نباید اسلامی حرف بزنیم و غربی عمل کنیم

حضرت ‌آیت الله جوادی آملی دوری از فرهنگ اصیل اسلام را موجب ایجاد فرهنگ اشتباه کار در جامعه دانست و گفت: نباید اسلامی حرف بزنیم و غربی عمل کنیم.

خبرگزاری رسا،‌ رییس جهاد دانشگاهی واحد استان قم با حضور در بنیاد بین المللی علوم وحیانی  اسراء با حضرت آیت الله جوادی آملی دیدار و گفت وگو کرد.

حضرت آیت الله جوادی آملی در این دیدار با تقدیر از تلاشگران جهاد دانشگاهی اظهار داشت: امیدواریم بتوانید در عرصههای علمی و فرهنگی موفق باشید و آثاری تولید کنید که الگوی اسلامی و ایمانی را ارایه کند که هم علمی باشد و هم بتواند عمل دینی را نیز در کنار سخن دینی متجلی سازد.

وی بیان داشت: نباید اسلامی حرف بزنیم و غربی عمل کنیم؛ زمانی که صبحها از خیابان عبور میکنم می بینم که مغازه دارها همه خواب هستند ولی از ساعت ۱۰ صبح مغازه ها باز شده و تا ساعت ۱۰ شب نیز کار میکنند که این نوع کسب، در فرهنگ دینی و اسلامی کسب و کار جایگاهی ندارد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: کسب و کار در فرهنگ اسلامی از صبح زود آغاز میشود و غروب به پایان میرسد و در این میان نه انرژی بیدلیل هدر میرود و نه رفت و آمد بیدلیلی در برخی ساعات انجام میشود.

وی ابراز داشت: در حقیقت زندگی اسلامی برنامه دقیق دارد که در هنگام کار، کار انجام میشود و در زمانی که انسان باید استراحت کند، به استراحت می پردازد؛ شبها نیز برای استراحت و جلسات علمی قرارداده شده است.

در ابتدای این دیدار رییس جهاددانشگاهی واحد استان قم نیز به تشریح فعالیت‌های صورت گرفته در عرصه فرهنگی و علمی و نوآوری و درمانی جهاددانشگاهی این استان پرداخت.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


9 + = 18