مدیر حوزه علمیه خراسان : پیام آوران توحید و ولایت در طول تاریخ حوزه‌های علمیه بوده اند

حجت‌الاسلام والمسلمین عاملی گفت: پیام آوران توحید و عدل و امامت و ولایت در طول تاریخ حوزه‌های علمیه بوده اند که برای تحقق این وظایف نیاز به جهاد، شهادت و ایثارگری داشته‌اند.
حجت الاسلام والمسلمین سید مصباح عاملی، مدیر حوزه علمیه خراسان، پیش از ظهر امروز در همایش «طلایه‌داران ایثار» ویژه جانبازان و خانواده محترمشان در محل اردوگاه ثامن الحجج (ع) به سخنرانی پرداخت و گفت: باید هر چه در توان داریم بکوشیم تا خاطرات جانبازان و ایثارگران را مکتوب و محفوظ بداریم.

وی افزود: در حال حاضر به کتابی افتخار می‌کنیم به نام «شهداء الفضیله» در این کتاب مجموعه‌ای از شهدا معرفی شده‌اند که علمای جهان اسلام و تشیع محسوب می‌شدند. علمای بزرگوار ما در طول تاریخ پرچمدار جهاد و شهادت بودند و حقانیت اسلام و مذهب تشیع را با مُرکّب خون خود به جامعه اسلامی تقدیم کردند.

وی در ارتباط با این کتاب تصریح کرد: در کتاب «شهداء الفضیله» در حدود ۱۰۰ شهید نام برده شده است که این افراد با تقدیم خون خود تاریخ را متحول کردند و تشیع علوی را همچنان زنده و جاودانه به دست ما سپردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عاملی با بیان این‌که اولویت حوزه علمیه کار علمی و عملی و کارشناسی در حوزه جهاد و شهادت است، اظهار داشت: کار روی حوزه جهاد و شهادت از منظرهای گوناگونی دارای اهمیت است، یکی از اهداف می‌تواند درس‌آموزی در این مکتب باشد. از جانب دیگر بُعد ماهیت شناسی حرکت جهادی و شهادت در طول تاریخ و به ویژه در عصر طلایی حکومت اسلامی اهمیت دارد.

وی در ادامه افزود: عده‌ای به دنبال آن هستند که حرکت جهادی و ایثار جانبازان و شهدا و ایثارگران را زیر سؤال ببرند و حتی آن را تحریف کنند. بنابراین اولویت اول ما در عرصه فرهنگ و تبلیغ کار عالمانه، آگاهانه و بصیرانه در این زمینه است.

مدیر حوزه علمیه خراسان با اشاره به این‌که یکی از مبانی حوزه علمیه انقلابی، حاکمیت فرهنگ جهاد و شهادت در حوزه‌های علمیه است، ابراز داشت: اگر فرهنگ جهاد و شهادت در حوزه‌ها دارای جایگاه ویژه‌ای نباشند نمی‌توان حوزه‌ای انقلابی داشت و حوزه انقلابی معنا و مفهومی نخواهد داشت.

وی با بیان این‌که مداد علماء با خون شهدا در طول تاریخ یکی شده است، گفت: پیام آوران توحید و عدل و امامت و ولایت در طول تاریخ حوزه‌های علمیه بوده اند که نیاز به جهاد، شهادت و ایثارگری دارد. شهادت و فضیلت آن آنقدر بلند مرتبه است که تمام ائمه معصومین(ع) با شهادت به دیدار پروردگار خویش شتافته‌اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عاملی افزود: در گذشته و اکنون دست‌های پنهانی وجود داشته‌اند که به دنبال جداسازی جهاد و شهادت و مسائل اجتماعی از حوزه علمیه بوده‌اند، این افراد یا خودشان جاهل بودند یا دست‌نشانده قدرت‌ها و جریان‌هایی بودند که اسلام و تشیع ناب با منافع آن‌ها در تضاد قرار داشته است.

در ادامه این مراسم که به همت معاونت فرهنگی تبلیغی اداره امور ایثارگران، مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان برگزار شده بود از ۶۰جانباز، ایثارگر و آزاده حوزه علمیه خراسان تقدیر به عمل آمد و در ادامه تعدادی از جانبازان به ذکر خاطراتی از جبهه‌های جنگ پرداختند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


9 + = 18