ایت الله علم الهدی : ولنگاری، ابزاری برای تهی کردن مملکت از نیروهای سازنده

سامرا به عنوان یک جزء لاینفک عتبات برای ما مطرح است

آیت الله علم الهدی با بیان اینکه فلسفله مبارزه با حجاب، فراتر از فحشاء است، گفت: جمع کردن سفره دین و تهی کردن مملکت از نیروی سازنده انسانی در قالب توسعه بی حجابی بزرگ ترین نقشه دشمن است که بهترین ابزار اجرایی آن را تجربه طرح کشف حجاب از طریق جنگ نرم می داند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سیداحمد علم الهدی، امام جمعه مشهد ، در خطبه های نماز جمعه این هفته در حرم مطهر امام رضا(ع) ضمن تبریک میلاد مسعود و مبارک امام حسن عسکری(ع) اظهار کرد: ایشان در طول امامت کوتاه و شش ساله خود وضعیتی استثنایی نسبت به سایر امامان داشتند که آن آماده سازی شیعه برای غیبت امام معصوم بود.

وی افزود: ایشان رسالت سنگینی به دوش داشتند اینکه مسلمانان و شیعیان هزار و ۲۰۰ سال قبل که به هیچ وجه به رشد فکری و اندیشه دینی شیعه امروز نرسیده بودند را برای زندگی در یک ساختار و جریان تشکیلاتی آماده کنند که آن انسجام غیبت امام معصوم را تا حدی برای آنها جبران کند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی خاطرنشان کرد:‍ مشکلات سیاسی جوامع گذشته ما بیش از امروز بوده است زیرا بصیرت، رشد، آشنایی و آگاهی امروز مردم به هیچ وجه در گذشته حتی در صد سال گذشته وجود نداشته است.

۱۷دی؛ سالروز کشف حجاب رضاخانی

وی با اشاره به این مطلب که ۸۰ سال قبل مثل چنین روزی در ۱۷ دی ماه کشف حجاب اجباری رضاخانی در کشور شروع شد، گفت:‍ برداشت متدینان از نظام حکومتی یک نظام بی دین، نظام دشمن اسلام و قرآن بود که دست به سلسله حرکات ناهنجار دین زدایی زده است که باید در برابر آن مقاومت و ایستادگی کرد.

آیت الله علم الهدی با طرح این سؤال که مسأله حجاب چه مانعی با استعمار بریتانیا و سلطه انگلیس داشت که طرح کشف حجاب اجباری از سوی یک مزدور انگلیسی در کشور را اجرا کردند، به تبیین چرایی و چگونگی آن پرداخت و افزود: در این جریان رضاخان یک عنصر، بی سواد، قلدر و چکمه به پای انگلیس بود، اصل سیاست «کشف حجاب» مربوط به بریتانیا و انگلیس بود.

فلسفله مبارزه با حجاب، فراتر از فحشا است

وی تصریح کرد: اینکه دشمن در وهله اول سراغ نماز، زیارت، مسجد ما نمی رود بلکه سراغ چادر دختران و زنان ما آمده تا حجاب را از زنان ما بگیرند، تنها برای توسعه فحشاء و بی بندوباری نیست بلکه هدف بالاتری در سیاست استعماری بریتانیا پیگیری می شد.

امام جمعه مشهد مطرح کرد: آنها با توجه به تجربه استعمار در هند به این نتیجه رسیدند که در این مملکت باید طرحی اجرا کنند که هم نیروی انسانی، کارآمد و اندیشمند همچون «گاندی» به وجود نیاید و از اصول سنت اسلامی هم خارج شود.

عضو اتاق تبلیغ خراسان متذکر شد: اگر کشور نه به فرهنگی به نام «دین» و نه به نیروی انسانی خودش وابسته باشد، استعمار بریتانیا بر کشور ما مسلط می شد که تنها راه عملیاتی کردن آن را در بی بندوباری و ولنگاری زنان می دانستند.

آیت الله علم الهدی بیان کرد: زنها در دامان خود انسان می سازند، محصول وجودشان عناصر سازنده، اقتصادی، علمی، مجتهد، عالم و اندیشمند می شود چنانچه دچار ولنگاری و بی بندوباری شوند طبیعی است کشور از نیروهای مفید و سازنده تهی می شود.

تهی کردن مملکت از نیروهای سازنده

امام جمعه مشهد مطرح کرد: نتیجه بیرون کشیدن زن از عفت خانوادگی و وارد عرصه هوسرانی کردن دیگر دانشمند، فناور و عالم نیست بلکه عیاش و هوسباز پرورش می دهد و یک فرد لاابالی که همّ و غمش شکم و شهوت است به جامعه تحویل می دهد.

وی با بیان اینکه نمونه نسل سوم انقلاب را در نسل اول کمتر داشتیم، افزود: رهبر معظم انقلاب تصریح کردند که جوانان انقلابی ما در نسل سوم به مراتب پیشرفته تر از نسل اول است.

آیت الله علم الهدی با تأکید بر اینکه مادرهای انقلابی نسل سوم را تربیت کرده و پرورش داده اند، از «مصطفی احمدی روشن» به عنوان نیروی ارزشمند و سرمایه گرانبهای این نظام یاد کرد و گفت: آن جوان به عنوان یک سرمایه علمی که تیر استکبار او را هدف قرار داد، در دامان یک مادر انقلابی پرورش پیدا کرده بود.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: اینکه دشمن با توسعه بی حجابی که زن را به میدان بی بندوباری بکشاند، الگوها و نمادهایی از دروازه غرب در اشکال ناهنجار به عنوان «مد» وارد کشور می شود، شوهای لباسی که دشمنان خدا با دستیاری بیگانه اجنبی تشکیل می دهند، موارد فسق و فجوری که به دست وابستگان غربی در این مملکت صورت می گیرد، تنها برای توسعه فحشاء و بی حجابی نیست بلکه برای تهی کردن مملکت از نیروی انسانی است.

آیت الله علم الهدی ابراز کرد: اختلاط زن و مرد نیز موضوعی خطرناک است که متأسفانه در برخی خانواده های متدین و مذهبی رسوخ پیدا کرده است.

تجربه مجدد طرح بریتانیا در ایران

امام جمعه مشهد بیان کرد: توسعه بی حجابی بزرگترین نقشه دشمن است که کشور را از نیروی انسانی خالی کند تا کشور را هم از نیروی انسانی تهی و هم ولنگاری را ترویج کند و نیروی با بصیرت و مقاوم انقلابی نداشته باشیم.

وی تصریح کرد: برای جمع کردن سفره دین از جامعه ما و تهی کردن نیروی انسانی، بهترین ابزار تجربه ۸۰ سال قبل بریتانیا از سوی رضاخان در ایران است که امروز از طریق جنگ نرم آن را در کشور پیاده سازی کنند.

آیت الله علم الهدی تذکر داد: متولیان فرهنگ به فکر باشند تا سخن از حجاب می آید می گویند مسأله حجاب باید فرهنگسازی شود اما به این توجه ندارند علاج بی حجابی چیست.

امام جمعه مشهد تصریح کرد: تا وقتی یک برنامه فرهنگی در راستای حجاب ساخته شود، ده ها شوی لباس در کشور به راه افتاده و جامعه را به فساد می کشاند که دیگر صدتا برنامه فرهنگسازی حجاب اثری ندارد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی تأکید کرد: هیچ قدرت اهریمنی جلودار این انقلاب در دنیا نیست در گذشته با جنگ سخت و امروز با جنگ نرم به دشمنی این نظام آمدند اما تمام مسیرش را با قدرت ادامه می دهد تا به انقلاب بقیه الله متصل شود.



« (خبری قبلی)



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 8 = 17