بصیرت در حفظ دین ویژگی منتظران است

  حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان وعده حاکمیت مستضعفان جهان در قرآن کریم، گفت: انتظار فرج به اقدام عملی و زمینه سازی برای ظهور نیاز دارد و در این زمان که دشمنان با ترفندهای مختلف به جنگ با اسلام آمده اند منتظر بودن با فعالیت و مقابله با کفر امکان پذیر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‏الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید در آخرین برنامه از سلسله برنامه‏های چشمه معرفت که از شبکه اول سیما پخش شد، با اشاره به آیات قرآن و وعده حاکمیت مستضعفان جهان اظهار داشت: در دوره غیبت امام زمان(عج) مسلمانان و شیعیان باید انتظار فرج داشته باشند و برای رسیدن به این افق روشن زمینه­سازی کنند که امید به ظهور و گشایش در زندگی اثر بسیار خوبی دارد.

حضرت آیت الله نوری همدانی ابراز داشت: انتظار فرج فقط یک آرزوی قلبی نیست بلکه به اقدام عملی و زمینه­سازی برای ظهور نیاز دارد و در این زمان که کفر با ترفندهای مختلف، با تحریک گروه های تکفیری و تبلیغات دروغین و گسترده به جنگ با اسلام آمده، منتظر بودن با فعالیت و مقابله با کفر امکان­پذیر است.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم ویژگی منتظران را بصیرت در حفظ دین دانست و تصریح ­کرد: همان گونه که در روایات به فتنه های آخرالزمان اشاره شده است و فتنه های دینی که فساد در این دوران زیاد می­شود، مستکبران عالم ظلم می­کنند و حفظ دین در این زمان مانند نگه­داشتن زغال در کف دست است؛ از این رو باید با مراقبت و هوشیاری در حفظ دین کوشا بود

وی منتظر بودن را سفارش ائمه اطهار(ع) عنوان کرد و بیان ­داشت: اگر در روایات به آمادگی و نگهداری ادوات جنگی برای کمک به امام زمان(عج) سفارش شده، برای این است که شیعیان از ایشان غفلت نکنند و هر لحظه به یاد حضرت باشند.

این مرجع تقلید به روایتی از پیامبر اکرم(ص) اشاره کرد که فرموده­اند: «اللهم لَقٌنِیِ اِخوانی» خدایا زمینه ملاقات برادرانم را فراهم کن؛ اصحاب پرسیدند: مگر ما برادران شما نیستیم! حضرت در جواب فرمود: شما اصحاب من هستید و برادرانم در آخرالزمان می­آیند که مانند چراغی به جامعه روشنی می­بخشند.

وی با تأکید بر این که نباید شیعیان فرج امام زمان(عج) را دور تصور کنند، یادآورشد: علما علاوه بر عمل به دستورات ایشان و زمینه­سازی فرج به خواندن دعاهایی مانند دعای ندبه، آل یاسین و دعای عهد در هر روز سفارش کرده­اند که در این دعاها با امام زمان(عج) پیمان می­بندیم در رکاب ایشان تا پای جان گام برداریم.

حضرت آیت الله نوری همدانی در پایان با بیان روایتی از امام صادق(ع) افزود: اگر کسی منتظر ظهور باشد و امام زمان(عج) را درک نکند خداوند ثواب درک و شهادت در رکاب ایشان را به او می­دهد و در روایتی مانند این است که در جنگ بدر و احد شرکت کرده باشد.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 6 = 7