آمریکایی‌ها افزون بر مشهد، در شهرهای قم و تهران و… نیز حضور داشته است.

عضو شورای انقلاب فرهنگی با اشاره به اعلام عوامل لانه جاسوسی بر اینکه مشهد در جریان‌هایی چون انقلاب مشروطه، حضور فعال نداشته و فعالیتی در شهرهای تهران، قم، تبریز و اصفهان نداشته است، ادامه داد: اوایل انقلاب، حکومت اسلامی از سوی مریدان امام خمینی(ره) اداره می شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در ۱۷ دی سال ۵۶ که روز کشف حجاب رضاخانی بود در شهر مشهد خانم ها به اعتراض حرکت کردند و با تکبیر آزادی زندانیان سیاسی را خواستار شدند، افزود: روزهای دی خونین ترین روزهای شهر مشهد بود که در واقع ۲۲ بهمن ۵۷ در مشهد ۴۰ روز زودتر اتفاق افتاد و مشهد از کنترل حکومت خارج شد و اقتدار شاه در این شهر شکست.

رحیم پور ازغدی به دسته ای از روحانیانی که جزء دستیاران امام بودند و در مقابل آمریکا سرسخت می ایستادند اشاره کرد و افزود: باید مراقب این روحانیان افراطی بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به نقش بازرگان در قبل از انقلاب اشاره کرد و افزود: بازرگان قبل از انقلاب، اسلام مخصوصی داشت و از اول هم می گفت امام را دوست دارم ولی قبول ندارم و شعار مرگ بر آمریکا و انگلیس را تحت کمونیست ها بر زبان می آورد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه تمامی توطئه هایی که در ایران و خارج از ایران عملیاتی می شوند دست استکبار و آمریکا را همراه دارد، تاکید کرد: ذات امریکا امپریالیسمی است.

وی در پایان با اشاره به بخشی از وصیت نامه امام خمینی(ره) مبنی بر نفوذ اشاره کرد و افزود: باید با هوشیاری مراقب نفوذ بود و با احساس نخستین قدم نفوذی، به مقابله برخاست.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


4 + 5 =