عضو هیأت امنای اتاق فکر تبلیغ خراسان:انجام راحت گناه، رعایت تقوا را سخت کرده است

حجت‌الاسلام دهشت گفت: در دوران کنونی که انجام گناه با تکنولوژی بسیار راحت شده است تقوای الهی را رعایت کردن بسیار مشکل‌تر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام مرتضی دهشت، عضو هیأت امنای اتاق فکر تبلیغ خراسان،‌ شب گذشته در مسجد الرسول (ص) مشهد مقدس با اشاره به این‌که امام معصوم (ع) جامعه را اگر به سوی بیماری و انحراف برود، معالجه می‌کند،‌ گفت: اهل بیت (ع) با توصیه به تقوا جامعه را به سوی هدایت و سلامت راهنمایی و معالجه می‌کنند.

وی در ادامه افزود: اهل بیت(ع) به تقوای الهی سفارش کرده‌اند. تقوا در فارسی به معنای خویشتن‌داری است، یعنی بتوانیم خود را کنترل کنیم و در لغزشگاه‌ها ترمز داشته باشیم. در دوران کنونی که انجام گناه با تکنولوژی امروزی بسیار راحت شده است تقوای الهی را رعایت کردن بسیار مشکل‌تر است.

حجت‌الاسلام دهشت با بیان این‌که بسیاری از افراد به راحتی آلوده گناه شده‌اند، اظهار داشت: در جمعی که با دوستانمان بودیم به آن‌ها گفتم چند نفر از شما حاضر هستید که در هر لحظه‌ای تلفن همراه هوشمند خود را بدهید به امام زمان (عج) تا آن را بررسی کنند؟! از آن جمعی که در حدود ۵۰ نفر بودند تنها یک نفر دستش را بالا آورد!

وی افزود: آیا ما تصور می‌کنیم که امام زمان (عج) نیاز دارند تلفن همراه ما را بگیرند تا متوجه شوند داخلش چه چیزهایی هست؟! هر شخصی بهتر از دیگران می‌داند که چه گناه‌هایی انجام می‌دهد.

حجت الاسلام دهشت با اشاره به حدیثی از ائمه معصومین(ع) درباره تشابه و شبیه شدن، ابراز داشت: حضرت رسول اکرم (ص) می‌فرمایند که هر شخصی شبیه قومی شود، از آن‌ها محسوب خواهد شد. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی با اشاره به سبک زندگی اسلامی به همین نکته اشاره کرده‌اند که ما نباید به غربی‌ها شباهت پیدا کنیم.

عضو هیأت امنای اتاق فکر تبلیغ خراسان زندگی کنونی مردم را با زندگی اسلامی فاصله‌دار دانست و تصریح کرد: حتی معماری باید اسلامی و دینی باشد زیرا از همین معماری‌هاست که بسیاری از بی‌عفتی‌ و بی‌حیایی‌ها رایج شده است.

وی در ادامه افزود: در روایات آمده است که خداوند اگر شخصی را دوست داشته باشد شبیه انسان‌های خوب می‌کند. همچنین رسول اکرم (ص) می‌فرمودند که شبیه کفار لباس نپوشید و شبیه کفار غذا نخورید. بعضی از احکام که در ارتباط با لباس‌ها داده شده است از این فرمایش پیامبر اکرم (ص) استنباط شده‌اند.

لازم به ذکر است سخنرانی حجت‌الاسلام دهشت به مدت ۱۰ شب از ابتدای ماه ربیع‌الاول در مسجد الرسول (ص) برگزار می‌شود.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 4 = 8