شهردار مشهد: علما نقش مهمی برای گسترش فضای دینی در مشهد دارند/ حضور اتاق تبلیغ خراسان در جهت گسترش فضای دینی در مشهد لازم است

 SAM_0291
شهردار مشهد ضمن بیان اینکه حضور اتاق تبلیغ خراسان و علما و فضلا در جهت گسترش فضای دینی در مشهد لازم است، توسعه مبانی دینی و بهره مندی اجتماعی در شهر را ضروری و ارزشمند دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، سید صولت مرتضوی، شهردار مشهد امروز در جمع علما و فضلای اتاق تبلیغ خراسان گفت: معدل دغدغه علمای شهر و مراجعی که در جریان اتفاقات حاشیه شهر بودند را بررسی و برای اقدام به چند دسته تقسیم کردیم.

وی افزود: یک دغدغه فرهنگی بود که شامل گزارشات صحیح و ناصحیح درباب توسعه تفکر تکفیری و یا تغییر ترکیب جمعیتی و عدم فعالیت جریان فرهنگی بود. دغدغه دیگر امنیتی بود که در بازدیدهای سر زده از حاشیه شهر و مذاکرات با فرمانده وقت سپاه استان و نیروی انتظامی و همچنین دادگستری مشخص شد.

مرتضوی گفت: دغدغه سوم اعتیاد بود که حتی در شورای امنیت کشور هم مطرح شد و باز در بازدیدها به وضوح توزیع مواد مخدر دیده می شد. در حوزه فرهنگی هم کار آغاز شد و همراه با ستادی که به دستور آیت الله علم الهدی در پاسخ به فرمان مقام معظم رهبری نسبت به پیگیری وضعیت حاشیه شهر مشهد تشکیل شده بود اقداماتی صورت گرفت.

شهردار مشهد گفت: حدود ۱۷۵ مسجد را برای احداث ومرمت کمک کردیم اما به صورتی که مسجد مردمی باشد حتی در جاهایی زمین های شهرداری برای احداث مسجد اختصاص دادیم که با کمک مردم و دیگر ارگان ها ساخته شود. در بحث امنیت بسیج فعال شد و پایگاه های خواهران و برادران ایجاد شد که اوضاع بهتر شد. در بحث اعتیاد هم ساماندهی کامل نشده اما وضعیت بهتر از قبل است و تقریبا آرامشی حاصل شده است.

در حاشیه این جلسه، شهردار مشهد ضمن بیان اینکه حضور اتاق تبلیغ خراسان و علما و فضلای حاضر در جمع در راستای گسترش فضای دینی در مشهد لازم است توسعه مبانی دینی و بهره مندی اجتماعی در شهر را ضروری و ارزشمند دانست و درخواست همکاری بیشتر و نشست های متناوب با مجموعه اتاق تبلیغ خراسان و بهره گیری از اندیشمندان این جمع را مطرح کرد.

دبیر اتاق فکر تبلیغ نیز با اعلام اینکه اتاق تبلیغ خراسان مجموعه مستقل، اندیشمند و دلسوز انقلاب و نظام بوده و بر اساس رهنمودهای مقام عظمای ولایت تشکیل شده، بیان داشت: نظرات اتاق تبلیغ خراسان از باب اصلاح امور و تقویت و پیشرفت ایران اسلامی است و بر اساس الگوهای اسلامی صلاح و مصلحت امور سنجیده و مطرح می شود که ان شاءالله مورد توجه و اقدام قرار گیرد.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


6 + = 14