شیعیان با استناد به قرآن مدافع مذهب خود در برابر وهابیت باشند

عضو اتاق فکر تبلیغ خراسان رضوی در حرم رضوی گفت: شیعیان باید قادر به دفاع از باور و عقیده های خود در مقابل شبهه ها باشند و با استناد به آیات قرآن کریم با شبهه های وهابیت مقابله کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل مقرّی، عضو اتاق فکر تبلیغ خراسان رضوی، دوشنبه شب در جمع زائران و مجاوران بارگاه ملکوتی امام هشتم با اشاره به توسل به ائمه اطهار(ع)، بیان کرد: در زیارتنامه امام حسین(ع) می گوییم خداوند به شما آغاز می کند، خداوند به وجود شما ختم می کند و پایان می دهد، خداوند به وسیله شما روزگار سراسر بدی و زشتی را دور می کند، به وسیله شما خداوند هر آنچه را بخواهد محو می کند یا تثبیت می کند.

وی اظهار کرد: خلاف این سخنان در دنیا از طریق گوناگون مطرح و ایرادهای نابجایی به مذهب، اعتقادات و باورهای شیعه گرفته می شود، بمباران شبهه های اعتقادی در فضاهای مجازی، ماهواره و شبکه های اجتماعی صورت می گیرد تا اعتقادات مذهبی ما را سست کند.

حجت الاسلام والمسلمین مقرّی تأکید کرد: شیعیان باید قادر به دفاع از باور و عقیده های خود در مقابل شبهه ها باشند و با استناد به آیات قرآن کریم و فرموده های خداوند با شبهه های وهابیت مقابله کنند.

امام جمعه سابق نیشابور افزود: سالهای قبل کسانی که به مکه مشرف می شدند دائم از وهابی ها می شنیدند توسل شما و طلب حاجت از ائمه اطهار(ع) شرک است.

وی با بیان اینکه بیش از صد مرتبه در قرآن آمده که شرک یعنی «خدا هیچ»، خاطرنشان کرد: ما اهل بیت(ع) را «من دون الله» نمی دانیم بلکه معتقدیم تنها خداوند خالق است و اهل بیت(ع) عبد صالح و بنده مقرب الهی و وسیله ای برای رفع حوائج «به اذن الله» است.

عضو اتاق فکر تبلیغ خراسان رضوی ادامه داد: وهابی ها سخن گفتن با امام رضا(ع) و طلب حاجت از ایشان را شرک می دانند، در حالی که اگر بدون در نظر گرفتن قدرت لایزال الهی، اهل بیت(ع) را قادر به هر کاری بدانیم شرک است.

وی تصریح کرد: همانطور که خداوند به جبرئیل اذن نزول وحی، به عزرائیل اذن قبض روح انسان، به فرشته ای اذن آوردن رزق بنده را داده است، به بندگان صالح خود مثل امام رضا(ع) هم اذن انجام برخی از امور را داده است.

حجت الاسلام والمسلمین مقرّی بیان کرد: بر این اساس به ۱۴ معصوم در زیارتنامه ها می گوییم خداوند به وجود شما مشکلات ما را حل می کند و از شر دشمن آزاد می کند.

امام جمعه سابق نیشابور عنوان کرد: طوفان شن در طبس که سبب از بین رفتن نظامیان آمریکا شد، مصداق وسیله ای است که به اذن خداوند سبب از بین رفتن دشمن شد.

وی خاطرنشان کرد: اینکه خدا بیماری را می دهد درمان آن را هم می دهد، به این معنا نیست که به پزشک مراجعه نکرده و دارو مصرف نکنیم بلکه دکتر و دارو وسیله الهی برای معالجه است.

حجت الاسلام والمسلمین مقرّی در پایان متذکر شد: قرآن به پیغمبر اکرم(ص) خطاب می کند؛ وظیفه تو تذکر دادن و هدایت کردن است، ایمان جبری نیست کسانی که بخواهند هدایت می شوند و کسانی هم نمی خواهند هدایت شوند چرا که تو بر آنها سیطره نداری هم چنین می فرماید، کسانی که به حرف تو پشت می کنند و کفر می ورزند گرفتار عذابی عظیم می شوند و درنهایت حساب و کتابشان در قیامت با ماست.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


3 + = 11