آیت الله نوری همدانی: پاسداری از انقلاب اسلامی رسالت روحانیت است

 نوری همدانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله نوری همدانی امروز در دیدار مسؤولان دفاتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تسلیت اربعین امام حسین(ع) گفت: علما در پیشرفت و تحقق انقلاب اسلامی تأثیر فراوانی داشته اند همان گونه که در نگه داشتن انقلاب نیز تأثیر فراوانی دارند؛ چنانچه در قرآن کریم گفته شده آنچه را که به شما داده ایم با قوت نگه دارید، این انقلاب نیز هدیه الهی است که نگه داشتن آن وظیفه روحانیت و علما است.

وی با تأکید بر این که در اسلام، علما و روحانیت دارای وظیفه بسیار مهم هستند، اظهار داشت: تأثیر گذاری عالم در اجتماع فراوان است و شما عزیزان نیز وظیفه بسیار سنگینی تبلیغ و روشنگری را برعهده گرفته اید زیرا انقلاب در تمامی زمان ها نیازمند روشنگری و تبلیغ است و رهبر معظم انقلاب نیز تأکید بر انقلابی ماندن حوزه علمیه دارند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم ادامه داد: انقلاب کردن و به دست آوردن آن یک چیز است و نگه داشتن آن یک چیز دیگر؛ همان گون که به دست آوردن نعمت و نگه داری آن با یکدیگر متفاوت هستند.

وی خاطرنشان کرد: به دلیل این که این انقلاب، اسلامی و نظام، دینی است روحانیت باید تفقه در دین داشته باشد و شما عزیزان نیز در هرمکانی که قرار دارید باید مطالعات فراوانی داشته باشید زیرا امروزه مشکلات فراوانی در مسائل سیاسی، فرهنگی و اقتصادی وجود دارد که پاسخ دادن به این مسائل وظیفه روحانیت است.

حضرت آیت الله نوری همدانی ادامه داد: دین دارای جهت های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی است که روحانیت باید در تمام این موارد فقیهانه تلاش کند؛ یک فقیه می تواند در جامعه اثر گذار باشد همان گونه که امام خمینی(ع) یک فقیه عارف و مجاهد بود که توانست چنین کارهایی انجام دهد.

وی عنوان کرد: در روستاها مساجد و خانه های عالم فراوانی ساخته شده است اما عالمی یافت نمی شود تا در آن روستاها تبلیغ کند درحالی که از همان روستاها علمایی در قم وجود دارند اما متأسفانه به روستاهای خود مراجعه نمی کنند که چنین موردی موجب مشکلاتی شده است همچنین کمبود قاضی و امام جمعه نیز مشکلاتی ایجاد کرده است که باید در این زمینه چاره ای اندیشید.

این مرجع تقلید با بیان این که دشمن تلاش دارد دین را از صحنه زندگی مردم کنار زند، گفت: در آغاز بیان می کردند دین همان نماز و روزه است و بدین وسیله تلاش کردند دین را از سیاست جدا سازند اما بعد از مدتی دین را افیون ملت ها معرفی کردند.

حضرت آیت الله نوری همدانی اسلام، مردم و ولایت فقیه را سه رکن انقلاب دانست و افزود: امام خمینی(ره) اسلام ناب را وارد صحنه زندگی مردم کرد همچنین مردمی را که با استبداد تحقیر شده بودند به صحنه انقلاب آورد و به کمک آنها نظام ولایی را جایگزین نظام سلطنتی کرد.

وی با تأکید بر این که اخلاق و رفتار روحانیت برای مردم درس است، تصریح کرد: روحانیت باید با استفاده از اخلاق و رفتار خود دین را تبلیغ و مردم را به سمت خود جذب کند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با تأکید بر شناساندن چهره واقعی استکبار اظهارداشت: پیش از انقلاب مردم با دید مثبت به آمریکا وغرب نگاه می کردند به گونه ای که گمان می کردند ترقی و تمدن به واسطه پیروی از غرب صورت خواهد گرفت اما امام خمینی(ره) پرده را کنار زد وچهره واقعی استکبار را به مردم شناساند و خود باختگی مردم در مقابل غرب را نابود کرد و به مردم نیز خود اتکایی بخشید.

وی ادامه داد: شناساندن صهیونیست ها به مردم نیز ضروری است زیرا مردم باید بدانند اسرائیل مرکز استکبار است و تا زمانی که پا برجا است این منطقه نا آرام خواهد بود؛ برخی کشورهای منطقه بیان می کنند تا زمانی که ایران و انقلاب وجود دارد تمام منطقه نا امن است در حالی که این نظام طرفدار مستضعفین کل جهان و دشمن مستکبرین تمام دنیا است زیرا اسلام مرز نمی شناسد.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


3 + 8 =