عضو هیأت امنای اتاق فکر تبلیغ خراسان: افرادی که استدلال ندارند ناسزاگویی می‌کنند

حجت‌الاسلام دهشت با بیان این‌که عده‌ای با فحاشی و بددهانی کردن، اسلام را سرافکنده می‌کنند، گفت: افرادی که استدلال محکم و بدون خللی دارند به فحاشی نمی‌پردازند و دهان خویش را آلوده نمی‌کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام مرتضی دهشت، عضو هیأت امنای اتاق فکر تبلیغ خراسان،‌ شب گذشته در مسجد الرسول (ص) مشهد مقدس با موضوع ایام شهادت امام حسن عسکری (ع) به سخنرانی پرداخت و گفت: زبان در رشد،‌ سعادت و حتی شقاوت و بدبختی انسان نقش تأثیرگذاری دارد. اگر انسان زبان خود را کنترل کند از بسیاری گرفتاری‌ها دور خواهد ماند.

وی در ادامه اظهار داشت: دین اسلام به هیچ شخصی اجازه نمی‌دهد، فحاشی انجام دهد. در جنگ صفین حضرت علی(ع) مشاهده کردند که عده‌ای از یارانشان به میان میدان رفته‌اند و حرف‌های ناسزا می‌گویند، حضرت (ع) دستور می‌دهند آن‌ها را خدمتشان بیاورند.

وی افزود: وقتی آن‌ها را آوردند حضرت (ع) دلیل این کار آن‌ها را پرسید. پاسخ دادند که آن‌ها ناسزا گفتند، ما نیز در جواب آن‌ها ناسزا گفتیم. حضرت(ع) آن‌ها را از این‌کار نهی کرد و فرمود: در صورت ناسزا گویی شما نیز مانند آن‌ها خواهید شد و تفاوتی میان شما و آن‌ها نخواهد بود.

حجت‌الاسلام دهشت با اشاره به آیه قرآن کریم در ارتباط با فحش و ناسزاگویی ابراز داشت: در قرآن کریم خداوند به مؤمنان دستور می‌دهد که به بت‌های کافران فحش و ناسزا ندهید زیرا آن‌ها نیز به خدای شما فحش و ناسزا خواهند گفت. افرادی که استدلال محکم و بدون خللی دارند به فحاشی نمی‌پردازند و دهان خویش را آلوده نمی‌کنند.

وی با بیان این‌که عده‌ای با فحاشی و بددهانی کردن، اسلام را سرافکنده می‌کنند، اظهار داشت: در سیره اهل بیت (ع) مشاهده می‌کنیم که در مقابل افرادی که به آن‌ها ناسزا می‌گفتند سکوت می‌کردند و به شکلی جواب آن شخص را می‌دادند که فرد رفتارش تغییر می‌کرد و از کارش پشیمان می‌شد.

عضو هیأت امنای اتاق فکر تبلیغ خراسان در ضمن قرائت آیه قرآن کریم، ابراز داشت: خداوند در آیه قرآن کریم به بنده‌ها سفارش می‌کند اگر درست حرف بزنید من دو کار برای شما انجام می‌دهم؛ اول، گناهانتان را می‌آمرزم. دوم، پرونده شما را اصلاح می‌کنم.

وی افزود: رعایت این نکات بسیار مهم است. اگر از آن دنیا برای ما خبر سختی‌هایش را بیاورند آن زمان متوجه خواهیم شد، پاداشی که برای کنترل زبان خداوند به ما وعده داده است چقدر با ارزش است. ائمه اطهار (ع) برای حفظ و مراقبت از زبان بسیار تأکید کرده‌اند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


7 + = 11