عضو اتاق فکر تبلیغ خراسان : اظهار عشق نسبت به مرد، سبب شیرینی زندگی خواهد شد

حجت الاسلام واعظ موسوی با تاکید بر اینکه دلبری زن از شوهر و اظهار عشق به مرد سبب شیرینی زندگی خواهد شد، گفت: زن باید فتانه باشد و به همسرش اظهار عشق کرده و او را اسیر خود کند.
 حجت الاسلام سید مهدی واعظ موسوی کارشناس و مشاور مسائل خانواده، شامگاه امروز در حرم مطهر رضوی در جمع زائران و مجاوران در رواق امام خمینی (ره)، به موضوع خانواده سالم از منظر قرآن و حدیث پرداخت و اظهار داشت: اگر زوجین می خواهند روابط فی ما بینشان عادلانه باشد، اولین پیشنهاد موافقت است.

وی در ادامه به پیشنهادات امام صادق (ع) نسبت به یک زندگی خوب و موفق اشاره کرد و افزود: اولین موردی که مرد باید نسبت به همسرش رعایت کند این است که باید با همسر خود موافقت کند و این به این معنا است که مرد تا می‌تواند به سمت زن میل کند نه به این معنا که هر آنچه زن بگوید مرد بله بگوید. گاهی لازم است مرد از سر اقتدار خود به زن «نه» هم بگوید.
با رک گویی نمی شود زن داری و بچه داری کرد

کارشناس خانواده تصریح کرد: مردانی که همیشه در زندگی خود «نه» می‌گویند مورد تنفر خانواده خود قرار می‌گیرند.

وی به تاکید بر اینکه مردان کوپن «نه گفتن» را در طول سالهای زندگی خرج کنند، ادامه داد: زندگی تدبیر است و با رک گویی نمی شود زن داری و بچه داری کرد.

حجت الاسلام واعظ موسوی در ادامه با اشاره به آیه ۸۳ سوره بقره « و قُولُوا لِلنّاس حُسنًا… »  بر نیکویی و زیبا سخن گفتن و زبان خوش با همگان و همسران تاکید کرد و اظهار داشت: مرد همیشه به درخواست همسرش موافقت کند، ناز زن را بسیار بکشد اما زیر دست او نباشد، چرا که زن هم دوست ندارد مردش توان تصمیم‌گیری و مدیریت در زندگی را از دست بدهد.

وی  با تاکید بر اینکه مردان اگر عواطف زن را بشناسند خوب زن داری می کنند، ادامه داد: با لطافت و نرمی در رفتار از همسر دلبری کنید.
اظهار عشق به مرد سبب شیرینی زندگی خواهد شد

سخنران حرم رضوی با تاکید بر اینکه دلبری زن از شوهر و اظهار عشق به مرد سبب شیرینی زندگی خواهد شد، گفت: زن باید فتانه باشد و به همسرش اظهار عشق کرده و او را اسیر خود کند.

وی دلبری مرد از زن را نکته دیگری از فرمایشات امام صادق (ع) خواند و ابراز داشت: دلبری مرد از زن به دو صورت است یکی این که همه چیز مرد نیکو باشد، راه رفتن، خوابیدن و حرف زدن وی؛ مردی که به خودش نرسد عفت خانمش حفظ نمی شود دوم این که مرد دست همسرش را باز گذاشته و خساست نکند.

وی در ادامه  به حدیث پیامبر گرامی اسلام(ص): اَلمُؤمِنُ یَأکُلُ بِشَهوَهِ أَهلِهِ، اَلمُنافِقُ یَأکُلُ أَهلُهُ بِشَهوَتِهِ»  اشاره کرد و افزود: مؤمن به میل و رغبت خانواده اش غذا مى خورد، ولى منافق، میل و رغبت خود را به خانواده اش تحمیل مى کند.

کارشناس خانواده با بیان اینکه شهید مطهری می گوید غریزه مرد طلب و نیاز است و غریزه زن جلوه و ناز، ادامه داد: زنی که رفتار مردانه دارد برای همسرش جذابیتی ندارد و مردی که مسؤولیت پذیر نیست همسرش مجبور می شود که تغییر رفتار داده و رفتاری مردانه داشته باشد.
دغدغه تربیت فرزندان، نیازمند تربیت والدین است

وی با اشاره به اینکه زن باید خودش را از هر ناشایستی نظیر خندیدن با نامحرم حفظ کند، ابراز داشت: زن با خود کنترلی می تواند اطمینان همسر را کسب و با کسب اطمینان می تواند اعتماد همسرش را جلب کند؛ اعتماد مطالبه ای و درخواست کردنی نیست، جلب کردنی است.

حجت الاسلام واعظ موسوی در ادامه با بیان اینکه اکثر والدین، دغدغه تربیت فرزند دارند، اظهار داشت: اگر والدین خود تربیت داشته باشند فرزند تربیت می شود و دغدغه تربیت فرزندان، نیازمند تربیت والدین است.

وی در پایان با تاکید بر اینکه خانم ها حریم همسرشان را با چهار جمله « چشم»، «من به تو افتخار می کنم»، «اجازه گرفتن از همسر برای مثال برای رفتن به منزل مادر» و «هر چی شما بگوید» حفظ کنند، گفت: این چهار جمله به هر مردی گفته شود مرد مسؤولیت پذیر می شود.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 4 = 11