عضو هیات امنای اتاق فکر تبلیغ خراسان : ظهور شیعه انگلیسی ناشی از عدم تبیین صحیح تاریخ است

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر خراسان رضوی بر تحلیل صحیح تاریخ و تطبیق آن با وقایع عصر حاضر تأکید کرد و گفت: بروز و ظهور بسیاری از گروه هایی که به نام شیعه بر ضد نظام اسلامی فعالیت می کنند، ناشی از تبیین و تحلیل نشدن درست تاریخ و معارف دینی است.

به گزارش روابط عمومی حوزه علمیه خراسان، حجت الاسلام اسدالله اسدی در نشستی با عنوان «عمل طلبه بسیجی؛ رساترین تبلیغ یا ضدتبلیغ؟» که در مدرسه علمیه عالی نواب برگزار شد، گفت: بروز و ظهور بسیاری از گروه هایی که به نام شیعه بر ضد نظام اسلامی فعالیت می کنند و رهبر معظم انقلاب آن ها را شیعیان انگلیسی لقب داده اند، ناشی از تبیین و تحلیل نشدن درست تاریخ و معارف دینی است.
وی افزود: یکی از علل ایجاد شکاف و فاصله میان اعتقاد و عمل این است که ما در تحلیل تاریخ و شناساندن معارف دینی به مردم آن طور که شایسته بود عمل نکرده ایم.
سه مرحله ضروری در استفاده صحیح از تاریخ
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر خراسان رضوی ثبت و نقل صحیح تاریخ، تحلیل دقیق از آن و تطبیق وقایع و استفاده از آن در زمان حاضر را سه مرحله لازم در استفاده از تاریخ برشمرد و عنوان کرد: تاریخ، سند هر قوم، ملت و آئین و منشوری برای رفتار ما در آینده است و از این جهت مورد توجه اولیاء الهی و عنایت بزرگان قرار داشته است.
حجت الاسلام اسدی اضافه کرد: هر چند تحلیل تاریخ جایگاه و اهمیت والایی دارد اما نباید تلاش های افرادی چون علامه مجلسی برای ثبت و نقل صحیح تاریخ و جلوگیری از قرار گرفتن آن در مسیر تحریف و اعمال نظر افراد مغرض را اندک شمرد.
وی تحلیل تاریخ را وظیفه علماء و دانشمندان دانست و ابراز کرد: با وجود گذشت بیش از سیزده قرن از حادثه عاشورا و گرامیداشت هر ساله آن توسط شیعیان، هنوز بسیاری از معارف حسینی برای مردم به خوبی تشریح و تحلیل نشده است.
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر خراسان رضوی در توضیح اهمیت مرحله سوم در استفاده از تاریخ؛ تطبیق وقایع و استفاده از آن در زمان حاضر، گفت: انقلاب اسلامی ایران، تطبیق نهضت عاشورا در عصر حاضر بود و امام خمینی(ره)، هم چون جد بزرگوارشان در برابر طاغوت زمانه ایستادند و اسلام ظلم ستیز را به دنیا معرفی کردند.
علم حقیقی، تجلّی عینی علم در عالِم است
حجت الاسلام اسدی با اشاره به این که اولین و دومین موضوعی که در قالب آیات الهی بر قلب پیامبر اسلام(ص) نازل شد، در مورد خواندن و نوشتن بوده است، اظهار کرد: منظور از تأکید قرآن کریم بر خواندن و نوشتن، لزوم اهمیت دادن به علم است، اما باید توجه داشت که مخاطب قرآن، علماء، حکیمان و دانشمندان نیستند و اکثر آیات قرآن خطاب به ایمان آورندگان بیان شده است.
وی علوم را به دو دسته آگاهی ها و علوم حقیقی تقسیم کرد و افزود: بسیاری از اوقات اطلاع و آگاهی از یک موضوع یا یک فرمول، بی فایده است، اما علم حقیقی، تجلّی عینی علم و آگاهی در یک فرد عالِم است.
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر خراسان رضوی با تأکید بر این که علم زمانی مفید است که به باور برسد، خاطرنشان کرد: در جریان کربلا تمام افراد و سپاهیان عمر سعد مقام و منزلت امام حسین (ع) را می شناختند و می دانستند که قتال با ایشان درست نیست، اما چون علم و آگاهی آن ها در نفس شان منشأ اثر نشده بود، امام  را به شهادت رساندند.
خوب درس خواندن، گام اول
حجت الاسلام اسدی عنوان کرد: طلاب باید در گام اول به خوبی درس بخوانند و اسلام و فلسفه احکام آن را به خوبی درک کنند تا برای تطبیق و عملیاتی کردن دستورات آن آماده باشند.
وی تصریح کرد: با توجه به اهمیت تبیین مسائل دینی و اعتقادی برای عموم مردم، لازم است طلاب و روحانیون در سنگرهای مختلف حضور پیدا کنند که یکی از مهم ترین این سنگرها، دانشگاه است.
وی در پایان سخنان خود ضمن تمجید از حرکت عظیم شیعیان و پیروان سایر مذاهب در اربعین حسین، گفت: بسیج مردمی و حرکت هایی چون اربعین حسینی، آرزو و خواسته امام خمینی(ره) بود.

 






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 7 = 11