نقش روحانیان و مداحان در انسجام بخشی همایش اربعین حسینی

حجت الاسلام سیدعلی قاضی عسکر سرپرست حجاج ایرانی و نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت
 حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسگر به نقش روحانیان و مداحان در مراسم اربعین اشاره کرد و گفت: نقش عمده امور فرهنگی با روحانیت است و نباید اجازه داده شود هر شعر و مدحی در این اجتماع بزرگ جهانی که برای گسرتش اسلام است، خوانده شود؛ مداحان نیز باید توجه داشته باشند، شعری انتخاب کنند که آیینی بوده و باعث ایجاد تفرقه نشود.
حجت الاسلام والمسلمین سید علی قاضی عسگر، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در گفت‌وگو با خبرنگارخبرگزاری رسا، از یکی شدن شعار اربعین زائران ایرانی در سال جاری خبر داد و ابراز داشت: قرار شده است که در اربعین سال جاری تمامی شعارها واحد شود؛ «هیهات منا الذله» و «اشداء علی الکفار و رحماء بینهم» دو شعاری است که به عنوان شعار اربعین معرفی شده اند.

وی به گسترش عظمت اربعین تأکید کرد و ادامه داد: باید بر عظمت این اجتماع جهانی هر ساله افزوده شود و از هر گونه ابراز سلیقه شخصی خود داری شود؛ مبلغان باید با نگاه وحدت و گسترش اسلام وارد عرصه تبلیغ شوند؛ در سال گذشته بیش از یک و نیم میلیون نفر از جمهوری اسلامی ایران، برای اربعین به کربلا رفتند.

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسگر از گسترش راه های مواصلاتی به کربلا خبر داد و افزود: به دستور رهبر معظم انقلاب، ستاد اربعین در سال جاری تشکیل شده است و راه های مواصلاتی به کربلا توسعه یافته است؛ مشکلاتی که در مسیر چذابه و مهران وجود داشت، به دست ستاد اربعین برطرف شده است.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به افزایش وسایل ایاب و ذهاب زائران اظهار داشت: وسیله های ایاب و ذهاب از سوی عراق و ایران فراهم و گسترش داده شده است؛ ویژه نامه هایی نیز برای اربعین منتشر شده است که در اختیار زائران قرار می گیرد.

وی از افزایش آنتن دهی اپراتورهای مخابراتی خبر داد و ابراز کرد: اپراتورهای مخابراتی ایران در عراق فضای آنتن دهی خود را افزایش داده اند تا زائران در صورت گم شدن، به راحتی بتوانند با بستگان یا سرگروه خود تماس بگیرند.

حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسگر به سامانه سماح اشاره کرد و گفت: به دلیل اتفاقاتی که در سال گذشته رخ داد، سامانه سماح راه اندازی شد تا بدون هیچ دریافتی زائران اربعین حسینی ساماندهی شوند؛ زائر سرایی که در چذابه ساخته شده، در حال بهره برداری است.

وی به زائران اربعین حسینی توصیه کرد: زائر اربعین با زائر امام حسین(ع) در روزهای عادی فرق دارد و بهتر است که قصد ۱۰ روز نکند و در آن جا ساکن نشود؛ چرا که امکانات کافی در کشور عراق وجود ندارد و جمعیت زیادی از سراسر جهان به کربلا و شهرهای زیارتی عراق می آیند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت به فعالیت های وهابیت برای خدشه دار کردن شعائر دینی اسلام اشاره و تصریح کرد: دشمنان به دنبال خدشه دار کردن شعائر دینی اسلام هستند و مسلمانان برای رسیدن به اهداف بزرگ تر، باید مشکلات و سختی های این راه را تحمل کنند؛ یکی از مشخصات مبلغان دینی، زمان شناس بودن است؛ حادثه دزفول با تحریک عربستان انجام شد و عملان آن به دست سربازان گمنام امام زمان(عج) دستگیر شدند.

وی در پایان به مداحان و مبلغان دینی که برای اربعین به عراق اعزام می‌شوند توصیه کرد: نقش عمده امور فرهنگی با روحانیون است و نباید اجازه داده شود هر شعر و مدحی در این اجتماع بزرگ جهانی که برای گسرتش اسلام است، خوانده شود؛ مداحان نیز باید توجه داشته باشند، شعری که انتخاب می کنند آیینی بوده و به گونه ای نباشد که باعث ایجاد تفرقه شود.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


6 + 4 =